Hallo,
Bij de aflevering, dec 2021, van mijn nieuwe Intense BiFuel, attendeerde de Renault dealer mij erop, dat de buitenspiegels niet automatisch inklappen bij het verlaten van de auto.
Dit heeft te maken met het ontbreken van de chip, die deze handeling aanstuurt, aldus de dealer. Reden toen: het grote tekort aan chips, dat ook Renault parten speelt.
Maar dit euvel zou op korte termijn ws verholpen worden. Nu, ruim 7 maanden na die aflevering, is dit manco nog steeds niet hersteld. Desgevraagd, meldde de dealer mij recent:
" Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer de OTS voor jullie Renault Clio wordt ingepland.Wij zullen er natuurlijk alles aan doen om dit probleem z.s.m. op te lossen, echter wij zijn hierin afhankelijk van derden. Houdt er wel rekening mee dat dit een wereldwijd probleem is door de hedendaagse productiebeperkingen."
Is er nog iemand met een soortgelijk probleem(pje) op dit forum?
Danwel oplossingen hiervoor?
Ben benieuwd! Grt Jan
Ontbrekende chip voor inklappen buitenspiegels
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Ontbrekende chip voor inklappen buitenspiegels
Hallo,
In dit geval liegt de Renault dealer niet dat er een probleem is met het leveren van chips. Sterker nog, de standaard componenten die normaal altijd op voorraad zijn, kunnen tegenwoordig ook op zijn of moeilijk leverbaar. En op sommige componenten zit er een levertijd van meer dan een jaar. Waardoor alles nu veel langer duurt. En dan nog is het de vraag of je dan ook echt krijgt.
In dit geval liegt de Renault dealer niet dat er een probleem is met het leveren van chips. Sterker nog, de standaard componenten die normaal altijd op voorraad zijn, kunnen tegenwoordig ook op zijn of moeilijk leverbaar. En op sommige componenten zit er een levertijd van meer dan een jaar. Waardoor alles nu veel langer duurt. En dan nog is het de vraag of je dan ook echt krijgt.
Misschien kun je een kleine compensatie vragen en het zo laten?
Ik heb het nu voor het eerst op een auto, maar vind echt een zinloze feature
Ik heb het nu voor het eerst op een auto, maar vind echt een zinloze feature
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Een week of 6 geleden is mijn Clio V van dec 2021 teruggeweest voor de chip voor de buitenspiegels.