Hoi mede clio rijders.
Ik heb sinds gisteren een clio 1.6 16v gekocht van 2005.
Heb samen met mijn vrouw een uitgebreide proefrit gemaakt.....niets aan de hand behalve toen we op een grote parkeerplaats stonden alles bekeken ook van onderen ed en de motor stationair laten doorlopen....ook nog steeds niets aan de hand.
Toen we na een poosje in de clio zaten om onze proefrit voort te zetten naar de verkoper ging het motormanagement lampje ineens branden.....ondanks dat geen motorische haperingen en liep de clio nog steeds gewoon goed en trok als een gek.
Aankomend bij de verkoper heb ik de clio zelf uitgelezen met het bekende Alie express software Delphi.
Er kwamen 2 fouten tevoorschijn.
Namelijk doorspoelklep aandrijving en magneetklep van koolfilter.
Dit zijn bij mij onbekende fouten.
Ik hoop dat iemand of meerdere mij hierbij kunnen helpen.
Ik heb de 1 fout kunnen wissen.
De fout van de doorspoelklep bleef erin staan.
Maar de clio liep nog steeds goed.
En nu komt het....na het overschrijven en betalen reden mijn vrouw en ik weg en ineens liep de clio op 3 cilinders.....toeval of gewoon pech?
Heb vanaf Assen naar Emmen rustig gereden soms bleef het motormanagement lampje branden en als ik ook maar iets teveel gas gaf ging het lampje knipperen dus zo voorzichtig mogelijk naar huis gereden.
Thuis gekomen ben ik gelijk gaan kijken en heb de stekkers van de bobines eraf gehad en voor alle zekerheid wat schoongeblazen met de mond.
Ik merkte dat als ik de stekkers van de 1ste en de 4de cilinder eraf haalde dat de motor wel door bleef lopen maar kon wel horen dat ie iets slechter liep.
Bij cilinders 2 en 3 sloeg de motor gelijk af.
Na een poosje wachten gingen mijn vrouw en ik weer met de clio rijden en de vrouw in de polo 6n2 gti(dat is mijn andere auto)
Gewoon voor de zekerheid zou de clio het begeven op een 1 of andere manier.
De motor was toen nog voor de helft warm(er branden 2 lampjes op het dashboard)
En wederom weer heel voorzichtig gereden maar opeens toen de motor warm was(4 lampjes) reed de clio weer als toen met de proefrit....stationair goed lopen...geen plofjes in de uitlaat....en gewoon goede trekkracht.....rara hoe kan dat.
Gisteravond was de motor weer afgekoeld tot 2 lampjes.
Starten en weer hoort het alsof hij op 3 cilinders loopt en ook toen weer voorzichtig gereden en na 4 lampjes te hebben bereikt qua temperatuur rijd de clio gewoon weer goed.
Wie weet wat dit kan zijn....heb eerder een clio 1.4 16v gehad van 2003 ook een 5 deurs en die was mij goed bevallen en zijn we zelfs nog mee naar Tsjechië geweest op vakantie en die heeft alles perfect doorstaan.
Ook deze clio rijd verder perfect qua mechanisch en schakelen en remmen.....geen geklapper of gebonk....gewoon een betrouwbare auto verder....naast het motorische probleem dan.
Zelf denk ik dat het misschien niet iets heel erg kan zijn omdat hij met een warme motor wel goed rijd.
Het lijkt mij dat als het iets ergs zou zijn het probleem wel continu is.
Ben trouwens nieuw hier dus zal mij even netjes voorstellen.
Mijn naam is dus Patrick Smidt.
Kom uit Emmen.
Ben 46 jaar en heb een gezin met 2 puberzonen.
Moet alleen nog wel ff uitzoeken hoe het hier werkt vooral met foto's plaatsen....tenzij een mede clio rijders dat weet waar ik wel vanuit ga...of iemand van het beheer.
Mvg.Patrick en alvast bedankt voor jullie hulp.
Clio mk2 loopt met koude motor op 3 cilinders
-
- beginner
- Contacteer:
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Clio mk2 loopt met koude motor op 3 cilinders
Ff een update.
Ik heb de clio nu net stationair laten warm draaien tot de bekende 4 lampjes.
En zodra hij de 4 lampjes heeft bereikt dan loopt de clio ook weer goed.
Tot die tijd loopt ie dus te horen op 3 cilinders en ploft hij wat in de uitlaat
Ik heb de clio nu net stationair laten warm draaien tot de bekende 4 lampjes.
En zodra hij de 4 lampjes heeft bereikt dan loopt de clio ook weer goed.
Tot die tijd loopt ie dus te horen op 3 cilinders en ploft hij wat in de uitlaat
Je topic hoort hier thuis:
https://www.clioclub.info/forum/viewforum.php?f=82
https://www.clioclub.info/forum/viewforum.php?f=82
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. 2006
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. 2002
ex. Clio 1 - 1.4 RN 1993 (oorspronkelijk FX-TH-63)
Ik kan je ondertussen wel dit topic aanraden:
https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 9&p=293725
https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 9&p=293725
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. 2006