Media Nav update

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
Anna
beginner
Contacteer:

Media Nav update

Bericht door Anna »

Wij hebben sindskort een Renault Clio Estate uit 2015. Nu kwamen we er afgelopen week achter dat de navigatie sterk verouderd is, want meerdere wegen werden totaal niet herkend/weergegeven (terwijl dit niet eens hele nieuwe wegen waren).

Via toolbox? hebben we een geslaagde update uitgevoerd, maar de zojuist genoemde wegen werden nog steeds niet herkend. Hoe kan dit?

Een 2e vraag: is het ook mogelijk om een media nav update vanuit een andere renault over te zetten (middels een usb wellicht)? Wanneer de andere Renault bijv. een Europa update heeft, kan deze dan overgezet worden in onze auto?

Hopelijk kan iemand ons helpen. Alvast bedankt!
Karlok
forum starter
Contacteer:

Re: Media Nav update

Bericht door Karlok »

Met een update ben je ook deels afhankelijk van de leverancier (HERE) welke wegen er ge-update zijn, in de versie die je installeert.
Het kan zijn dat er weg, zeg als sinds jan 2020 aangelegd is, en het in de Jan 2021 update nog steeds niet zichtbaar omdat de leverancier die weg niet hebben ingetekend.

Als voorbeeld, er is hier bij ons een stuk weg verlengd, die ergens begin 2017 open is gegaan.
En in de medianav van onze auto draait, even uit mijn hoofd Q2 2020, en die weg staat er nog steeds niet in.
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
Anna
beginner
Contacteer:

Bericht door Anna »

Dank voor je reactie. Weet je wellicht ook het antwoord op de 2e vraag in het bericht?
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Je kunt de kaarten van een andere Clio niet overzetten. Dat hebben ze wel beveiligd.
Je zult zelf dus Europa kaarten moeten kopen of via een andere weg gratis zien te installeren.
Voor de standaard Medianav is daarover al een hoop geschreven hier
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Anna
beginner
Contacteer:

Bericht door Anna »

Oké, dank voor de reactie.
Karlok
forum starter
Contacteer:

Bericht door Karlok »

Welke kaarten heb jij nu op de MediaNav staan?
Clio Estate IV ph2 0.9 TCe Limited Edition
frame-47
beginner
Contacteer:

Bericht door frame-47 »

MIj verbaast de kwaliteit van de kaarten en dan met name de actualiteit eveneens.
Ik heb een clio estate van oktober 2019, gekocht in april 2021.
Daar zit Media Nav evolution 9.1.3 in. De kaart die erin is geïnstalleerd is van 2016! Ik vind deze navigatie fijn om te gebruiken maar de kaart is hopeloos verouderd,
Belachelijk dat die niet actueler is. En als je dan ziet wat een update kost en dan is het nog maar de vraag hoe actueel die is.
Android auto werkt niet op deze versie.
Gelukkig heb ik mijn tomtom nog waar elk kwartaal de nieuwste kaartversie gratis geupdate wordt. Wel een vrij klein schermpje. (werkt ook niet samen met MediaNav)
Merkwaardige filosofie van de autofabrikanten (Renault is niet de enige met deze policy!).
jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 »

Ik vond destijds de updates wel redelijk actueel, maar ik had mijn Medianav voorzien van een gekraakte versie van het navigatie programma waardoor ik "gratis" de nieuwste kaarten er op kon zetten.
Het loopt altijd wel een paar maanden achter, dus in een nieuwbouwwijk kun je niet verwachten dat alles er op staat.

Denk ik jouw geval dat het al een wereld van verschil is als je eenmalig update naar 2022 kaarten (als die al uit zijn)

Ben wel verbaasd dat de ene fabrikant enorme bedragen rekent voor een update en het bij mijn net aangeschafte Skoda voorlopig gratis is om de kaarten te updaten.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”