Clio 1.6 / noodloop + elek. storing

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Jeszo23
beginner
Contacteer:

Clio 1.6 / noodloop + elek. storing

Bericht door Jeszo23 »

Hallo allemaal,

Het is weer zover, mijn Clio 1.6 uit 2002 heeft een storing. Ik heb sinds begin dit jaar een terugkomend probleem waarbij het elektrische storingslampje aangaat, en de auto in noodloop schiet.

Er is eigenlijk geen touw aan vast te knopen, soms gaat het weg met opnieuw starten, soms niet. Het gasklephuis is schoongemaakt, waarna het een tijdje niet meer gebeurde. Toen het weer terugkwam is de krukassensor vervangen waardoor het 2 maanden lang goed ging, tot nu!

De auto toont verder ook geen verdere gebreken wat dat betreft: start altijd, mooi stationair, komt goed op temperatuur, normaal verbruik en rijd gewoon zoals het hoort, wanneer de noodloop een keer niet aanspringt. Wel heb ik bij koude motor, en dan 2500 RPM een trillend(resonantie?) uit de uitlaat.

Ik zie op internet dat ik bij lange na niet de enige ben met dit probleem, maar daarbij ook dat de oorzaak echt van alles kan zijn. Dus ik vraag me af hoe andere mensen met eenzelfde ervaring dit hebben aangepakt, want zelfs met het uitlezen blijft de oorzaak onduidelijk.
StadiumIII
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 1.6 / noodloop + elek. storing

Bericht door StadiumIII »

Uitlezen bij de garage
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

StadiumIII schreef: 02 mei 2022 11:26 Uitlezen bij de garage
Dat heeft de OP al gedaan, zo begrijp ik uit zijn bericht.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Jeszo23
beginner
Contacteer:

Bericht door Jeszo23 »

De eerste keer gaf hij iets met injectie aan, toen is het gasklephuis schoongemaakt en was het een tijdje weg. De tweede keer kwam er geen motorlampje bij, dus gaf die blijkbaar ook geen foutcode aan maar ging
wel in noodloop, toen is de krukas sensor vervangen waardoor het langere tijd weg bleef.

Nu is sinds gister het motorlampje ook aangesprongen dus ik ga hem maar weer laten uitlezen, ben alleen bang dat dit zo'n probleem wordt waarbij je achter de feiten aan blijft lopen..

Iemand een Clio kopen?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

Jeszo23 schreef: 03 mei 2022 16:23 Iemand een Clio kopen?
De nieuwe eigenaar van mijn vorige Clio (uit 2003) heeft er alweer 4.5 jaar heel veel plezier van.

Misschien een kapotte lambdasonde?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Manonsea
beginner
Contacteer:

Bericht door Manonsea »

Beste,
Ik ervaar hetzelfde probleem. Bij Renault vinden ze niets. Auto nu 2 keer in noodloop, getakeld en bij garage.
Heeft u hiervoor een oplossing gevonden?
Mvg

Jeszo23 schreef: 29 apr 2022 09:42 Hallo allemaal,

Het is weer zover, mijn Clio 1.6 uit 2002 heeft een storing. Ik heb sinds begin dit jaar een terugkomend probleem waarbij het elektrische storingslampje aangaat, en de auto in noodloop schiet.

Er is eigenlijk geen touw aan vast te knopen, soms gaat het weg met opnieuw starten, soms niet. Het gasklephuis is schoongemaakt, waarna het een tijdje niet meer gebeurde. Toen het weer terugkwam is de krukassensor vervangen waardoor het 2 maanden lang goed ging, tot nu!

De auto toont verder ook geen verdere gebreken wat dat betreft: start altijd, mooi stationair, komt goed op temperatuur, normaal verbruik en rijd gewoon zoals het hoort, wanneer de noodloop een keer niet aanspringt. Wel heb ik bij koude motor, en dan 2500 RPM een trillend(resonantie?) uit de uitlaat.

Ik zie op internet dat ik bij lange na niet de enige ben met dit probleem, maar daarbij ook dat de oorzaak echt van alles kan zijn. Dus ik vraag me af hoe andere mensen met eenzelfde ervaring dit hebben aangepakt, want zelfs met het uitlezen blijft de oorzaak onduidelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”