Gordel alarm achter uitschakelen?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Gordel alarm achter uitschakelen?

Bericht door HenkRenting »

Hi all,
Heeft iemand enig idee of het gordel alarm van de achterbank gordels uit te zetten is?
Wij hebben nooit achterpassagiers maar wel geregeld zware spullen op de achterbank staan en dat alarm wordt nu zo lamgzamerhand wel erg irritant...

In auto wordt NOOIT zonder gordel gereden (door geen enkele inzittende, dus maak je daar geen zorgen over. :)) De dummy's die je in de klemmen kunt steken ken ik en kan de gordels natuurlijk ook gewoon dicht doen, maar zou ze liever helemaal uitschakelen...
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Gordel alarm achter uitschakelen?

Bericht door mox »

Omdat de Clio 5 dichtgetimmerd is voor hackers ben ik bang dat dit niet zo makkelijk meer gaat als bij de Clio 4. Gaat de Clio 5 ook piepen als je op de achterbank geen gordel om doet? De 4 heeft volgens mij geen sensoren in de achterbank. Dit weet ik overigens niet 100% zeker, want ik heb de gordelpiep jaren geleden uitgezet, volgens mij nog voordat ik passagiers of spullen op de achterbank heb vervoerd :)

Sindsdien nooit meer gepiep als ik spullen op de bijrijdersstoel leg!
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Yep, de Clio 5 heeft dat wel ja... ;(
De 4 voor zover ik weet idd niet. Die had ik hiervoor nl, dus dan was het me zeker opgevallen.
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
nvgilst
beginner
Contacteer:

Bericht door nvgilst »

Na 5 minuten stopt hij met piepen :-) (ik had een rolstoel achter in, de banken plat, maar vergeten de gordels in te clicken).
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Klopt,
Maar 5 minuten van dat irritante gepiep blijkt best lang... 😜 😜 😜
Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Elektronica (vraag & antwoord)”