Clio 2 Schokkend wegrijden bij koude start.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
JornB2000
beginner
Contacteer:

Clio 2 Schokkend wegrijden bij koude start.

Bericht door JornB2000 »

Als ik met een koude motor wil wegrijden. Gaat mijn Clio heel erg schokken. Als ik achteruit rij op de koppeling zonder gas te geven doet die dit niet. En zodra de motor warm is heb ik nergens las van. Als ik heel zachtjes de koppeling met een heel klein beetje gas erbij doet worden de trillingen minder dan als ik met wat meer gas en koppeling weg wil rijden. Waar zou dit aan kunnen liggen zelf vermoed ik de koppeling maar ik weet t niet zeker.

Het voelt een beetje dat de motor wel wilt rijden en de vermogen leveren maar dat de wielen t niet kunnen geven.

Renault Clio 2 Hatchback 2005
202K op de teller.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Clio 2 Schokkend wegrijden bij koude start.

Bericht door mox »

Ik verdenk ook de koppeling, hoewel die normaal gesproken makkelijk 2 ton km mee zou moeten gaan.

Auto in de hoogste versnelling zetten, handrem erop en de koppeling rustig op laten komen. Slaat de motor af, dan is de koppeling goed. Blijft hij lopen, dan is hij versleten.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
JornB2000
beginner
Contacteer:

Re: Clio 2 Schokkend wegrijden bij koude start.

Bericht door JornB2000 »

mox schreef: 21 apr 2022 21:07 Ik verdenk ook de koppeling, hoewel die normaal gesproken makkelijk 2 ton km mee zou moeten gaan.

Auto in de hoogste versnelling zetten, handrem erop en de koppeling rustig op laten komen. Slaat de motor af, dan is de koppeling goed. Blijft hij lopen, dan is hij versleten.
Dat is het grappige, dat doet die dus niet kan zelfs in de 5 op de koppeling rijden. Hij wilt wel bijna afslaan want de toeren komen wel onder de 800 en als ik m helemaal omhoog doe slaat die wel af.

Zelf dacht ik miss dat er iets mis zou zijn met de veren in de koppeling maar heb hier geen referentie voor. Hoe dit zou voelen
Ook heb ik van vrienden gehoord die aan auto’s sleutelen dat dit aan t vliegwiel kan liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”