Easy link geen navigatie, zijn er mogelijkheden?

Plaats hier alles wat met Easy Link te maken heeft
Plaats reactie
dick709
beginner
Contacteer:

Easy link geen navigatie, zijn er mogelijkheden?

Bericht door dick709 »

Beste Clio liefhebbers en deskundigen :smile:
Mijn echtgenote Lyda heeft sinds gisteren een mooie rode Clio V gekocht. Het is een heerlijke wagen en rijdt voortreffelijk. :cheer:
Maar tot mijn verbazing zit er op de Easy Link geen navigatie. Ik meende dat het er stadaard op zit. Het navi logo zit ook niet op het scherm.
Nu heb ik er wel wat over gelezen, maar lukt het om via de Android telefoon met een USB-kabel er een werkend navi systeem op te zetten?
Bijvoorbeeld Igo, TomTom of een ander?

Wat zijn eventuele tips voor ons, dan gaan we er mee aan de slag.

Dank bij voorbaat en vriendelijke Clio groet! :thumbsup:
Maneri
beginner
Contacteer:

Re: Easy link geen navigatie, zijn er mogelijkheden?

Bericht door Maneri »

Het zou kunnen dat het Tomtom abonnement is verlopen en dat het dan automatisch van Easy Link wordt verwijderd. Ik zou dan google maps doen via Android auto. Altijd up to date kaarten beschikbaar. Ik werk zelf met Apple CarPlay en dat bevalt mij prima in ieder geval.
Clio IV GT 120 TCE EDC 2015
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
dick709
beginner
Contacteer:

Bericht door dick709 »

Dank voor de reactie. :thumbs: Ik denk dat Uw conclusie geheel juist is. Google maps lijkt me een prima idee.
Nu had ik zojuist Tom Tom Go op mijn mobieltje geïnstalleerd en hem verbonden in de auto.
Dit ging goed, ik heb de navigatie groot op het scherm.
Dat viel alles mee..maar de Easy Link springt erg snel in de spaarstand en door tijdgebrek kon ik even niet verder testen.
Vanmiddag maar even verder. Maar we zijn op weg... :smile:
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Hangt er maar net vanaf welke uitvoering je hebt gekocht.

Dat deze zou verdwijnen als je abbo is verlopen klopt natuurlijk niet.
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
emtee
forum starter
Contacteer:

Bericht door emtee »

dick709 schreef: 20 jan 2022 19:42 Maar tot mijn verbazing zit er op de Easy Link geen navigatie.
Als je de My Renault App hebt geïnstalleerd op je telefoon en jouw auto daar in registreert, dan kun je precies zien welke opties je wel en niet hebt.
In dit geval zou je bij "Mijn Renault", "Autogegevens", en dan "Multimedia" het Easy link multimediasysteem moeten zien, daar staat dan met of zonder navigatie.
Van de Renault dealer heb ik destijds begrepen dat je het systeem zonder navigatie, wat ik ook heb, niet zomaar kunt ombouwen naar een systeem met navigatie.
Maar, wees eerlijk, als je gewoon je smartphone aansluit en dan Google Maps gebruikt ben je altijd up-to-date, het navigeert perfect en kost niets.
Captur TCe 143 EDC
dick709
beginner
Contacteer:

Bericht door dick709 »

Ja emtee, zo is het. :thumbsup: Ik heb TomTomGo aangeschaft en met de mobiel aangesloten werkt het prima op het Easy Link Scherm. Ik vermoed dat het daarbij blijft..maar ik kan er mee uit de voeten. \o/
Plaats reactie

Terug naar “Easy Link”