Clio 3 Koplampen afstellen

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
jor74
beginner
Contacteer:

Clio 3 Koplampen afstellen

Bericht door jor74 »

Hallo Clio 3 rijders,

De winter is er weer en heb de verlichting van de Clio 3 geupdate met nieuwe Angels Eyes koplampUnits.
Nou zie ik met de hoogte afstelling van de Units dat ze ook horizontaal afgesteld kunnen worden.
Alleen handmatig aan de achterkant van de lampen.
Best een flinke prutswerk want je komt er niet goed bij zonder je voorbumper er af te halen.
Steek 6 is nodig om ze te stellen en zit onder de H1 grootlichtGat. Of is daar een speciale lange sleutel voor nodig?
Nou vraag ik mij ook af wat de exacte hoogte en breedte moet zijn om ze te perfectioneren.
Op de buitenmuur in de avond van de overbuurman is het redelijk gelukt ze af te stellen zo'n 50cm in hoogte.
Nou staat de auto niet helemaal vlak maar met de regelaar prima het lichtbeeld kunnen laten zakken.
Er zit een XenonSet in met 55W 6000K. Prima lichtkleur maar het lichtbeeld-lijn is toch een beetje a part.
Allebei een rechte lijn van links naar rechts en dan schuin omhoog naar rechts (bermverlichting).
Overigens lopen deze lijnen niet helemaal gelijk van beide koplampen. Dus daar ben ik nog niet over uit. :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Exterieur (vraag & antwoord)”