Goedenavond,
Ik heb sinds een paar maanden als eerste autotje een clio II 1.4 16v uit 2002. Nu is er alleen iets waar ik een beetje mee zit en nog niet zo snel online een goede oplossing voor heb kunnen vinden. Mijn clio heeft een snelheidsbegrenser en cruise control. De snelheidsbegrenser werkt perfect, maar de cruise control pakt niet. Op het moment dat ik de schakelaar goed zet en met de +/- knoppen probeer om de snelheid in te stellen dan pakt hij de snelheid niet.
Ik ben zelf niet de meest handige op het gebied van auto's. Dus ik heb nog niets open gemaakt etc.
Wat heb ik al wel geprobeerd heb:
- er zeker van te zijn dat de +/- en 0/r knoppen werken. Met de begrenser pakt hij dit wel. Ook als ik op CC modus sta en ik druk de 0/r knoppen in dan flikkert het groene CC lampje.
- Zowel de rem als koppeling geprobeerd met mijn voet omhoog te drukken om er zeker van te zijn dat er geen speling in zit.
- gas indrukken op het moment dat ik de CC probeer in de stellen
- gas loslaten op het moment dat ik CC probeer in te stellen
Bij elke poging om mijn CC aan de praat te krijgen reed ik boven de 30km/u (rond de 50)
Edit voor de zekerheid: Het groene lampje van de CC gaat wel aan op mijn dashboard. De Set ---- staat er ook. Maar de km/u wordt niet ingesteld. Dit gebeurd wel met een oranje lampje/snelheidsbegrenser.
Bij voorbaat dank,
Chris
Cruise Control Clio II 2002
Cruise Control Clio II 2002
Laatst gewijzigd door tcwchris op 02 feb 2021 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Cruise Control Clio II 2002
Op zich heb je goed speurwerk verricht. De knopjes op het stuur zijn duidelijk in orde dus aan de sleepring achter het stuur ligt het niet. Ik verdenk daarom de pedaalschakelaars. Zie ook https://www.clioclub.info/forum/viewtop ... 32#p398132
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: Cruise Control Clio II 2002
Hoi Mox,
Super bedankt voor je bericht. Toevallig heb ik sinds gister dat de motor in noodloop ging~(door kabels aandrukken is hij hier wel weer uit) en motorlampje aanging gevolgd door een P0120 melding op mijn ODB lezer (volgens torque: Throttle Position Sensor/Switch (TPS) "A" Circuit Malfunction). Dit zal ik dus na moeten laten kijken. Kan ik meteen navragen of ze willen kijken voor mijn CC. Wie weet heeft het indirect iets met elkaar te maken.
Mocht jouw vermoeden inderdaad kloppen zal ik hier even een update geven.
Nogmaals bedankt!
Super bedankt voor je bericht. Toevallig heb ik sinds gister dat de motor in noodloop ging~(door kabels aandrukken is hij hier wel weer uit) en motorlampje aanging gevolgd door een P0120 melding op mijn ODB lezer (volgens torque: Throttle Position Sensor/Switch (TPS) "A" Circuit Malfunction). Dit zal ik dus na moeten laten kijken. Kan ik meteen navragen of ze willen kijken voor mijn CC. Wie weet heeft het indirect iets met elkaar te maken.
Mocht jouw vermoeden inderdaad kloppen zal ik hier even een update geven.
Nogmaals bedankt!