Beste leden,
Ik heb sinds kort een clio 1.4 16v uit 2001. Prima autotje en bevalt me goed. Alleen heeft ie af en toe een beetje moeite met starten, maar dit is alleen als ik er mee heb gereden en de auto bijvoorbeeld een uurtje stilstaat. Startmotor draait wel alleen de motor slaat niet aan. Lampje van startblokkering is uit dus neem aan dat dat goed zit. Na een aantal keer proberen sleutel erin eruit krijg ik hem uiteindelijk aan de praat en loopt en start ie prima. Als ik dan de motor uitzet en daarna weer start doet hij het onmiddelijk. Ook als de auto wat langere tijd (halve dag bijvoorbeeld) heeft stilgestaan start hij onmiddelijk. Auto loopt redelijk netjes stationair (koud rond 1500 rpm en zakt daarna rond de 700rpm). Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad of enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Startprobleem
Re: Startprobleem
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Re: Startprobleem
Oke ik zal hem even schoonmaken/vervangen. Vind het alleen zo vreemd dat ie echt alleen moeite heeft als hij een uurtje heeft stil gestaan. Voor de rest start hij altijd zonder moeite. In iedergeval bedankt voor je reactie!