Ik weet niet waar ik dit precies moet posten maar
CLIO BENZINE 2004
Ik heb hier een clio staan en de vorige eigenaar heeft deze gestart met 24 Volt.
Onlangs ben ik met deze wagen naar de keuring voor verkoop geweest en deze is niet gepasseerd door elektrische problemen (denk ik).
Redenen van afkeuring:
-Bedrijfsrem: verschil van meer dan 30% tot 50% tussen remkrachten van eenzelfde as bij de maximale remkracht
-Kilometerteller: werkt duidelijk niet
-overlast: uitlaatemissies (elektrische ontsteking): CO-waarden buiten afstellingscriteria
Ik denk dat de 2 laatste gebreken door een zekering of ECU van de auto is. (waarschijnlijk heeft 24 volts veel modules gefried)
Verder heeft deze auto nog een paar problemen zoals de stuurbekrachtiging valt weg, de bestuurders raam kan niet omhoog of omlaag (de motor in de raammechanica werkt wel want ik heb deze getest) en de kilometer teller werkt helemaal niet. Onlangs ben ik geflitst geweest door een radar in zone 50 omdat ik geen idee heb hoeveel ik rijd

Ik moet nog de zekeringen na zien en misschien moet ik de ECU vervangen maar daar ben ik niet zeker van.
Heeft iemand anders zo iets meegemaakt?
Zo ja, welke modulen zijn dan kapot geweest en hoe heb je dit probleem opgelost?
Morgen zal ik de auto proberen uit te lezen en hopelijk krijg ik meer informatie.
Alvast bedankt voor u advies.