fietsendrager zonder trekhaak voor de Clio 2 ?

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
re404
beginner
Contacteer:

fietsendrager zonder trekhaak voor de Clio 2 ?

Bericht door re404 »

Hallo leuke clioknallers,

Ik wil eigenlijk de fiets (liefst 2) achterop m'n Clio 2 hangen, veilig en wel, maar ik heb geen trekhaak. Weet iemand of er een compatibele fietsendrager bestaat?

Ik keek naar een Thule (o.a. ClipOn), maar met de check op hun website kwam er niks compatibels uit behalve trekhaakdragers.

Ik denk dat ik inmiddels weet waarom: Je kunt die haken (natuurlijk) niet aan het kunststof of glas klemmen, zie hieronder:
Afbeelding

Hartelijk dank! //remko
Roadkill
forum starter
Contacteer:

Re: fietsendrager zonder trekhaak voor de Clio 2 ?

Bericht door Roadkill »

Hmm mijn zoon heeft pas een Thule gekocht die dus wel op de Clio2 moet passen, tot nu toe 2x op mijn Clio1 gebruikt, volgens mij zijn de clip-on type de 9104 en de 9105, en die wij dan hebben is dan de 9103, die heeft spanbanden. Zou ook geschikt moeten zijn voor de Clio2. Er zijn als het goed is ook fietsendragers die met zuignappen werken, lijkt mij niks, en anders dakdragers. Ik zou trouwens bij alle bovenstaande types geen elektrische fietsen vervoeren, en anders een trekhaak monteren, als je het zelf doet kost het je ook de wereld niet.

P. 's. Stel je ook ff voor in het voorstel topic, word erg gewaardeerd hier 😜
re404
beginner
Contacteer:

Bericht door re404 »

Dank @Roadkill.

Jammer dat ik dit niet bevestigd wordt op de Thule site.
Nog een vraagje dan: Waar haak je de bovenste clipjes dan achter? Deze gaan toch normaal aan "de rand van het plaatstaal"? Toch niet aan het plastic of aan het glas?

(ik zal me nog wel even voorstellen op de juiste plek ;))
Roadkill
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roadkill »

Ik zal, mits tijd en auto hier, van het weekend eens kijken hoe of wat.
Roadkill
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roadkill »

Ik heb ff snel kunnen kijken, nog niet daadwerkelijk gemonteerd, maar het word wel een dingetje ben ik bang...
re404
beginner
Contacteer:

Bericht door re404 »

Ha @Roadkill ,

Veel dank voor het kijken! Achter het plastic zit wel gewoon staal, maar ik weet niet of je met de haakjes om die dikte heenkomt en of het plastic dan niet gaat breken of anderszins beschadigen .... ik denk op zich dat met de nodige creativiteit en improvisatie wel ergens voldoende veilig aan te haken is, met wat hulp haken, ogen en rubbers, maar het moet natuurlijk wel veilig blijven (en geen @Roadkill worden ;))

Hou me (ons allen clio-fietsers) op de hoogte, en als iemand anders iets gevonden of geklust heeft: laat het weten ... anders misschien toch maar voor de trekhaak gaan?
Roadkill
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roadkill »

Onze oplossing tot nu toe is fietsendrager op de Clio1 zetten, ik kan me voorstellen dat een trekhaak eronder zetten voor de meeste mensen een goedkoper alternatief is dan een Clio1 aanschaffen🤣🤣🤣😜
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”