Hallo allemaal,
Ik heb een clio 1.6 16v uit 2001, nu wil ik mijn bak olie bijvullen nu is mijn vraag via waar en hoe moet dit officieel gedaan worden? En moet ik het allemaal verversen?
En ook enig idee hoeveel erin gaat?
Mvg Thijs oosterhoff
Versnellingsbakolie bijvullen of gelijk verversen
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Versnellingsbakolie bijvullen of gelijk verversen
Volgens mij was het voor een JB3 iets meer dan 4 liter. Als je toch aan de slag gaat zou ik compleet verversen. Kleine moeite, veel plezier. Onderop de bak zit eenzelfde plug als in het carter. Bijvullen gaat via een plastic schroefdop aan de zijkant van de bak en dus niet via het pijpje dat tamelijk uitnodigend bovenop de bak zit. Procedure is net zo lang blijven vullen tot de olie eruit loopt. Ik heb een slangetje en een trechter gebruikt en omdat ik maar 4 liter had gekocht heb ik een klein beetje van de (gitzwarte) oude olie hergebruikt. Wel eerst door een paar koffiefilters gegoten 
EDIT: Even teruggezocht. In de JB3-bak gaat ongeveer 3,5 liter. Renault adviseert Elf bakolie, type Tranself TRJ 75W80.

EDIT: Even teruggezocht. In de JB3-bak gaat ongeveer 3,5 liter. Renault adviseert Elf bakolie, type Tranself TRJ 75W80.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Versnellingsbakolie bijvullen of gelijk verversen
ik heb de geadviseerde olie op proberen te zoeken maar niet kunnen vinden. zal waarschijnlijk wel aan mij liggen maar heb jij misschien een linkje waar ik het kan bestellen?
en ik ben benieuwd naar het verschil tussen TRJ en bijvoorbeeld NFJ versie van de olie.
alvast bedankt!!
en ik ben benieuwd naar het verschil tussen TRJ en bijvoorbeeld NFJ versie van de olie.
alvast bedankt!!