Ik verneem de laaste tijd dat mijn handrem helemaal omhoog. Moet voor dat deze echt blokkeert
Kun je deze afstellen of gaat dit automatisch
Achter remmen
-
- forum member
- Contacteer:
Re: Achter remmen
De handrem is af te stellen met een moer onder de plastic afdekkap tussen de stoelen. Ik zou beslist eerst de oorzaak zoeken waarom je de rem ineens een heel end omhoog moet trekken, want dat gebeurt niet zomaar. Misschien is er één van beide (hand)remkabels gebroken of losgeraakt. Heb je trommels achter? Dan zou er ook een remvoering losgeraakt kunnen zijn.
De juiste afstelling van de handrem is als de achterwielen bij de eerste klik nog volledig wrijvingsloos kunnen ronddraaien. Na de eerste klik moeten de remschoenen beginnen met bewegen.
De juiste afstelling van de handrem is als de achterwielen bij de eerste klik nog volledig wrijvingsloos kunnen ronddraaien. Na de eerste klik moeten de remschoenen beginnen met bewegen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- forum member
- Contacteer:
Okey bedankt
Zal ze binnen kort is losmaken achter
Heb idd trommels achter
Vorige auto's hadden schijfremmen daar wist ik wel. Precies hoe het werkte
Zal ze binnen kort is losmaken achter
Heb idd trommels achter
Vorige auto's hadden schijfremmen daar wist ik wel. Precies hoe het werkte
Bij mijn Clio moest ik de handrem ook echt goed hard aantrekken. Dealer gevraagd hiernaar te kijken. Die zei dat ze hem hadden afgesteld, maar ik merkte helemaal geen verschil.
Op meeste terrein geen probleem, maar op een echt steile hellingen vertrouwde ik dat ding nooit helemaal.
Op meeste terrein geen probleem, maar op een echt steile hellingen vertrouwde ik dat ding nooit helemaal.
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI