Renault Clio Initiale 2003 1.6 16V

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Moekie
beginner
Contacteer:

Renault Clio Initiale 2003 1.6 16V

Bericht door Moekie »

Hallo allemaal, ik ben sinds januari in bezit van een Renault Clio Initiale 1.6 16V uit 2003. Ik ben enorm blij met deze auto vanwege de staat. Auto ziet er werkelijk als nieuw uit met half leren bekleding etc en ben er echt zuinig op. Soms misschien overdreven. Ik heb wel in mei nieuwe banden erop laten zetten van Vredestijn en de Remleidingen moeten vervangen. Al met al toch onderhoud maar zoals ze zeggen, goed onderhoud is het allerbelangrijkste. Ben zeer gehecht geraakt aan deze auto en de auto rijd echt super. Weg ligging is echt top!

Na 8 maanden wil ik een aantal dingetjes gaan doen. Weet iemand hoe je bijvoorbeeld het aantal PK gaan verhogen? Dmv uitlaat, Tuning etc? Kan dat nog met een auto uit 2003?
mox
Beheerteam
Contacteer:

Re: Renault Clio Initiale 2003 1.6 16V

Bericht door mox »

Aan het blok valt qua tuning weinig eer te behalen, wegens het ontbreken van een turbo. Gewoon zo houden, niks mis met dat blok.

Mooi dat je Initiale na 16 jaar nog in zo'n goede staat is :thumbsup: Foto's worden op prijs gesteld!
Geen gesmolten stuur? Duimgrepen op het stuur niet afgebrokkeld? Stoelbekleding zonder instapschade? Zachtplastic delen op het dashboard niet kleverig? Deurgrepen en sierstrips op het dashboard niet verkleurd?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Moekie
beginner
Contacteer:

Bericht door Moekie »

Hoi,

Foto's volgen nog. Wat is een gesmolten stuur? Duimgrepen zijn in goede staat. Stoelbekleding is perfect in staat. Zachtplastic is niet kleverig. En niks is verkleurd.
Ik mag echt niet klagen met deze auto.

Is een uitlaat iets om iets meer PK eruit te persen? Auto rijd geweldig en heeft best vermogen met 107 PK maar 10 PK extra zou leuk zijn.
mox
Beheerteam
Contacteer:

Bericht door mox »

De bekleding van het stuur is volgens sommigen geen echt leer en heeft onder invloed van temperatuur en zweethanden de neiging om te gaan vloeien, afbrokkelen etc.

Kijk of je een RS dakspoiler kunt scoren en op kleur kunt laten spuiten, dat staat echt oneindig veel mooier dan het standaard zwarte frutsel.

dakspoiler.jpg
dakspoiler.jpg (708.86 KiB) 5530 keer bekeken
Let wel op dat je een metalen spoiler neemt en niet de kunststof versie, want die zijn (volgens Renault) niet overspuitbaar en bovendien geen hoogglans. Een RS grille (ook wel "patatsnijder" genoemd) kan je ook nog overwegen, maar die worden schaars en daardoor duur.

Over smaak valt niet te twisten, maar ik zou er geen brulpijp onder hangen. Gewoon met open raam rijden, dat voelt aan als 100pk meer :)
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Moekie
beginner
Contacteer:

Bericht door Moekie »

RS Spoiler is mooi man. Geeft meteen een ander beeld.
Hoe lang heb je die van jou al?

Ik wil nog een bluetooth systeem zoals Yatur, eventueel armleuing en iets wat me iets meer pk kan opleveren. Voor de rest ben ik tevreden :-)
Arjaan81
forum starter
Contacteer:

Bericht door Arjaan81 »

De 10 pk extra voel je echt niet. Koop dan een 2.0 16v
Voor dat geld kun je beter een spoiler kopen en bluetooth en een armleuning
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Bericht door Triggerhappy »

Absoluut mee eens, 10pk ga je op geen enkele zinnige manier halen zonder veel meer uit te geven dan de auto waard is (letterlijk). Ik zou zeggen als je er gehecht aan bent, leuk hem op met nette functionele en esthetische accessoires.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
Moekie
beginner
Contacteer:

Bericht door Moekie »

Weten jullie ook hoe je de navigatie kan veranderen? Kan je andere software erin plaatsen? Zit geen code bij en de code in het boek doet het helaas niet.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”