Hierbij mijn eerste vraag...
Ik heb last van water in het interieur, onder het tapijt voor en achter.
Nu zaten de afvoertjes onder het parafaan verstopt, deze rubberen tules verwijderd (kan geen kwaad meen ik?)
Ook de panelen van de achterdeuren gedemonteerd en met een tuinslang op lekkage getest. Via de drukkertjes die het paneel op zijn plaats houden kwam vocht binnen (zit rubber randje omheen en dat was zeer plat tenopzichte van nieuwen) Hier nieuwen voor gehaald.
Tevens via de luidspreker lekte hij water. Hiervoor een stuk vuilniszak op maat geknipt. Dit plastic tussen de deur en luidsprekerframe geklemd en op zo'n manier over de achterkant van de luidspreker heen gelegd dat er geen water meer op de luidspreker kan vallen.
Ook kwam ik er achter dat de binnenkant van de deur door een soort piepschuimachtige folie word afgedekt. Deze laat op bepaalde plekken los. Nieuwe folie is ca 100€ per kant bij de dealer.... Deze folie is bij mij niet stuk dus ik wil dit weer vastkitten.
Vandaag het interieur gesloopt.... tapijt omhoog en de gele isolatiematten eruit...Zat wel 10 liter water in...Achter heb ik het liggende gedeelte van de isolatiematten eruit gesneden, voor is het een groot los vierkant stuk. Dit ligt nu te drogen....Gek eigenlijk dat dit nat word, de onderzijde van het tapijt is voorzien van een soort folie/kunststof laagje...
Morgen maar weer verder, deurpanelen afmaken, isolatie terug plaatsen.
Zijn er nog tips en/of tricks die verband houden met dit soort waterlekkage bij een clio 3?
water in interieur
Re: water in interieur
Je hebt de bekende punten allemaal al wel te pakken. Die tules verwijderen kan geen kwaad. Ik had ze er in mijn Clio 2 ook niet meer in zitten. Wat je wel krijgt is dat vuil zich dan achter de modderschermen in wielkasten gaat verzamelen. Kijk daar trouwens ook nog even.
Re: water in interieur
Achter de deurpanelen tot nu toe alles waterdicht gekregen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met lekkage aan het tussenstijltje van de achterdeur? Hier bedoel ik de stijl die tussen het vaste stukje ruit en het opengaande stuk.
Via deze stijl aan de bovenzijde druppelde er water naar binnen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met lekkage aan het tussenstijltje van de achterdeur? Hier bedoel ik de stijl die tussen het vaste stukje ruit en het opengaande stuk.
Via deze stijl aan de bovenzijde druppelde er water naar binnen.