Xenon koplampen Clio 3 Phase 2

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
Jacco96
beginner
Contacteer:

Xenon koplampen Clio 3 Phase 2

Bericht door Jacco96 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik wil graag mijn vraag bij jullie voorleggen:

Sinds april ben ik in het bezit van een Clio 3 uit 2011. Nu zag ik dat er Clio's rondrijden met xenon koplampen (met lens dus). De meeste die je ziet rijden zijn van voor de facelift.

Nu zag ik dat je die koplampen ook te koop zijn via internet. Maar meestal staat er in de omschrijving dat ze bijv. toepasbaar zijn voor Clio's t/m bouwjaar 2009.

Passen die koplampen dan ook in mijn Clio? Of werkt dit niet?

Alvast bedankt!

Groet Jacco
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Xenon koplampen Clio 3 Phase 2

Bericht door Arjan »

Clio 3 phase 1 en 2 hebben andere koplampen. Onderling dus niet uitwisselbaar.
2017-09-05_10-37-33.png
2017-09-05_10-37-33.png (115.42 KiB) 8251 keer bekeken
2017-09-05_10-38-14.png
2017-09-05_10-38-14.png (102.21 KiB) 8251 keer bekeken
Let er ook op dat veel koplampen met bochtverlichting zijn zodra er een lens in zit. Dat gaat niet werken wanneer je niet de regeleenheid, kabelboom, sensoren e.d. hebt.

Ze zijn er wel voor de phase 2 met lensen maar dan ook gelijk met de bochtverlichting fitting:
2017-09-05_10-42-33.png
2017-09-05_10-42-33.png (109.85 KiB) 8251 keer bekeken
Jacco96
beginner
Contacteer:

Bericht door Jacco96 »

Dag Arjan,

Ik meen dat het een Collection uitvoering is, wat betreft bochtenverlichting, dat zit dan zeker niet op deze uitvoering?

Als ik jouw antwoord goed begrijp, dan adviseer jij het niet te doen?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Bij de Franse Collection zit er wel bochtverlichting op, de Nederlandse Collection heeft het niet zover ik kan zien. En advies, het enige advies is: vooral doen wat jij zelf wilt. Wanneer je lenslampen met Xenon prefereert boven niet werkende bochtverlichting, gewoon doen. Alternatief is aftermarked Angeleyes nemen. Die hebben lenzen.
Jacco96
beginner
Contacteer:

Bericht door Jacco96 »

Ik vond de volgende koplam(pen) op internet:

http://www.mister-auto.nl/fl/koplamp/va ... 44659.html

Met lens, bj vanaf 2011 maar er staat bij; lichten-bouwtype: halogeen lamp. Volstaat de lens in deze koplamp dan ook voor xenon?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dat zijn inderdaad de juiste koplampen voor jouw Clio, Valeo is het "huismerk"' van Renault. En daar kan inderdaad ook Xenon ingebouwd.
Het is overigens wel het type met de bochtverlichting maar ik denk dat je dat geen probleem vind.
Jacco96
beginner
Contacteer:

Bericht door Jacco96 »

Dan heb ik in ieder geval de juiste opgezocht. Wat betreft die angel eyes.. die zijn niet echt aan mij besteed :|.

Nee, dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem wanneer dat niet aangesloten is? Ik hoop alleen niet dat dat problemen gaat geven bij de apk?

Bedankt voor je hulp!!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Graag gedaan Jacco :thumbsup:

Overigens , bochtverlichting is volgens mij geen APK eis. Maar die kan je desnoods nog even checken bij je garage.
Er wordt wel veel gezegd "Als het er op zit moet het werken" maar dat gaat niet altijd op. Kijk maar eens naar de mistachterlichten. Bij de phase 1 zit er in elk achterlicht eentje, in beide zit ook een lampje. Slechts de linker doet het.
Voor de sier zou je dus in de fitting van de bochtverlichting een lampje kunnen steken. Ook al branden ze niet, ziet er altijd beter uit dan een lege fitting. En met wat creativiteit zou je er wellicht parkeerlicht van kunnen maken.
Jacco96
beginner
Contacteer:

Bericht door Jacco96 »

Dag Arjan,

Koplampen zitten er inmiddels in, maar nu moet er alleen nog xenon in. Tijdje geleden H7 aangeschaft, maar dat past niet.. :p. Nu weet ik inmiddels dat ik H1 moet hebben.

Officieel werden deze koplampen met lens af fabriek geleverd. Nu las ik dat wanneer xenon af fabriek werd geleverd je een D2S fitting nodig hebt. Geldt dat ook voor mij of kan ik er gewoon xenon met H1 fitting in monteren? Bij mij zat er nml geen xenon in officieel.

Ik hoor het graag.

Groet Jacco
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Exterieur (vraag & antwoord)”