Gele motor lampje knippert + vermogen verlies + rare stotter bij gas geven of stationair draaien ( uitlaat klappert ? )
- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
Gele motor lampje knippert + vermogen verlies + rare stotter bij gas geven of stationair draaien ( uitlaat klappert ? )
Hallo allemaal , na een flink stuk gereden te hebben vandaag en na het opnieuw starten van de auto na een pitstop bij de pomp langs de weg ,
Ging het gele motor lampje knipperen en leekt het wel alsof er een cilender ontbrak kwa geluid en trilling.
het gele lampje van de motor die knippert betekend = luchtverontreinging .
ik moes nog 40 minuten rijden op de snelweg dus na ffies gekeken hebben dit ook gedaan .
ik merkte vermogens verlies normaal trek de clio veel vlotter op , bij lage toeren/snelheid maakte die ook een niet gelijkmatig / mooi geluid. en de topsnelheid was 140 implaats van 170
ook bij het oprijden van de moerdijkbrug liep de clio terug waar die dit normaal nooit doet.
is dit een katelysator probleem ? of is dit een bobine probleem ?
als het waarschijnlijk de bobine is ( en dat een cilinder weigert ) , is dan deze bobine zelf makkelijk te vervangen ?
alvast bedankt voor jullie inzicht .
Groetjes , peter
Ging het gele motor lampje knipperen en leekt het wel alsof er een cilender ontbrak kwa geluid en trilling.
het gele lampje van de motor die knippert betekend = luchtverontreinging .
ik moes nog 40 minuten rijden op de snelweg dus na ffies gekeken hebben dit ook gedaan .
ik merkte vermogens verlies normaal trek de clio veel vlotter op , bij lage toeren/snelheid maakte die ook een niet gelijkmatig / mooi geluid. en de topsnelheid was 140 implaats van 170
ook bij het oprijden van de moerdijkbrug liep de clio terug waar die dit normaal nooit doet.
is dit een katelysator probleem ? of is dit een bobine probleem ?
als het waarschijnlijk de bobine is ( en dat een cilinder weigert ) , is dan deze bobine zelf makkelijk te vervangen ?
alvast bedankt voor jullie inzicht .
Groetjes , peter
Re: Gele motor lampje knippert + vermogen verlies + rare stotter bij gas geven of stationair draaien ( uitlaat klappert
Klinkt als een kapotte bobine. Wat heb je voor blok? De penbobines van een 1.6 zijn heel eenvoudig te vervangen; meer dan een dopsleutel 10 heb je niet nodig.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
Re: Gele motor lampje knippert + vermogen verlies + rare stotter bij gas geven of stationair draaien ( uitlaat klappert
bedankt voor je snelle reactie
in mijn clio phase 2 zit = '' RENAULT CLIO II Phase 2 1.2 16V (75Pk)) benzine van 06-2001 ''

in mijn clio phase 2 zit = '' RENAULT CLIO II Phase 2 1.2 16V (75Pk)) benzine van 06-2001 ''
Die heeft geen bobines maar een elektronisch blok met de 4 bougiekabels er aan vast. Wanneer je die gaat vervangen is het blok van Bosch een goeie keuze
- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
bedankt , ik ga het bobine blok vervangen , aangezien ook dit mijn vermoeden is , en die van jullie ook .
bosch it is
.
na het vervangen meer .
Groetjes Peter
bosch it is

na het vervangen meer .
Groetjes Peter
Vorige week hetzelfde meegemaakt; ik heb wel penbobines en na het vervangen er van was alles weer opgelost!
- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
Dat klinkt positief ! als het beetje meezit krijg ik vandaag het onderdeel binnen via de post , was nog in de aanbieding ook ( die van bosch )
dus hopelijk valt het allemaal mee.
To be continued

To be continued

- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
Update . De bobine is vervangen .
Het stotteren en vermogen verlies is weg .
Het gele lampje echter knippert niet meer maar brandt nu continue ( luchtverontreiniging ).
Dus het merkbare probleem is opgelost .
Klein gokje wat betreft het gele lampje . Dat de storing er nog in staat . Dus ik heb nu de min pool van de accu los gemaakt voor een half uur . En dan kijken of die gele motor lamp uitblijft .
Of kan er nog meer aan de hand zijn ?
Groetjes peter
Het stotteren en vermogen verlies is weg .
Het gele lampje echter knippert niet meer maar brandt nu continue ( luchtverontreiniging ).
Dus het merkbare probleem is opgelost .
Klein gokje wat betreft het gele lampje . Dat de storing er nog in staat . Dus ik heb nu de min pool van de accu los gemaakt voor een half uur . En dan kijken of die gele motor lamp uitblijft .
Of kan er nog meer aan de hand zijn ?
Groetjes peter
Het motorlampje is te resetten via de OBD2-connector onder de asbak, d.m.v. een bluetooth OBD2-interface in combinatie met een app op je telefoon, zoals "Torque". Zo'n interface kost maar een paar dollar op eBay of DealExtreme.
https://www.youtube.com/watch?v=5yo8iDFs4pg
Je kunt ook even langs de garage gaan en hopen dat ze het gratis voor je willen doen. Toch is zo'n OBD-interface de moeite waard om in je dashboardkastje te hebben liggen.
https://www.youtube.com/watch?v=5yo8iDFs4pg
Je kunt ook even langs de garage gaan en hopen dat ze het gratis voor je willen doen. Toch is zo'n OBD-interface de moeite waard om in je dashboardkastje te hebben liggen.
- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
het loshalen van de accupool heeft niks geholpen .
morgen heeft de clio ook een apk , zal er een melding van maken , er zit zowiezo ook onderhoud bij dus neem aan dat ze dit kostenloos meenemen .
bedankt iedereen
p.s. die interface is wel super handig zo te zien idd . !
to be continued
morgen heeft de clio ook een apk , zal er een melding van maken , er zit zowiezo ook onderhoud bij dus neem aan dat ze dit kostenloos meenemen .
bedankt iedereen
p.s. die interface is wel super handig zo te zien idd . !
to be continued
- gunner1001
- forum starter
- Contacteer:
Gele lampje is vanmorgen vanzelf gedoofd
en de apk is in orde ^^ . We kunnen weer rijden 
Bedankt iedereen

Bedankt iedereen

Misschien was je katalysator tijdelijk nogal goor, vanwege langdurig doorrijden op 3 cilinders. Is nu kennelijk weer schoongebrand. Altijd prettiger als lampjes vanzelf uitgaan dan wanneer je ze geforceerd uitzet