Beste,
ik had al een tijdje een designantennetje maar die werk voor geen meter en wil me ouwe fabrieksantenne er weer op zetten maar bij het afhalen brak de schroefdraad in de antenne aansluiting
van de auto nu de vraag waar kan ik zo nieuw of 2e hands dopje kopen?
Dopje antenneaansluiting
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Dopje antenneaansluiting
Je bedoeld de voet die je op je dag schroeft waar de spriet ingedraaid wort vermoed ik?
Die zijn niet los verkrijgbaar. Je zit dan aan een complete antenne vast wanneer je die nieuw wilt kopen. Bij een sloper zal het waarschijnlijk wel lukken alleen de voet te krijgen.
Of is de schroefdraad van de spriet afgebroken en zit die nog in het voetje? Dan kan je met zo'n setje er uit krijgen:
Boor een klein gaatje in het midden van de bout, deze er in draaien tegen de klok in zoals je een bout los draait. Omdat de draad tegengesteld loopt zet 'ie zich vast en draai je het afgebroken deel er uit.
Die zijn niet los verkrijgbaar. Je zit dan aan een complete antenne vast wanneer je die nieuw wilt kopen. Bij een sloper zal het waarschijnlijk wel lukken alleen de voet te krijgen.
Of is de schroefdraad van de spriet afgebroken en zit die nog in het voetje? Dan kan je met zo'n setje er uit krijgen:
Boor een klein gaatje in het midden van de bout, deze er in draaien tegen de klok in zoals je een bout los draait. Omdat de draad tegengesteld loopt zet 'ie zich vast en draai je het afgebroken deel er uit.
Zou hem wel eerst even een nachtje in laten weken met WD 40, goede kans dat het een beetje vastgerot zit, waardoor het afgebroken is.
-
- forum member
- Contacteer:
Zou hem zelf gewoon vervangen, zoals Arjen zegt zijn deze voeten en antenne's voor een paar euro te krijgen bij de lokale sloperij.
Even een gedoe om hem eraf te halen maar dan is alles wel netjes en goed. Er zitten losse stekkers op de antenne voet dus kabels ontkoppelen en daarna de voet verwijderen. Nieuwe voet erop, stekkers aansluiten en tadaa!
Of je doet het gelijk goed en vervangt de oude voet voor een nieuwere generatie antenne + voet.
Heb er zelf een voet van een Yaris uit 2014 opgezet met een nieuwe kortere en modernere antenne.
Zeer mooi resultaat en volledig versterkt dus top signaal.
Totale kosten €45 inclusief nieuwe antenne van een Civic Type-R

Even een gedoe om hem eraf te halen maar dan is alles wel netjes en goed. Er zitten losse stekkers op de antenne voet dus kabels ontkoppelen en daarna de voet verwijderen. Nieuwe voet erop, stekkers aansluiten en tadaa!
Of je doet het gelijk goed en vervangt de oude voet voor een nieuwere generatie antenne + voet.
Heb er zelf een voet van een Yaris uit 2014 opgezet met een nieuwe kortere en modernere antenne.
Zeer mooi resultaat en volledig versterkt dus top signaal.
Totale kosten €45 inclusief nieuwe antenne van een Civic Type-R

Daily : 2013 Megane 3 DCI Grandtour
Project/Fun : 2007 Mercedes SLK 55 AMG (V8)
Project/Fun : 2007 Mercedes SLK 55 AMG (V8)