Injectie krijgt geen stroom

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Razayan
beginner
Contacteer:

Injectie krijgt geen stroom

Bericht door Razayan »

Hi! En weer heb ik met pech gestaan.

Gelukkig kon het nu (tijdelijk) direct verholpen worden.

De injectie krijgt geen stroom, aan de voorkant van het blok zitten de 4 injectoren die elk 2 kabeltjes hebben. Ze hebben allemaal een bruine draad en de tweede kan wit of grijs zijn. Iemand enig idee waar die vandaan komen? Ik zou ze graag door willen meten voordat ik de auto wéér weg moet brengen...
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Re: Injectie krijgt geen stroom

Bericht door dopestuff »

Doormeten zal lastig worden want het zijn hele korte pulsjes stroom (om heel kort je injector open te sturen), ofwel ik weet eigenlijk wel zeker dat een multimeter dat niet red...
Verder komen die als het goed is uit de ECU.
Hoe weet je dat de injectoren geen stroom kregen?
Razayan
beginner
Contacteer:

Bericht door Razayan »

dopestuff schreef:Doormeten zal lastig worden want het zijn hele korte pulsjes stroom (om heel kort je injector open te sturen), ofwel ik weet eigenlijk wel zeker dat een multimeter dat niet red...
Verder komen die als het goed is uit de ECU.
Hoe weet je dat de injectoren geen stroom kregen?
De ANWB heeft het doorgemeten voor me, zo kwamen we er achter dat hij dus geen stroom kreeg en daarom hebben we een kabel van de accu rechtstreeks op de injectie aangesloten (met zekering zodat ik die los kan halen en m'n accu niet leeg druppelt).
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Daar heb je een Scope voor nodig als je dat wilt weten. Je injectoren krijgen vanuit de ECU een blokspanning toegewezen. Maximum voltage hoog is 5 volt en minimum voltage laag is 0 volt.

Ben heel benieuwd hoe je dus vanaf de accu een spanning op de injectoren wil zetten, want eigenlijk zouden ze dat niet aan moeten kunnen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”