Keyless entry en elektrische spiegel euvels

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
TheJurgenp1
beginner
Contacteer:

Keyless entry en elektrische spiegel euvels

Bericht door TheJurgenp1 »

Hee allen :wave: , gisteren mijn eerste auto opgehaald. Een mooie Malte Blue Clio 3 GT uit 2009, ben er dan natuurlijk ook ontzettend blij mee. Nu zijn er wel twee dingetjes waar ik achter ben gekomen na het thuiskomen. Misschien dat jullie me wat duidelijkheid kunnen verschaffen over deze probleempjes.

Ten eerste werkt bij een van de Renault cards het keyless gedeelte maar beperkt. De knoppen werken perfect, maar het keyless gedeelte werkt alleen als ik de sleutel heel dicht bij de deurgreep hou. Dan kan ik de auto ook vergrendelen met de knop op de deurgreep. Ook het starten kan met deze sleutel alleen wanneer deze in de lezer in het dashboard zit. Met de andere sleutel werkt alles perfect. Wat zou dit kunnen zijn? (batterij heb ik reeds vervangen)

Misschien dat ik hiervoor een tweede "draadje" voor aan had moeten maken, maar het valt allebei in de elektronica dus ik denk ik doe het gewoon samen. Wanneer ik mijn binnenspiegels wil inklappen met de knop die hiervoor zit, draait alleen de passagiers spiegel naar binnen. Het lijkt wel alsof er iets draait in de bestuurdersspiegel (motortje), maar er gebeurt vrij weinig. Met de hand kan ik hem wel gewoon inklappen. Ik had al wel begrepen dat de spiegels alleen in z'n geheel komen, dus dan is vervangen misschien de enige optie. Maar ik wilde de toch even checken of ik een "fix" over het hoofd heb gezien bij het googlen, door jullie kennis te raadplegen.

Alvast bedankt!
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Keyless entry en elektrische spiegel euvels

Bericht door NicoK »

Batterijtje vervangen kan wel helpen denk ik, die "laad" wel op via de auto maar dat zal toch wel versleten zijn na 7 jaar. De spiegel geen idee. Klinkt inderdaad alsof het aangrijppunt stuk is.
rupke72
forum starter
Contacteer:

Bericht door rupke72 »

Probleem van de key-card lijkt me logischerwijs in de key-card zelf te zitten (anders zou de andere card niet perfect werken) weet niet of deze te repareren zijn, nieuwe card zou anders een oplossing kunnen zijn maar zijn helaas niet goedkoop... heb je garantie?

Er is eens tegen mijn spiegel aangestoten waardoor die na achter was geklapt (dus richting motorkap), gelukkig kon ik 'm zonder problemen weer terugklappen maar toen werkte bij mij het elektrisch inklappen ook niet meer. Ik heb toen de draaiknop op de ingeklapte stand laten staan en de spiegel handmatig ingeklapt, vervolgens de draaiknop weer terug gezet op uitklappen en toen draaide de spiegel wel weer automatisch uit en vervolgens functioneerde het inklappen ook weer automatisch, misschien dat je dit eens kunt proberen.
TheJurgenp1
beginner
Contacteer:

Na een paar dagen rijden met de "kapotte kaart" geeft het systeem nu ook 'kaartbatterij vervangen' bij het invoeren van de kaart. De batterijen zijn gewoon CR2025 toch? Die er nu in zit is wel een variant van de lokale action, maar dat zou niet uit mogen maken.

Nico en Rupke bedankt, de spiegel tip ga ik vandaag eens proberen. En anders gewoon terug naar de garage.
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Bij mijn sleutel wel idd. Zal heel goed kunnen is prima zelf te doen. Enkel voorzichtig openen. ;)
TheJurgenp1
beginner
Contacteer:

De spiegel tip heeft helaas niet gewerkt. Bij nadere inspectie bleek dat de spiegelkap vast zat met duct-tape, dus dit is een gevalletje retour garage.

Wat de sleutel betreft, ik heb de variant waarbij je de batterij kun verwisselen als je de noodsleutel verwijderd. Ik neem aan dat dat de batterij is die je bedoelt toch Nico, dan hoef ik mijn sleutel namelijk niet te openen. Maar ook hierover heb ik gesproken met de garage, dus ook hier word naar gekeken!

In ieder geval bedankt mannen!
NicoK
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door NicoK »

Dat neem ik ook aan inderdaad.

Goed geregeld verder, veel plezier ermee! :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”