PowerFlex Motorsteunen: hoe bevallen ze?
-
- beginner
- Contacteer:
PowerFlex Motorsteunen: hoe bevallen ze?
Een tijdje terug hebben een aantal van jullie Powerflex motorsteunen ingebouwd. Ik vroeg me af hoe deze bevallen? Merken jullie meer trillingen in het interieur? Kantelt het blok merkbaar minder?
Zelf merk ik vooral bij het filerijden vaak dat het blok van mijn RS172 redelijk kantelt op het moment dat ik op het gas ga of er juist vanaf ga. Zelfs als ik mijn rechtervoet minimaal beweeg krijg ik het niet voor elkaar om helemaal schokvrij te rijden. Ik overweeg dus om powerflex motorsteunrubbers te bestellen.
Graag lees ik jullie ervaringen!
Zelf merk ik vooral bij het filerijden vaak dat het blok van mijn RS172 redelijk kantelt op het moment dat ik op het gas ga of er juist vanaf ga. Zelfs als ik mijn rechtervoet minimaal beweeg krijg ik het niet voor elkaar om helemaal schokvrij te rijden. Ik overweeg dus om powerflex motorsteunrubbers te bestellen.
Graag lees ik jullie ervaringen!
Ex RS172 bezitter
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: PowerFlex Motorsteunen: hoe bevallen ze?
Ik vraag me af of je die dingen ook met een D7F kunt gebruiken...... :D
Het blok kantelt bij mij merkbaar minder. De trillingen in het interieur zijn wel meer geworden maar dat merk je alleen goed als je stil staat. En dat komt ook omdat ik de dogbone een tijdje later ook heb voorzien van powerflex rubbers.
Al met al vind ik het een goede upgrade!
Al met al vind ik het een goede upgrade!
Clio RS 172
-
- beginner
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal eens gaan nadenken over het vervangen van de dogbone. Ik heb nog een aftermarket dogbone liggen die ik een tijd terug van een ex forumgenoot heb overgenomen. Deze had hij er echter weer onderuit gehaald omdat hij het niet fijn vond rijden, vandaar dat ik die zelf nooit geinstalleerd heb. Deze dogbone lijkt erg op deze
Ex RS172 bezitter
Ik heb ook al een aantal keren gezocht of Powerflex iets heeft voor mijn 1.6 16v(K4M ofzo). Ik wordt af en toe helemaal tureluurs van die slappe rotzooi. Helaas heb ik niets kunnen vinden of heb ik niet goed gezocht.NicoK schreef:Ik vraag me af of je die dingen ook met een D7F kunt gebruiken...... :D
Toekomst: Renault Clio 2/3/4 RS
Huidig: Fiat Punto 1.3 Multijet (2012)
Verkocht: Renault Clio II phase 1 1.6-16v RXE (2001)

https://www.powerflex.co.uk/road-series ... 426/1.htmlS-RS schreef:Helaas heb ik niets kunnen vinden of heb ik niet goed gezocht.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Bedankt voor je reactie Mox! Maar als ik het goed bekijk staan daar ook geen dogbone en/of motorsteun bij die in een normale Clio past.
En dit zijn nou net de interessante producten die ik zoek...PFF60-206K will fit Phase 1 Petrol 172 models only.
PFF60-211K will fit Phase 2 Petrol 172 & 182 Sport Models Only.
Please measure anti roll bar diameters before ordering.
PFF60-331 fits SMI racks only.
PFF60-221 fits 172 & 182 Sport Models Only
Toekomst: Renault Clio 2/3/4 RS

Ah, ok, kennelijk zijn de spullen die je zoekt vooralsnog alleen voor de Sport te krijgen.
Ik laat alles maar gewoon origineel, want ik begrijp dat Powerflex weliswaar voor beter rijgedrag zorgt, maar ook voor meer herrie in het interieur. Daar ben ik niet zo van gediend.
Ik laat alles maar gewoon origineel, want ik begrijp dat Powerflex weliswaar voor beter rijgedrag zorgt, maar ook voor meer herrie in het interieur. Daar ben ik niet zo van gediend.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb inmiddels het een en ander aan de motorsteunen gedaan. Allereerst heb ik een aftermarket dogbone met veel kleinere bussen die ik ooit van een clioclubgenoot had overgenomen gemonteerd. Het blok kantelde wel een stuk minder , maar hier was echt niet mee te rijden. Bij bepaalde toerentallen trilde alles, en vooral stationair was dit verschrikkelijk. Misschien leuk op het circuit, maar niks voor op de weg. Daarom heb ik toen powerflex bussen besteld.
De aftermarket steun heb ik vervangen door de originele met de bekende powerflex inserts. Dit scheelt inderdaad enorm in het kantelen van het blok, ik zie de pook vrijwel niet meer bewegen onder accelereren. Ook heb ik de insert voor de bovenste motorsteun een week gereden, maar daardoor vond ik de auto toch te veel gaan trillen. Stationair is rampzalig, maar ook op bepaalde toerentallen tussen de 2000 en 3000 toeren is er niet mee te rijden. Deze heb ik er dus weer uit gehaald. Ik lees hierboven dat trillingen door foute montage zouden komen? Ik had alle bouten op moment vastgezet volgens deze lijst http://www.cliosport.net/threads/172-18 ... gs.687911/.
Met alleen de dogbone met powerflex inserts is goed te leven, al trilt de auto stationair nog steeds aanzienlijk. Ook resoneert er het een en ander rond de 4000 toeren. Dat maakt 130 rijden op de snelweg wel irritant. Alles onder de 130 en boven de 150 op de cruise control is goed te doen, maar daartussen is er duidelijk resonantie aanwezig.
De aftermarket steun heb ik vervangen door de originele met de bekende powerflex inserts. Dit scheelt inderdaad enorm in het kantelen van het blok, ik zie de pook vrijwel niet meer bewegen onder accelereren. Ook heb ik de insert voor de bovenste motorsteun een week gereden, maar daardoor vond ik de auto toch te veel gaan trillen. Stationair is rampzalig, maar ook op bepaalde toerentallen tussen de 2000 en 3000 toeren is er niet mee te rijden. Deze heb ik er dus weer uit gehaald. Ik lees hierboven dat trillingen door foute montage zouden komen? Ik had alle bouten op moment vastgezet volgens deze lijst http://www.cliosport.net/threads/172-18 ... gs.687911/.
Met alleen de dogbone met powerflex inserts is goed te leven, al trilt de auto stationair nog steeds aanzienlijk. Ook resoneert er het een en ander rond de 4000 toeren. Dat maakt 130 rijden op de snelweg wel irritant. Alles onder de 130 en boven de 150 op de cruise control is goed te doen, maar daartussen is er duidelijk resonantie aanwezig.
Ex RS172 bezitter
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Ik vind de bovenste meevallen.
Verder heb ik alles standaard.
Iets meer trillingen rond de 4000 toeren maar niet heel bijzonder (voor mij met een sportieve uitlaat zonder "drone" goed leefbaar)
Kantelen van blok stuk minder en ook schakelen strakker? (nu wel inclusief nieuwe motorsteun zelf want die was ingescheurd)
Verder heb ik alles standaard.
Iets meer trillingen rond de 4000 toeren maar niet heel bijzonder (voor mij met een sportieve uitlaat zonder "drone" goed leefbaar)
Kantelen van blok stuk minder en ook schakelen strakker? (nu wel inclusief nieuwe motorsteun zelf want die was ingescheurd)
Ik heb hem 1 uur geleden gemonteerd, N.a.v trillende auto.
Het trillen is nog steeds, maar ik merk dat de motor minder bewegingsvrijheid heeft waardoor hij iets meer aanvoelt als een wat modernere auto.
That's my opinion......
Het trillen is nog steeds, maar ik merk dat de motor minder bewegingsvrijheid heeft waardoor hij iets meer aanvoelt als een wat modernere auto.
That's my opinion......
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb gister die powerflex bussen besteld. Nu las ik hier: http://www.cliosport.net/threads/powerf ... hh.528347/ dat het trillen na het monteren van de bus bij de dogbone kan komen door verkeerde montage. Het dikkere stuk van de bus aan de bak zijde moet aan de onderkant zitten. Schijnt dus een wereld van verschil te zijn. Ik ben benieuwd hoe het gaat werken bij mij. Maar voor degene die last van getril hebben is dit misschien de oplossing dus ik denk ik deel het even.
-
- forum member
- Contacteer:
Voor de mensen die dit ook doen, let even op dat powerflex 2 type "dogbone" steunen heeft.
De zwarte "competitie" (minimale beweging -> ZEER stug en je voelt alles).
Zou zelf de paarse aanraden, deze is voor de meeste mensen de beste optie.
De vibratechnics exemplaren erbij maken het zo dat je alles voelt maar de reactie van de motor is zo veel beter en strakker.
Heb ik de toename in trillingen graag voor over
De zwarte "competitie" (minimale beweging -> ZEER stug en je voelt alles).
Zou zelf de paarse aanraden, deze is voor de meeste mensen de beste optie.
De vibratechnics exemplaren erbij maken het zo dat je alles voelt maar de reactie van de motor is zo veel beter en strakker.
Heb ik de toename in trillingen graag voor over

Daily : 2013 Megane 3 DCI Grandtour
Project/Fun : 2007 Mercedes SLK 55 AMG (V8)
Project/Fun : 2007 Mercedes SLK 55 AMG (V8)
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb inmiddels de bovenste motorsteun vervangen door een nieuwe. Dit heeft de resonanties rond 4000 toeren vrijwel opgelost. Stationair trilt de auto wel nog steeds een beetje, maar voor mij is er prima mee te leven. (Ik heb dus enkel de paarse powerflex in de dogbone, verder standaard motorsteunen)accountabc schreef: Met alleen de dogbone met powerflex inserts is goed te leven, al trilt de auto stationair nog steeds aanzienlijk. Ook resoneert er het een en ander rond de 4000 toeren.
Ex RS172 bezitter