Standaard radio vervangen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
iMars
beginner
Contacteer:

Standaard radio vervangen

Bericht door iMars »

Volgende week mag ik mijn Clio ophalen (Clio III 1.2 TCe 100) :driving:
Nu zit er een basic standaard radio in. Zover ik me kan herinneren en kan zien op de foto is het de udate list:
AfbeeldingAfbeelding

Nu vind ik goede kwaliteit muziek heel belangrijk (en ik vond de standaard radio best goed klinken, maar niet zo goed als dat wat in mijn Megane Bose zit).
Ook ga ik zeker weten de bluetooth pairing missen, omdat ik eigenlijk alleen maar muziek via mijn iPhone luister.

Ik wil dus een aftermarket radio erin gaan zetten, en zit momenteel naar de volgende radio te kijken:
Afbeelding
Deze radio heeft precies wat ik wil. Maar gaat deze radio ook goed integreren met mijn auto?
De radio heeft stuurwielcontrol, met onderstaande modules moet dat gewoon werken volgens Mr Kenwood :music:
AfbeeldingAfbeelding

Heeft iemand hier ervaring mee (een Kenwood radio in je Clio)?
Wordt ook de tekst van de radio op de display getoond? Of dat weer niet?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Standaard radio vervangen

Bericht door Arjan »

Ervaring met Kenwood niet, wel met de Pioneer DEH-X8700DAB, die heb ik er in zitten en dan ook met stalkadapter. Origineel display geeft dan alleen nog tijd en temperatuur, geen radio info. Overigens is het front van de originele radio net even groter dan standaard DIN formaat. Daar is voor een tientje een oplossing voor. Daarnaast heb je een verloopje nodig voor de antenne, DAB heeft een eigen aansluiting, analoge antenne blijft ook aangesloten. Voor de DAB moet je er ook altijd nog een antenne bij kopen. Met die nodige extra's (frame voor het frontje, stalk-adapter, DAB antenne) was ik naast de radio ook nog zo'n 125 euro kwijt. En daar kwam nog wat aan extra's bij omdat ik de USB niet voor op de radio heb maar achter en dus ook daar een aparte USB/AUX heb ingebouwd.

Kijk anders maar even in mijn topic hoe ik het heb gedaan: https://clioclub.info/viewtopic.php?f=113&t=24776
iMars
beginner
Contacteer:

Bericht door iMars »

Die topic had ik al gezien :thumbsup: :music:

De Kenwoods die ik gezien hebben, zijn allemaal incl DAB antenne.
Ik had de kosten al op +€100 naast de radio geschat.
De canbus interface van Kenwood kost ca €75.

Was meer benieuwd naar de display, maar ben bang dat ik die niet voor m'n radio kan/ga gebruiken ;)

Je hebt trouwens bijna dezelfde auto als wat ik gekocht hebt.
Alleen heb ik een 5 deurs en heb jij climatecontrol zo te zien :thumbsup:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik was ook 75 kwijt voor de stalkadapter. Volgens mij zit er alleen geen canbus in maar voor de bediening maakt dat verder niet uit of de adapter daar wel geschikt voor is.
Display geeft bij mij in ieder gevak geen radio info meer, ik denk dat het bij de Kenwood niet anders zal zijn. En ik heb inderdaad climate controle, ideaal :thumbsup:
Worteltjestaart
forum starter
Contacteer:

Bericht door Worteltjestaart »

Vraag... kun je zoiets ook gebruiken als je de ingebouwde TomTom Live hebt?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Stalkadapter bedoel je? Ik weet niet of de TomTom live vanuit de standaard headunit komt. Is dat het geval ben je bij een aftermarket radio de Navi kwijt. Is dat niet zo werkt de stalkadapter ook dan.
Worteltjestaart
forum starter
Contacteer:

Bericht door Worteltjestaart »

Ik bedoel inderdaad of je de tomtom behoudt als je de radio-unit vervangt... de zenderinfo op het scherm kan me niet zo boeien, de tomtom wel.
iMars
beginner
Contacteer:

Bericht door iMars »

Ik gebruik navigatie op m'n telefoon ;) (en heb ook geen TomTom in m'n auto ;) )
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”