kleien hoe werkt het ?
-
- beginner
- Contacteer:
kleien hoe werkt het ?
goedenavond ,
ik las laats iets over kleien van de lak, dat je diep vuil er uit krijgt etc.
nou wil ik dus zelf van dat klei halen bij een autoshop, mijn vraag is dus hoe werkt dat kleien, moet je met dat klei over de lak gaan wrijven ofzo. graag zou ik te horen krijgen hoe het werkt
groet Sander
ik las laats iets over kleien van de lak, dat je diep vuil er uit krijgt etc.
nou wil ik dus zelf van dat klei halen bij een autoshop, mijn vraag is dus hoe werkt dat kleien, moet je met dat klei over de lak gaan wrijven ofzo. graag zou ik te horen krijgen hoe het werkt
groet Sander
renault clio 2 phase 3 1.4 16 v bouwjaar 2005 kleur zwart[/color]
-
- beginner
- Contacteer:
Re: kleien hoe werkt het ?
thx hostler,
dat was ook een optie ja om het op de zoeken op youtube
hoe maak je die klei naar de tijd schoon? onder de kraan ofzo?
grt Sander
dat was ook een optie ja om het op de zoeken op youtube

hoe maak je die klei naar de tijd schoon? onder de kraan ofzo?
grt Sander
Op gegeven moment moet je hem gewoon weggooien omdat er geen schone kant meer aan zit.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
nog eentje
maar ook als je hem op de grond hebt laten vallen enz moet je hem weggooien (anders is het schuurpapier namelijk)
maar ook als je hem op de grond hebt laten vallen enz moet je hem weggooien (anders is het schuurpapier namelijk)
-
- beginner
- Contacteer:
bedankt voor de uitleg jongens, ik zal binnekort is van dat klei halen en zo snel mogelijk foto's plaatsen
groet Sander
groet Sander
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Meteen na het kleien (na het afnemen van het klei glijmiddel dan) is het allerbeste moment om de auto ook in de wax te zetten (dan blijft hij het beste/langste zitten)
Met het kleien maak je toch ook micro krassen dus eigenlijk moet hij na een klei beurt gepolijst worden toch?
Ja, in principe wel. Je krijgt namelijk marring. Echter, met de klei van Monello (maar ook klei kitjes van bijv. Meguiars) heb je dit veel minder dan andere hardere clay bars.
Het beste is inderdaad om hem daarna gewoon te polijsten met bijvoorbeeld een DAP.
Het beste is inderdaad om hem daarna gewoon te polijsten met bijvoorbeeld een DAP.
Voor de standtijd is het ook het beste om na het kleien een paintcleaner te gebruiken, mits je niet gaat polijsten. Als je eenmaal een begin maak met detailen is het lastig om er niet in door te slaan haha.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Wat hostler zegt, met de klei die men meestal gebruikt (niet heel agressieve) en het niveau van de meeste mensen is het niet echt nodig om te polijsten...
@tomas: je hebt natuurlijk gelijk maar voor de meeste mensen is het kwa kennis opslaan en financieel niet heel handig om meteen je tot de nek toe in de detailing te stoppen
@tomas: je hebt natuurlijk gelijk maar voor de meeste mensen is het kwa kennis opslaan en financieel niet heel handig om meteen je tot de nek toe in de detailing te stoppen