Beste leden,
sinds zaterdag ben ik nieuwe eigenaar van mijn Clio III 1.6 16V uit '06
onder de motor kap ziet het niet echt schoon uit, ook de koelvloeistof ziet er bruin en vies uit.
Die wil ik graag reinigen en verversen.. is er iemand de het een keer zelf gedaan heeft?, is het prima
zelf te doen?
Ook zit ik te denken om dan ook bakolie te verversen aangezien die al 190dkm gelopen heeft..
Hoor het graag van jullie
Koelvloeistof en versnellingsbakolie verversen
Koelvloeistof en versnellingsbakolie verversen
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Clio I phase 3 1.4 MEXX 5D (2013 - 2015)
Re: Koelvloeistof en versnellingsbakolie verversen
Volgens mij kan je het tankje afkoppelen. Het veiligste lijkt mij om hem buiten de auto schoon te maken zodat er geen rotzooi in je koelsysteem komt. Daarna wel goed ontluchten als je hem terug zet en afvult!
De bakolie heb ik laatst ook naar zitten kijken. Renault heeft hier geen onderhoudstermijn voor, maar het kan natuurlijk nooit kwaad! ik zou het zelf met die kilometerstand wel doen. Is alleen geen makkelijke klus denk ik. Zal sowieso op een brug gedaan moeten worden door een professional. Je wilt namelijk echt niet met te weinig of te veel versnellingsbakolie rijden.
De bakolie heb ik laatst ook naar zitten kijken. Renault heeft hier geen onderhoudstermijn voor, maar het kan natuurlijk nooit kwaad! ik zou het zelf met die kilometerstand wel doen. Is alleen geen makkelijke klus denk ik. Zal sowieso op een brug gedaan moeten worden door een professional. Je wilt namelijk echt niet met te weinig of te veel versnellingsbakolie rijden.
Bedankt voor je reactie,
Hoe krijg ik het tankje los? Heb geprobeerd boven 2x 10mm schroef los te maken,
maar zit binnen in het midden nog vast..
moet ik de hele bumper uitbouwen?
Hoe krijg ik het tankje los? Heb geprobeerd boven 2x 10mm schroef los te maken,
maar zit binnen in het midden nog vast..
moet ik de hele bumper uitbouwen?
Clio III 1.4-16V Dynamic Luxe (2015 - heden)
Dat weet ik zelf ook niet, heb het zelf nooit gedaan. Misschien dat er anderen zijn die hier ervaring mee hebben?
Beste Algerino,
De bakolie verversen is niet zo moeilijk. Gewoon de plug aan de onderkant van de versnellingsbak loshalen, olie aftappen en dan de plug er weer in. Aan de zijkant van de bak zit een zwarte vulplug. Hier kan je de bak weer vullen. Ik had Gearoil van MPM(geschikt voor renault) waar al een slangetje aan de fles zat. Gewoon vullen tot het uit het vul gat komt, plug er weer in en klaar.
Met de koelvloeistof heb ik nog geen ervaring. Wil dit binnen kort wel verversen i.v.m. het vervangen van de dbriem en waterpomp.
De bakolie verversen is niet zo moeilijk. Gewoon de plug aan de onderkant van de versnellingsbak loshalen, olie aftappen en dan de plug er weer in. Aan de zijkant van de bak zit een zwarte vulplug. Hier kan je de bak weer vullen. Ik had Gearoil van MPM(geschikt voor renault) waar al een slangetje aan de fles zat. Gewoon vullen tot het uit het vul gat komt, plug er weer in en klaar.
Met de koelvloeistof heb ik nog geen ervaring. Wil dit binnen kort wel verversen i.v.m. het vervangen van de dbriem en waterpomp.