Gisteren even de auto weer eens een goede poets- en wax-beurt gegeven en ik zag dat er aan de onderkant van de Clio dat er behoorlijk wat roet, modder en andere vuiligheid goed vast zat. Nu bezit ik geen brug of ken ik iemand die een brug heeft. Hoe kan ik nu toch fatsoenlijk de aangekoekte roetresten fatsoenlijk verwijderen? Het roet zit er al goed op en met een normale doek en shampoo krijg ik het er met heel veel moeite af, en dat was nog maar een heel klein oppervlakte.
Hoe maken jullie de onderkant van je auto schoon?
Onderkant van de auto wassen
- Nyana
- forum starter
- Contacteer:
Onderkant van de auto wassen

Clio4 RS EDC200 - Jaune Sirius
Re: Onderkant van de auto wassen
Ik heb het bij mijn auto als volgt aangepakt:
Apc 1:10 opsprayen en inwerken met een kwast (1:4 kan ook als er echt zware vervuiling zit)
Daarna gewoon met water afspoelen
Ps: Apc staat voor All Purpose Cleaner, allesreiniger dus.
Ikzelf gebruik die van meguiars, maar er zijn meerdere goede te verkrijgen.
Apc 1:10 opsprayen en inwerken met een kwast (1:4 kan ook als er echt zware vervuiling zit)
Daarna gewoon met water afspoelen
Ps: Apc staat voor All Purpose Cleaner, allesreiniger dus.
Ikzelf gebruik die van meguiars, maar er zijn meerdere goede te verkrijgen.
-
- forum member
- Contacteer:
De onderkant van de auto en de zijkanten van de wielkasten doe ik eerst altijd foamen, daarna afspuiten, wassen, iron-x/tar-x en daarna kleien. 9 van de 10x is alles dan wel weg. Vervolgens een goede waxlaag zodat het vuil de volgende keer er makkelijker vanaf gaat.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ik doe de onderkant van de auto eigenlijk niet... (hoewel als hij eens op de brug staat hij erg schoon uitziet vanonder)
ik zou hem met 2 wielen op de stoep zetten dan kan je er beter bij (desnoods met een straatbezem)
ik zou hem met 2 wielen op de stoep zetten dan kan je er beter bij (desnoods met een straatbezem)
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
http://www.softwashexpress.com/ door deze wasstraat en hij is zuiver ook aan de onderkant.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
sorry dat ik het zeg, maar dat is natuurlijk ook niets
zodra je "echte" wax op je auto hebt zitten is elke (echt elke) autowasstraat een no go
ze moeten namelijk allemaal (ondanks zachte borstels enz) ook de auto's zonder wax die erg vuil zijn in één keer schoon krijgen
dus dan ben je meteen in één hooguit 2 keer al je wax kwijt (ook de hele goeie dure)
zodra je "echte" wax op je auto hebt zitten is elke (echt elke) autowasstraat een no go
ze moeten namelijk allemaal (ondanks zachte borstels enz) ook de auto's zonder wax die erg vuil zijn in één keer schoon krijgen
dus dan ben je meteen in één hooguit 2 keer al je wax kwijt (ook de hele goeie dure)
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
De meest was installaties hebben ook een spuitsysteem om de onderkent af te spuiten .Zo doe ik dit nu.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK