Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Hallo allemaal,
Ik heb sinds een week of 2 dat mijn wagen stationair wat onrustig loopt als ik op LPG rijd.
Als ik start gaat de toerenteller soms net boven de 600rpm of de auto slaat zelfs helemaal af. na 1-3 keer herstarten pendelt dit zich weer in en loopt hij normaal stationair. Echter vind ik dat als ik maar een heel klein beetje gas (constant toerental) bij het rijden geef het aanvoelt alsof mijn gas weggaat en direkt daarna weer opappakt, dus dat de auto stottert. Dit probleem heb ik alleen op LPG.
Soms lijkt het net alsof ik niet auto kan rijden, omdat deze dan bij het optrekken stottert.
Zodra ik overschakel op benzine is er niets aan de hand. Lijkt me dus een LPG probleem te zijn. Alleen heb ik hier totaal geen verstand van. Het enige wat mij logisch lijkt is een verstopt filter in het systeem of verdamper. Bougie's zou misschien ook kunnen? want ik weet niet hoelang deze er al inzitten.
groetjes Dwayne
Ik heb sinds een week of 2 dat mijn wagen stationair wat onrustig loopt als ik op LPG rijd.
Als ik start gaat de toerenteller soms net boven de 600rpm of de auto slaat zelfs helemaal af. na 1-3 keer herstarten pendelt dit zich weer in en loopt hij normaal stationair. Echter vind ik dat als ik maar een heel klein beetje gas (constant toerental) bij het rijden geef het aanvoelt alsof mijn gas weggaat en direkt daarna weer opappakt, dus dat de auto stottert. Dit probleem heb ik alleen op LPG.
Soms lijkt het net alsof ik niet auto kan rijden, omdat deze dan bij het optrekken stottert.
Zodra ik overschakel op benzine is er niets aan de hand. Lijkt me dus een LPG probleem te zijn. Alleen heb ik hier totaal geen verstand van. Het enige wat mij logisch lijkt is een verstopt filter in het systeem of verdamper. Bougie's zou misschien ook kunnen? want ik weet niet hoelang deze er al inzitten.
groetjes Dwayne
- Age
- Oud-beheerder
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Zou eerst maar eens bougies e.d. vervangen. LPG is daar iets kieskeuriger in.
Gewoon de standaard bougies en elk jaar vervangen!
Ook het LPG filter maar eens vervangen, moet bij mij om de 30.000 km.
En anders eens bij een LPG specialist langs. Die hebben er meer verstand van dan een dealer.
Gewoon de standaard bougies en elk jaar vervangen!
Ook het LPG filter maar eens vervangen, moet bij mij om de 30.000 km.
En anders eens bij een LPG specialist langs. Die hebben er meer verstand van dan een dealer.
Groet, Age
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Bedankt! ga ik eens proberen.
Enig idee welke bougie erin zou moeten?
En vooral welke filter ik moet bestellen.
Ik heb totaal geen verstand van het hele LPG gebeuren. Ik zou dan ook niet weten waar deze filter zitten.
Ik begreep van een collega dat er 2 filter in het systeem zitten. 1 in de verdampen (geen idee waar die zit) en 1 tussen de leidingen?
Alvast bedankt.
Enig idee welke bougie erin zou moeten?
En vooral welke filter ik moet bestellen.
Ik heb totaal geen verstand van het hele LPG gebeuren. Ik zou dan ook niet weten waar deze filter zitten.
Ik begreep van een collega dat er 2 filter in het systeem zitten. 1 in de verdampen (geen idee waar die zit) en 1 tussen de leidingen?
Alvast bedankt.

Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Het probleem is opgelost.
Het waren inderdaad de bougies die gaar waren. Vier nieuwe Bougie's erin (Denso IK20 Iridium) en het stotteren en haperen etc was verholpen

Het waren inderdaad de bougies die gaar waren. Vier nieuwe Bougie's erin (Denso IK20 Iridium) en het stotteren en haperen etc was verholpen


Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Het probleem leek opgelost met de nieuwe bougie's.
Helaas is dit niet het geval. Sinds vandaag (warm weer) loopt hij weer onrustig stationair en valt soms zelfs helemaal uit en houd in bij optrekken.
Op benzine geen enkel probleem.
Zou het dan toch de verdampen/filter zijn? Iemand een idee?
Helaas is dit niet het geval. Sinds vandaag (warm weer) loopt hij weer onrustig stationair en valt soms zelfs helemaal uit en houd in bij optrekken.
Op benzine geen enkel probleem.
Zou het dan toch de verdampen/filter zijn? Iemand een idee?
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Ik heb de Clio gisteren naar een LPG Specialist in de buurt gebracht (Autogas Parkstad) en daar werd al snel duidelijk dat het de filter was.
De filter was blijkbaar nog nooit vervangen (stond ook niets in het Autogas onderhoudsboekje) en zat er dus al 200.000km in. Nadat deze vervangen was en de CPU van LPG uitgelezen was (geen storingen), en de gehele installatie op dichtheid/lekkage's gecontroleerd was loopt de Clio weer als een zonnetje
Eindelijk lekker rijden zonder gestotter en weer met het volle vermogen, hoe heerlijk kan een clio dan opeens rijden.
De filter was blijkbaar nog nooit vervangen (stond ook niets in het Autogas onderhoudsboekje) en zat er dus al 200.000km in. Nadat deze vervangen was en de CPU van LPG uitgelezen was (geen storingen), en de gehele installatie op dichtheid/lekkage's gecontroleerd was loopt de Clio weer als een zonnetje

Eindelijk lekker rijden zonder gestotter en weer met het volle vermogen, hoe heerlijk kan een clio dan opeens rijden.
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Dat is goed nieuws lekker weer gassen
, en eigenlijk iets eenvoudig maar ja als je dit niet weet wordt het lastig.
Maar goed dat het opgelost is en je weer normaal kan rijden

Maar goed dat het opgelost is en je weer normaal kan rijden

Volvo S
- Age
- Oud-beheerder
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
tja, gas is iets gevoeliger voor onderhoud. Ik laat de filters gewoon elke 2 jaar vervangen door de LPG specialist. Voor die paar tientjes moet je het niet laten denk ik maar.
Groet, Age
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Heren,
Ik dacht dat alles opgelost was door de nieuwe filter, maar helaas!
Rijden doet de auto gewoon goed. Hij stottert niet meer en trekt gewoon door zoals het moet.
MAAAAR!
Als de auto warm is gedraaid en zet hem dan uit en weer aan begint hij weer stationair wat te sputteren en valt dan ook uit.
Dit doet hij alleen de eerste 4-5 seconden. Als ik de wagen dan weer opnieuw start doet hij gewoon wat hij moet doen.
Heb het idee dat dit gebeurd op het moment dat de LPG pomp aanslaat. Dus het moment dat de wagen van benzine op gas omschakeld.
Verder is alles goed. Rijd weer lekker nu, alleen dan dat hij soms uitvalt bij starten, maar dit gebeurd ook niet altijd
Ik dacht dat alles opgelost was door de nieuwe filter, maar helaas!

Rijden doet de auto gewoon goed. Hij stottert niet meer en trekt gewoon door zoals het moet.
MAAAAR!
Als de auto warm is gedraaid en zet hem dan uit en weer aan begint hij weer stationair wat te sputteren en valt dan ook uit.
Dit doet hij alleen de eerste 4-5 seconden. Als ik de wagen dan weer opnieuw start doet hij gewoon wat hij moet doen.
Heb het idee dat dit gebeurd op het moment dat de LPG pomp aanslaat. Dus het moment dat de wagen van benzine op gas omschakeld.
Verder is alles goed. Rijd weer lekker nu, alleen dan dat hij soms uitvalt bij starten, maar dit gebeurd ook niet altijd

Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Het probleem word weer steeds erger.
Als ik met dit warm weer de auto start valt hij meteen weer uit. Ik moet dan bijna volgas geven zodat de auto blijft lopen, (motorstoringslampje gaan even branden) na een paar seconden is het goed (motorstoringslampje gaat uit) en kan ik normaal rijden, maar trekt niet goed door/hapert. Als ik dan bij een kruispunt of iets dergelijks de koppeling in moet duwen en de toeren dus omlaag lopen tot stationair loopt de wagen vaak maar net op 500toeren, maar valt soms ook gewoon uit. Bij herstarten valt auto dan weer meteen uit. Ik moet de gas installatie dan helemaal uit zetten, zodat de wagen op benzine rijd en dan blijft hij ook gewoon lopen en trekt goed door.
Ook als ik op LPG rijd en houd het gas tijdens het rijden op een bepaald toerental (dus maar weinig gas), dan stotterd de auto ok enorm en houd in. Lijkt net alsof hij uit wil vallen (geen vonk of brandstof krijgt) en een fractie van een seconde daarna wel weer normaal rijd.
De wagen is al bij LPG-specialist Autogas Parkstad in onderhoud geweest, en hun konder niets ontdekken (behalve een vervuild filter, dat toen ook vervangen werd).
Ook heb ik de Bougie's al vervangen.
Het probleem doet zich echter alleen voor bij heel warm weer op LPG(kan dan niet eens volgas rijden, dan stopt hij ermee) of als ik lange stukken heb gereden. Ik snap er langzaam maar zeker niets meer van, en word er eerlijk gezegd ook kneiterleip van.
Ik denk dat ik het niet moet zoeken in het gassysteem, maar eerder bij gasklep/ sensoren/ bobine's ofzo.
Iemand nog suggestie's?
Als ik met dit warm weer de auto start valt hij meteen weer uit. Ik moet dan bijna volgas geven zodat de auto blijft lopen, (motorstoringslampje gaan even branden) na een paar seconden is het goed (motorstoringslampje gaat uit) en kan ik normaal rijden, maar trekt niet goed door/hapert. Als ik dan bij een kruispunt of iets dergelijks de koppeling in moet duwen en de toeren dus omlaag lopen tot stationair loopt de wagen vaak maar net op 500toeren, maar valt soms ook gewoon uit. Bij herstarten valt auto dan weer meteen uit. Ik moet de gas installatie dan helemaal uit zetten, zodat de wagen op benzine rijd en dan blijft hij ook gewoon lopen en trekt goed door.
Ook als ik op LPG rijd en houd het gas tijdens het rijden op een bepaald toerental (dus maar weinig gas), dan stotterd de auto ok enorm en houd in. Lijkt net alsof hij uit wil vallen (geen vonk of brandstof krijgt) en een fractie van een seconde daarna wel weer normaal rijd.
De wagen is al bij LPG-specialist Autogas Parkstad in onderhoud geweest, en hun konder niets ontdekken (behalve een vervuild filter, dat toen ook vervangen werd).
Ook heb ik de Bougie's al vervangen.
Het probleem doet zich echter alleen voor bij heel warm weer op LPG(kan dan niet eens volgas rijden, dan stopt hij ermee) of als ik lange stukken heb gereden. Ik snap er langzaam maar zeker niets meer van, en word er eerlijk gezegd ook kneiterleip van.
Ik denk dat ik het niet moet zoeken in het gassysteem, maar eerder bij gasklep/ sensoren/ bobine's ofzo.
Iemand nog suggestie's?
- Age
- Oud-beheerder
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Is de ascomputer al gereset?
Ik heb ook zoiets gehad. Bij mij las de gascomputer de temp niet goed uit.
Misschien sensor?
Het lijkt er op dat het temp gerelateerd is. Bij mij toen klikte hij continu terug naar benzine als het te warm was.
Goed laten nameten door een erkent specialist lijkt mij.
Ik zou het juist wel in het gassysteem zoeken, ook omdat hij wel goed loopt op benzine... maar ik ben ook geen technicus hoor.......
Ik heb ook zoiets gehad. Bij mij las de gascomputer de temp niet goed uit.
Misschien sensor?
Het lijkt er op dat het temp gerelateerd is. Bij mij toen klikte hij continu terug naar benzine als het te warm was.
Goed laten nameten door een erkent specialist lijkt mij.
Ik zou het juist wel in het gassysteem zoeken, ook omdat hij wel goed loopt op benzine... maar ik ben ook geen technicus hoor.......
Groet, Age
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
@age
Bedoel je de gascomputer?
Deze is bij het wisselen van de filter ook doorgelezen en er stond 1 oude foutcode in. De monteur zei dat er iets instond van een misfire. Dat was een oude storing en niet spannend en-/of relevant vertelde hij.
Bedoel je de algemene temperatuur sensor? (ik weet niet of er nog een temp sensor inzit voor het lpg systeem. Als je die ene temperatuur sensor bedoeld zou dat eventueel wel eens kunnen wat je zegt. Want in mijn display schommelt deze temperatuursensor ook enorm. Deze gaat steeds van 4 streepjes terug naar 2 en dan weer hoger en weer lager. Het zou misschien kunnen dat het daar iets mee te maken heeft, maar hoe kan ik zoiets nachecken?
Vanmorgen toen ik naar het werk ging liep hij wel gewoon goed op gas (niet zo heel erg warm vanmorgen). Maar toch merk ik tijdens het rijden dat hij soms stottert en inhoud. Ik vind het allemaal maar een raar verhaal. Heb ook het idee dat ik hier niet vanaf zal komen.
Vind het allemaal heel jammer ook. Ik heb zoveel geld uitgegeven (iets meer dan €1000 aan onderdelen) de laatste 2 maanden om de clio goed fit te krijgen voor de lange rit naar spanje, en dan krijg ik opeens dit vreemde tafareel. Echt balen dit!
Bedoel je de gascomputer?
Deze is bij het wisselen van de filter ook doorgelezen en er stond 1 oude foutcode in. De monteur zei dat er iets instond van een misfire. Dat was een oude storing en niet spannend en-/of relevant vertelde hij.
Bedoel je de algemene temperatuur sensor? (ik weet niet of er nog een temp sensor inzit voor het lpg systeem. Als je die ene temperatuur sensor bedoeld zou dat eventueel wel eens kunnen wat je zegt. Want in mijn display schommelt deze temperatuursensor ook enorm. Deze gaat steeds van 4 streepjes terug naar 2 en dan weer hoger en weer lager. Het zou misschien kunnen dat het daar iets mee te maken heeft, maar hoe kan ik zoiets nachecken?
Vanmorgen toen ik naar het werk ging liep hij wel gewoon goed op gas (niet zo heel erg warm vanmorgen). Maar toch merk ik tijdens het rijden dat hij soms stottert en inhoud. Ik vind het allemaal maar een raar verhaal. Heb ook het idee dat ik hier niet vanaf zal komen.
Vind het allemaal heel jammer ook. Ik heb zoveel geld uitgegeven (iets meer dan €1000 aan onderdelen) de laatste 2 maanden om de clio goed fit te krijgen voor de lange rit naar spanje, en dan krijg ik opeens dit vreemde tafareel. Echt balen dit!

Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Ik heb voor volgende week donderdag wederom een afspraak bij de gasspecialist, dan gaat hij het helemaal uitzoeken.
Ik ben gisteren naar hem toe gegaan om het euvel te laten zien (vorige keer toen de auto daar was, was het niet warm, dus ook geen problemen).
Nu erkende hij zelf ook dat het toch echt aan het LPG-gebeuren moet liggen, dus hij gaat het uitzoeken. Nu maar hopen dat het donderdag ook weer lekker warm is zodat de auto daar ook lekker sputtert en inhoud.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik ben gisteren naar hem toe gegaan om het euvel te laten zien (vorige keer toen de auto daar was, was het niet warm, dus ook geen problemen).
Nu erkende hij zelf ook dat het toch echt aan het LPG-gebeuren moet liggen, dus hij gaat het uitzoeken. Nu maar hopen dat het donderdag ook weer lekker warm is zodat de auto daar ook lekker sputtert en inhoud.
Ik hou jullie op de hoogte
- Age
- Oud-beheerder
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
ok, hopelijk gaat hij iets vinden... kan zoiets kleins zijn als een draadbreukje wat opspeelt bij warmte (uitzetten).
Laat je even weten of hij iets vind?
Laat je even weten of hij iets vind?
Groet, Age
-
- beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jul 2015 14:37
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
De speciale LPG-bougies van NGK gebruik ik nu ook in mn 2e Clio 1.6 16V (2007) en heb ik er nu al weer 80.000 km inzitten; bij lagere toeren/oppakken merk je het gunstige effect; loopt mooier.Age schreef:Zou eerst maar eens bougies e.d. vervangen. LPG is daar iets kieskeuriger in.
Gewoon de standaard bougies en elk jaar vervangen!
Ze gaan 120.000 km mee en kosten rond de 100 euro per 4 stuks. In mn vorige 1.6 16V LPG-Clio (2002) zaten ze er 90.000 km in toen ik die auto inruilde (230.000 km). NGK is de 'Michelin' onder de bougiefabrikanten en weet wat ze doet. Die LPG-bougie is ontwikkeld voor de aziatische markt waar veel op LPG(en aardgas) gereden wordt; zo rijden alle Taxi's in Tokio op LPG. Kern van de zaak is dat LPG moelijker ontsteekt en idd als er dus iets aan de ontsteking niet helemaal jofel meer is merk je dat eerder op LPG dan op benzine. De speciale LPG bougies vragen
echter 5.000 volt MINDER ontsteekspanning die het moelijker ontsteken LPG dus compenseert. Idd NGK is niet echt dom hoor.
Binnenkort komt Renault/Dacia met een 0.9 TCE met fabrieks-LPG
http://www.autoexpress.co.uk/89768/rena ... pictures#1
en dan ga ik eens vragen wat voor bougies daarin zitten want Renault kent die NGK/120.000 km bougies wel want die zitten in een type Espace waarbij je de motor uit de auto moet halen om ze te kunnen vervangen.
Het euvel van de topicstarter zou wel eens een vervuilde smoorklep(-huis) kunnen zijn. Die MOET je om de 40.000 a 60.000 km even laten reinigen. Zelf tank al jaren Shell V-power en het lijkt dat dat starten op die benzine de zaak wat langer schoon houdt. Als je zo'n vervuild smoorklephuis ziet kan je niet geloven dat die vervuiling slecht lopen veroorzaakt want het is meer een beetje verkleuring en, voor de duidelijkheid, het heeft niets met rijden op LPG te maken. Eigenlijk is het schandalig dat de meeste Renault-dealers niet standard dit reinigen bij een beurt meenemen.
Tip: Bij de laatste Clio 3 2007 is de sierkap over de motor weggelaten omdat door die kap de bobine's extra heet werden. Dus als je een 1.6 16V met motor sierkap hebt moet je die kap weggooien want dan gaan de bobine's wat langer mee.
Succes ! en we horen graag hoe e.e.a. verlopen is
- Negotiator
- forum starter
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 jun 2009 21:28
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Klinkt mij meer als lekkende (bevroren) lpg injectoren.
Heb hetzelfde euvel gehad met de Scenic, na het reviseren van de injectoren
reed hij weer super en zuiniger, kost wel wat maar je krijgt ook wat lol
Heb hetzelfde euvel gehad met de Scenic, na het reviseren van de injectoren
reed hij weer super en zuiniger, kost wel wat maar je krijgt ook wat lol
2002 Scenic 2.0 16v Sportway
2006 Clio 1.6 16v Initiale
2006 Clio 1.6 16v Initiale
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
dat zou misschien kunnen.
Vandaag was de wagen weer bij Autogas Parkstad. Monteur is opzoek gegaan en kwam een magneetventiel tegen die vol water stond (geen idee hoe hier water bijkomt, maargoed). De monteur heeft toen alles weer droog gemaakt en gezorgd dat de contacten weer goed zijn. Ook heeft hij de magneetspoel die helemaal verroest was vervangen. Nu maar weer hopen dat dit inderdaad het probleem was en het hierbij blijft.
Alleen vind ik het raar hoe hier water bij kan komen. Denkelijk moet ik mijn paravan maar eens schoon gaan maken.
Ik hou jullie op de hoogte. Kan het nu niet werkelijk testen omdat het niet echt snikheet is buiten (problemen deden zich alleen voor bij hoge buitentemperaturen.
Vandaag was de wagen weer bij Autogas Parkstad. Monteur is opzoek gegaan en kwam een magneetventiel tegen die vol water stond (geen idee hoe hier water bijkomt, maargoed). De monteur heeft toen alles weer droog gemaakt en gezorgd dat de contacten weer goed zijn. Ook heeft hij de magneetspoel die helemaal verroest was vervangen. Nu maar weer hopen dat dit inderdaad het probleem was en het hierbij blijft.
Alleen vind ik het raar hoe hier water bij kan komen. Denkelijk moet ik mijn paravan maar eens schoon gaan maken.
Ik hou jullie op de hoogte. Kan het nu niet werkelijk testen omdat het niet echt snikheet is buiten (problemen deden zich alleen voor bij hoge buitentemperaturen.
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Jammer maar helaas,
De kapotte magneetspoel was dus blijkbaar ook niet het probleem.
Vandaag is het weer wat warmer, en dan treed het probleem weer op van het lage stationair lopen en stotteren op constant toerental.
De kapotte magneetspoel was dus blijkbaar ook niet het probleem.
Vandaag is het weer wat warmer, en dan treed het probleem weer op van het lage stationair lopen en stotteren op constant toerental.
- Negotiator
- forum starter
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 16 jun 2009 21:28
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
als je die problemen hebt meteen ff onder kap kijken of er een injector bevroren is
2002 Scenic 2.0 16v Sportway
2006 Clio 1.6 16v Initiale
2006 Clio 1.6 16v Initiale
- Age
- Oud-beheerder
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Ik heb dus van al het bovenstaande geen last, maar die kap weg laten is wel een tip.Initiale23 schreef:De speciale LPG-bougies van NGK gebruik ik nu ook in mn 2e Clio 1.6 16V (2007) en heb ik er nu al weer 80.000 km inzitten; bij lagere toeren/oppakken merk je het gunstige effect; loopt mooier.Age schreef:Zou eerst maar eens bougies e.d. vervangen. LPG is daar iets kieskeuriger in.
Gewoon de standaard bougies en elk jaar vervangen!
Ze gaan 120.000 km mee en kosten rond de 100 euro per 4 stuks. In mn vorige 1.6 16V LPG-Clio (2002) zaten ze er 90.000 km in toen ik die auto inruilde (230.000 km). NGK is de 'Michelin' onder de bougiefabrikanten en weet wat ze doet. Die LPG-bougie is ontwikkeld voor de aziatische markt waar veel op LPG(en aardgas) gereden wordt; zo rijden alle Taxi's in Tokio op LPG. Kern van de zaak is dat LPG moelijker ontsteekt en idd als er dus iets aan de ontsteking niet helemaal jofel meer is merk je dat eerder op LPG dan op benzine. De speciale LPG bougies vragen
echter 5.000 volt MINDER ontsteekspanning die het moelijker ontsteken LPG dus compenseert. Idd NGK is niet echt dom hoor.
Binnenkort komt Renault/Dacia met een 0.9 TCE met fabrieks-LPG
http://www.autoexpress.co.uk/89768/rena ... pictures#1
en dan ga ik eens vragen wat voor bougies daarin zitten want Renault kent die NGK/120.000 km bougies wel want die zitten in een type Espace waarbij je de motor uit de auto moet halen om ze te kunnen vervangen.
Het euvel van de topicstarter zou wel eens een vervuilde smoorklep(-huis) kunnen zijn. Die MOET je om de 40.000 a 60.000 km even laten reinigen. Zelf tank al jaren Shell V-power en het lijkt dat dat starten op die benzine de zaak wat langer schoon houdt. Als je zo'n vervuild smoorklephuis ziet kan je niet geloven dat die vervuiling slecht lopen veroorzaakt want het is meer een beetje verkleuring en, voor de duidelijkheid, het heeft niets met rijden op LPG te maken. Eigenlijk is het schandalig dat de meeste Renault-dealers niet standard dit reinigen bij een beurt meenemen.
Tip: Bij de laatste Clio 3 2007 is de sierkap over de motor weggelaten omdat door die kap de bobine's extra heet werden. Dus als je een 1.6 16V met motor sierkap hebt moet je die kap weggooien want dan gaan de bobine's wat langer mee.
Succes ! en we horen graag hoe e.e.a. verlopen is
Ook met de standaard bougies loopt hij gewoon erg goed, ook bij langzame toerentallen.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Motor loopt bij mij super op de standaard bougies.
Groet, Age
- snake
- forum starter
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05 dec 2012 18:45
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
Gewoon niet op gas rijden
Re: Clio 3 Phase 1 Loopt onrustig op LPG
@ Snake, Jij bent een hele slimme. Dat had ik nog niet kunnen bedenken inderdaad
Beetje simpele reactie, vind je niet?
Maargoed. Heb de clio de deur uit gedaan aangezien ik erachter kwam dat het hele subframe doorgeroest is. Deze problemen wil ik me niet ook nog op de hals halen. Heb de clio verkocht en een mooie Megane CC 2.0 16V op LPG gekocht, die overigens geen problemen heeft en lekker rijd en luxe is
Aan alle anderen: toch bedankt voor het meedenken.
groetjes dwayne

Beetje simpele reactie, vind je niet?
Maargoed. Heb de clio de deur uit gedaan aangezien ik erachter kwam dat het hele subframe doorgeroest is. Deze problemen wil ik me niet ook nog op de hals halen. Heb de clio verkocht en een mooie Megane CC 2.0 16V op LPG gekocht, die overigens geen problemen heeft en lekker rijd en luxe is

Aan alle anderen: toch bedankt voor het meedenken.
groetjes dwayne