Verloopstekker pioneer radio naar stuurbediening

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Vizzstick

Verloopstekker pioneer radio naar stuurbediening

Bericht door Vizzstick »

Hallo!

Ik heb een vraagje voor degene die ervaring hebben met de originele renault radio vervangen door een pioneer radio inclusief verloopstekker voor de stuurbediening. Ik heb mijn antwoord nog niet kunnen vinden op het forum.

ik ben in het bezit van een clio phase 2 bj 2003 inclusief stuurbediening voor de radio.
Ivm het aansluiten van een versterker+sub wil ik de radio vervangen voor een pioneer. Nu ben ik zover dat ik weet dat ik een 'verloopstekker' nodig heb. Te weten de CA-R-PI.182. http://www.service.pioneer-eur.com/pees ... PI.182.pdf
Nu is mij onduidelijk of dit ook mogelijk is met al bestaande stuurbediening, omdat het lijkt alsof je er een losse stuurbediening bij krijgt!

Het doel is dat alles werkend blijft(stuurbediening en externe display).
Kan iemand mij vertellen of ik het nu bij het rechte einde heb om deze stekker te kopen inclusief een pioneer radio?

Alvast dank!
Lee

Re: Verloopstekker pioneer radio naar stuurbediening

Bericht door Lee »

er is een aparte adapter kabel die je moet aanschaffen die kost geloof ik 85 euro
hoe het verder precies zit weet ik niet.
Vizzstick

Bericht door Vizzstick »

Lee1985 schreef:er is een aparte adapter kabel die je moet aanschaffen die kost geloof ik 85 euro
hoe het verder precies zit weet ik niet.
Ik ging er vanuit dat wat jij bedoeld, is wat ik in m'n openingspost heb neergezet(zie linkje). bedoel je dat, of heb je het over nóg een andere kabel?

Toch bedankt :wink:
Lee

Bericht door Lee »

Sorry ik weet niet of het die kabel is.
wist alleen dat je een aparte kabel nodig had en dat deze 85 euro ging kosten.
Vizzstick

Bericht door Vizzstick »

Als ik zo de onderwerpen hierover lees op dit forum ga ik er vanuit dat we het over hetzelfde hebben volgens mij. Alleen kost degene waar ik het over heb rond de 50 euro.

Toch bedankt voor je reactie. :thumbsup:

Anyone else die me er wat over kan vertellen?
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

Als je naar een auto speciaal zaak gaat kunnen ze het je zo vertellen welke erop kan..

Gr. Thijs!
Vizzstick

Bericht door Vizzstick »

askliko schreef:Als je naar een auto speciaal zaak gaat kunnen ze het je zo vertellen welke erop kan..

Gr. Thijs!
Je bent me net een paar minuutjes voor.

Ik heb vanmiddag inderdaad even contact opgenomen met een zaak in de buurt. Ben iemand die zich liever eerst in leest, voordat ik blind af ga op de kennis(of juist niet) van een verkoper. Ook die kunnen het fout hebben. :wink:
Na checken bij Pioneer zelf door de winkel en wat extra vraagjes, blijkt dat bovenstaande kabel de goede is.
Is inmiddels besteld bij Pioneer, dus met een beetje geluk kan ik het vrijdag ophalen inclusief deze radio:

http://www.pioneer.nl/nl/products/25/12 ... index.html

of deze:

Prijs was 45,- trouwens.

Bedankt voor jullie reactie!!
Thijs Bosmann

Bericht door Thijs Bosmann »

Nice!

Succes verder!

Gr. Thijs!
kevin_33

Bericht door kevin_33 »

Vizzstick schreef:
askliko schreef:Als je naar een auto speciaal zaak gaat kunnen ze het je zo vertellen welke erop kan..

Gr. Thijs!
Je bent me net een paar minuutjes voor.

Ik heb vanmiddag inderdaad even contact opgenomen met een zaak in de buurt. Ben iemand die zich liever eerst in leest, voordat ik blind af ga op de kennis(of juist niet) van een verkoper. Ook die kunnen het fout hebben. :wink:
Na checken bij Pioneer zelf door de winkel en wat extra vraagjes, blijkt dat bovenstaande kabel de goede is.
Is inmiddels besteld bij Pioneer, dus met een beetje geluk kan ik het vrijdag ophalen inclusief deze radio:

of deze:

Prijs was 45,- trouwens.

Bedankt voor jullie reactie!!

De kabel die je hebt besteld gaat wel werken, maar is alleen voor je stuurbediening.
Dus je display zal niks meer aangeven.

Ik weet dat er wel kabels geschikt zijn voor stuurbediening en display aansturing.
Ik meen dat het dan gaat om de:

CA-D-Pi serie i.v.p. CA-R-Pi

Deze zijn ook een stuk duurder als jouw bestelde CA-R-Pi, die zijn namelijk rond de €110
Vizzstick

Bericht door Vizzstick »

kevin_33 schreef: De kabel die je hebt besteld gaat wel werken, maar is alleen voor je stuurbediening.
Dus je display zal niks meer aangeven.

Ik weet dat er wel kabels geschikt zijn voor stuurbediening en display aansturing.
Ik meen dat het dan gaat om de:

CA-D-Pi serie i.v.p. CA-R-Pi

Deze zijn ook een stuk duurder als jouw bestelde CA-R-Pi, die zijn namelijk rond de €110
:shocked: hmm..ok dat is minder, weet je het zeker? Ik kon verder op de site van pioneer niks vinden over andere kabels. Nu ben ik ook erg goed in het ergens overheen kijken.

Nouja, ik heb geen €110,- over voor een werkend display als ik nu ook een radio heb met display, we gaan het eerst maar is bekijken hoe het uitpakt.

*Edit: Ik zie het al op carmedia.nl. op de site van pioneer zelf is er niks over te vinden.

Is het ook mogelijk om achteraf dat extra stekkertje erbij te prikken of denk ik dan te simpel :grin:

*edit 2:
(note to me: leer lezen voordat je iets neerzet) Sowieso niet mogelijk met de pioneer radio van mijn keuze zie ik.
GENIO

Bericht door GENIO »

Hallo Vizzstick,

Ik heb in mijn clio II uit 2002 een pioneer gezet en heb van de car audio zaak enkele kabels mogen proberen. de 180, 181 en 182 als ik me goed herrinner. Volgens mij werkte de 182 kabel. Op het display verschijnt alleen PIONEER als je de radio aanzet en verder staat er tuner manu. en meer niet. (Mocht het niet werken dan zoek ik in de schuur naar de verpakking van de verloopstekker (plus backboxje)) voor het juiste nummer)

De bediening achter het stuur werkt wel perfect. Al vind ik de reactie tijd tussen drukken en een reactie van de radio een beetje aan de trage kant.
Vizzstick

Bericht door Vizzstick »

GENIO schreef:Hallo Vizzstick,

Ik heb in mijn clio II uit 2002 een pioneer gezet en heb van de car audio zaak enkele kabels mogen proberen. de 180, 181 en 182 als ik me goed herrinner. Volgens mij werkte de 182 kabel. Op het display verschijnt alleen PIONEER als je de radio aanzet en verder staat er tuner manu. en meer niet. (Mocht het niet werken dan zoek ik in de schuur naar de verpakking van de verloopstekker (plus backboxje)) voor het juiste nummer)

De bediening achter het stuur werkt wel perfect. Al vind ik de reactie tijd tussen drukken en een reactie van de radio een beetje aan de trage kant.
Hoi Genio,

Thanks voor je antwoord, maar het zit al in me auto. :thumbsup: 182 is idd de goede.
En erg snel is het niet nee, maar het is in ieder geval iets! :wink:
Mmartinee18

Bericht door Mmartinee18 »

Hallo, ik ga me van het weekend ook een pinoneer radio inbouwen in mijn Clio van 2002, maar zoals ze hierboven zeggen over die 182 kabel. Hoeveel kost die kabel en waar kan ik die halen?
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”