vreemd geluid

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
clioo1.6
beginner
Contacteer:

vreemd geluid

Bericht door clioo1.6 »

Beste lezers,

Sinds een maand of 3 bezit ik een Clio 2 uit 2000.

Sinds een maand hoor ik een raar geluid. Ik weet niet of dat dit geluid er vanaf het begin al zat, want het viel mij pas een maand geleden op.
Bij het rijden hoor je vanaf snelheid 50 km/h of hoger een soort windgeruis. Het valt te vergelijken met blazen door een buisje. Hoe harder je rijdt hoe harder het geluid tot een bepaald niveau, dan blijft het constant. Onder de 50 is het nagenoeg niet hoorbaar.
Ik zat te denken aan de wiellagers, maar ik heb in de afgelopen maand de auto een grote beurt gegeven en hij is apk gekeurd. Dit zou gecontroleerd moeten zijn geweest dus. Aangezien het geluid er vóór de keuring al was vermoed ik dat het iets anders is. Velgen zijn gloednieuw, banden heb ik voor 2 x pirelli winter 160 snowcontrol, en achter 2 x hankook icebear. Het is niet een heel overduidelijk aanwezig geluid, maar als je even luistert met de radio uit valt het wel op.

Ik zat zelf nog te denken aan gecupte banden maar ik heb het profiel gecheckt en het voelt gewoon goed aan.

Stel ik me aan is het gewoon wind of is het iets anders, want het is wel altijd hoorbaar vanaf die snelheid, ongeacht de omstandigheden.

Iemand tips?

alvast bedankt!!!!!!!!!!
Groet,

Wahid

-------------------------------------

Clio II 2000 1.6 RXE
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: vreemd geluid

Bericht door Arjan »

Is het gekomen na de bandenwissel van zomer- naar winterbanden? Kan ook gewoon komen door de andere rubbersamenstelling van de band dat ze meer afrolgeluid maken.
clioo1.6
beginner
Contacteer:

Re: vreemd geluid

Bericht door clioo1.6 »

Het is me inderdaad na de wissel opgevallen.

Zat er zelf ook aan te denken. De banden zitten ook op 71 db kwa geluid dus hoogstwaarschijnlijk is dat het wel.

danku.
Groet,

Wahid

-------------------------------------

Clio II 2000 1.6 RXE
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”