Rammelende remblokken/klauwen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
themace

Rammelende remblokken/klauwen

Bericht door themace »

Ik heb er al meer over gelezen op diverse sites. De remblokken/klauwen van de Clio gaan speling vertonen en gaan dan rammelen. Ook ik heb hier last van, bij doortrekken in lage toeren of bij het rijden op klinker wegen rammelt hij flink (vooral rechts voor) en bij het even aantippen van de rem is het meteen stil. Bij de laatste beurt heb ik gevraagd aan de monteur eens te kijken, maar alles zit goed vast, echter zit er gewoon speling op de blokken/klauwen.

Bij aanschaf waren de blokken vervangen en was er niets aan de hand, maar na zo'n 15.000 km begon het gerammel (natuurlijk net buiten garantie). Als ik er nu nieuwe blokken op laat zetten, krijg je dan het zelfde probleem of heeft Renault een update gedaan zodat dit probleem verholpen is ? (of moet je een bepaalde type erop laten zetten?)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Rammelende remblokken/klauwen

Bericht door Arjan »

Gewoon eens per jaar de remmen een keer schoonmaken dan krijg je er geen last van. Voornaamste is dat je vuil (remstof) van de zadels verwijderd waar de blokken in de klauw staan omdat ze daar op vast kunnen lopen. Zal nu waarschijnlijk ook al voldoende zijn.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

bij veel merken gebeurd dit idd. je kan het oplossen dmv een beugeltje aan je blok maken wat klemt in je remcilinder.
Dit zit vaak al op duurdere remblokken.
Afbeelding
Groeten, Vincent.
themace

Bericht door themace »

Ok bedankt voor de info !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”