Raar brommend geluid en stank

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
annemarie1982

Raar brommend geluid en stank

Bericht door annemarie1982 »

Ik heb een Renault Clio III, sinds iets meer dan 2 jaar en toen nieuw gekocht.

Na een poosje begon mij op te vallen dat de motor tijdens het rijden soms erg begon te brommen, vooral lager in de toeren. Hij hield hier pas mee op als ik de auto uitzette. Omdat dit probleem af en toe bleef terugkeren, maar niet op een regelmatige basis, heb ik dit aangegeven bij de Renault dealer in mijn woonplaats. Zij hebben de computer uitgelezen maar konden niets vinden.
Ik had eerst het idee dat dit alleen gebeurde bij langere afstanden, maar nu merk ik dat het ook op korte stukjes gebeurt.

Sinds enige tijd is het nu ook zo dat als het zware brommen er weer is, ik na de rit als de auto uit is, met name aan de achterkant van de auto een verbrand rubber/verschroeid plastic-achtige lucht ruik. Dit is trouwens volgens mij dan weer niet altijd zo als ik de zware brom hoor...

Kortom, vreemd.... Heeft iemand hier ervaring mee? Of enig idee wat het kan zijn? Ik ga anders wel weer terug naar de garage, maar om nu weer een hoop geld kwijt te zijn aan onderzoekskosten, terwijl ze dan misschien weer niets kunnen vinden... Daarom probeer ik het eerst hier!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Raar brommend geluid en stank

Bericht door Arjan »

Brommen verbrand rubber/verschroeid plastic. Loopt er een achterwiel aan in de wielkast?
annemarie1982

Bericht door annemarie1982 »

Bedankt voor de tip, kan altijd eens kijken. Dan wel vreemd dat het dan niet altijd gebeurt...
BadEend
forum starter
Contacteer:

Bericht door BadEend »

Misschien een rem die aanloopt.
Voel eens aan de remmen als je het geluid hoort, als deze heet zijn terwijl je weinig hebt geremd ligt het daaraan.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”