velgen clio 4

Van de Carwash tot detailen
Plaats reactie
ingovl

velgen clio 4

Bericht door ingovl »

ik heb de zwarte velgen onder de clio zitten

zoals via deze link
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8757_n.jpg

is een foto van google...

wat is jullie ervaring met schoonmaken van deze velgen want de mijne is als volgt..

als ik ze schoonmaak slaan ze de ene keer super dof en mat uit en de andere glimmen ze (snap er niets van)
ik gebruik geen rotzooi qua poetsmateriaal ik gebruik meguiars!
maar voor mijn velgen heeft de meguiars dealer afgeraden om het op de zwarte hoogglans velgen de spray te gebruik...

wat gebruiken jullie? waxen jullie? of hoe houden jullie ze lang mogelijk schoon en vooral vet vrij??
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: velgen clio 4

Bericht door Arjan »

Ik heb deze:

Afbeelding

Heb de laatste keer ook meguiars gebruikt en gelijk met schoon water afgespoten. Geen problemen gehad nog met dof uitslaan.
ingovl

Bericht door ingovl »

http://www.meguiarsstore.nl/hot-rims-al ... aner-g9524

heb je dat gebruikt dan of gewoon de shampoo.....

ik heb deze altijd gebruikt op mijn velgen van de vorige auto en alles liep er zo 123 vanaf... maar de dealer heeft gezegd dat deze cleaner te agressief is voor hoogglans velgen....
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Nee, gewoon shampoo
bart0ving
über forummer
Contacteer:

Bericht door bart0ving »

Als je bang bent dat de reiniger te agressief is dan kun je natuurlijk altijd de boel verdunnen door er wat water bij te doen.

In principe zul je met regelmatig wassen van de auto/velgen (hoe vaak, kilometers en aantal weken, doe je dit) de velgenreiniger niet eens nodig zijn..
Guus
forum starter
Contacteer:

Bericht door Guus »

Ik heb geen hoogglans velgen, maar heb ze wel in de wheel sealant staan.
Een goede velgenwax of sealant zorgt ervoor dat de velgen veel makkelijker schoon te maken zijn.
Hierdoor hoef je niet met agressieve velgenreinigers aan de slag, maar is een milde autoshampoo al genoeg.
Mijn meerspaaks velgen borstel ik met een zachte velgenborstel (icm Born to Be mild autoshampoo) in 5 minuutjes schoon, afspuiten en klaar...

Voordat je ze eventueel zou behandelen zou ik vieze velgen wel van binnen en buiten behandelen met een velgenreiniger, deze maken velgen zonder wax/sealant natuurlijk wel beter schoon.
Plaats reactie

Terug naar “Poets en schoonmaak topic (vraag & antwoord)”