Mijn naam is Andy, 47 jaar, woonachtig in Breda en ik heb door een gebrek aan bagageruimte een Renault Clio 3 1.2 Tce 100 Estate gekocht uit 2009. Er staat iets meer dan 39.000 km op de teller. De Clio wordt de 14 juni opgehaald door mij.
De proefrit is me prima bevallen. Ondanks dat het maar een 1.2 motortje is zit er aardig wat pit en souplesse in.
ECHTER... ik heb nu een Punto Evo 1.4 16V Multiair Turbo 135 pk op dit moment en ben dus wel wat meer power gewend.
Ik heb hier gelezen dat een chiptuning ook tot de mogelijkheden behoort voor deze Clio. Uiteraard zal het niet zo'n "beest" worden als de Punto Evo die ik nu heb ( 8,5 sec naar de 100 km/u ) maar iets meer power en vooral nm's zou voor mij wel fijn zijn.

Ik heb een mail gestuurd naar fastchip ( Henk ) echter die antwoordt niet. Nu heb ik hier Unlimited Tuning ook voorbij zien komen.
1) Is er voor de Renault (Clio ) een soort van "huistuner" die goed en met verstand van zaken tuned behalve deze 2 genoemde?
2) Zijn er clubleden die al een dergelijke tuning hebben laten doen en wat zijn daarvan de ervaringen?
( ik lees veel dat mensen willen laten tunen maar eigenlijk geen ervaringen.... maar kan dat ik die topics gewoon nog niet weet te vinden

3) Zijn er wat zwakke punten waar op gelet moet worden? Koppeling misschien ?
4) Verder ben ik ook orienterend op een mooie sportieve einddemper voor de Estate. Iemand daar misschien ideeen over ?
Ik ben benieuwd naar de reacties en hoor graag van jullie.
Groeten,
Andy