radio valt iedere minuut 1seconde uit
radio valt iedere minuut 1seconde uit
Hallo,
bij mijn clio uit 2010 valt iedere minuut de radio 1 seconde uit
dus verlichting en geluid tomtom blijft wel werken en met bellen ook geen problemen
iemand enig idee waar ik moet zoeken?
dus verlichting en geluid tomtom blijft wel werken en met bellen ook geen problemen
renault 4 gtl en clio 1.2tce
Re: radio valt iedere minuut 1seconde uit
We zijn al een stapje verder.
het ligt aan de bleutooth van de telefoon
deze gaat iedere 50 seconde opnieuw verbinding maken en danstopt de radio 1 seconden
nu alleen nog kijken hoe we dit op gaan lossen
het ligt aan de bleutooth van de telefoon
deze gaat iedere 50 seconde opnieuw verbinding maken en danstopt de radio 1 seconden
nu alleen nog kijken hoe we dit op gaan lossen
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Waarom afspelen via je telefoon?
Kan er geen USB geheugen in bij jou model!
Als ik het via mijn IPhone 4 afspeel naar mijn auto doet die het zelfde..
Kan er geen USB geheugen in bij jou model!
Als ik het via mijn IPhone 4 afspeel naar mijn auto doet die het zelfde..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
Felix,
dat ga ik ook effe proberen.
@goodje,
het is niet voor de muziek, maar als je in de auto stapt koppelt de felefoon automatisch zodat je handfree kan bellen.
muziek heb ik ook op een stickie staan.
groet leon
dat ga ik ook effe proberen.
@goodje,
het is niet voor de muziek, maar als je in de auto stapt koppelt de felefoon automatisch zodat je handfree kan bellen.
muziek heb ik ook op een stickie staan.
groet leon
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
kneul0 schreef:Hallo,
Dan snap ik dit niet je zegt de radio valt steeds 1 seconde uit en met bellen ook geen probleem!
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
Ja bij radio luisteren dit probleem
Tomtom blijft werken
Tijdens handsfree bellen (dus over de radio)valt het geluid ook niet weg voor 1 seconden
Is ook best lastig uit te leggen met al die toestanden die op die auto zitten.
Het makkelijkst te begrijpen als het meegemaakt heb denk ik.
Mar ik moet ook zeggen dat ik al die electronica op zon auto wel mooi is als het werkt,maar ook een hoop rare storingen kan geven
Tomtom blijft werken
Tijdens handsfree bellen (dus over de radio)valt het geluid ook niet weg voor 1 seconden
Is ook best lastig uit te leggen met al die toestanden die op die auto zitten.
Het makkelijkst te begrijpen als het meegemaakt heb denk ik.
Mar ik moet ook zeggen dat ik al die electronica op zon auto wel mooi is als het werkt,maar ook een hoop rare storingen kan geven
Ik heb dit probleem ook en ik ben er nog steeds niet achter waar het aan ligt:
Als ik cd luister is er geen enkel probleem
Als ik aan het bellen ben (bluetooth) of muziek speel via mijn telefoon (vnl. spotify) is er ook geen probleem
Echter als ik radio luister val de radio steeds weg. Het groene icoontje rechts onderin wordt dan rood. Dit duurt ongeveer 0,5 tot 1 seconde.
Dit probleem is al een aantal keer zo groot geworden dat de radio vastliep. Dan werkte de knopjes niet meer, de afstandsbediening voor de navi niet en vaak bleef het geluid dan aanstaan op het laatste volume. Gelukkig nooit meegemaakt wanneer ik de radio echt goed hard aan had staan.
Ik heb nog steeds geen idee wat het probleem is, maar mijn eerst ingeving was een massalek in de radio antenne. Misschien dat ergens de mantel van de antenne open is geschuurd en via die kant een kortsluiting genereert.
Wellicht helpt dit iemand verder.
Als ik cd luister is er geen enkel probleem
Als ik aan het bellen ben (bluetooth) of muziek speel via mijn telefoon (vnl. spotify) is er ook geen probleem
Echter als ik radio luister val de radio steeds weg. Het groene icoontje rechts onderin wordt dan rood. Dit duurt ongeveer 0,5 tot 1 seconde.
Dit probleem is al een aantal keer zo groot geworden dat de radio vastliep. Dan werkte de knopjes niet meer, de afstandsbediening voor de navi niet en vaak bleef het geluid dan aanstaan op het laatste volume. Gelukkig nooit meegemaakt wanneer ik de radio echt goed hard aan had staan.
Ik heb nog steeds geen idee wat het probleem is, maar mijn eerst ingeving was een massalek in de radio antenne. Misschien dat ergens de mantel van de antenne open is geschuurd en via die kant een kortsluiting genereert.
Wellicht helpt dit iemand verder.
Dat je icoontje rood wordt betekend dat de verbinding via bluetooth weg is. Kan zijn dat de telefoon niet reageert op het "verzoek" van de radio met de vraag of de telefoon er nog is wanneer er even geen gebruik is gemaakt van de verbinding. De radio wil dan opnieuw connectie maken. Zoals Felix hierboven al zei: Op de radio je telefoon uit de lijst apparaten verwijderen en opnieuw koppelen. Het wegvallen kan ook een instelling op je telefoon zijn dat die in slaapmodus gaat. Dan zou je het icoontje weer groen moeten zien worden op het moment dat je op de telefoon een knop indrukt om die wakker te maken. Sowieso moet je op de telefoon je radio toevoegen tot de "toegestane apparaten". Ook daar wil het wel eens fout gaan.
Ik heb geen enkel probleem met het koppelen van mijn telefoon. Als ik mijn auto start koppelt de telefoon automatisch aan en start zelfs automatisch spotify die direct vrolijk begint te spelen. Ik zal deze week nog wel even spelen met de radio....
Ik heb mijn telefoon ontkoppelt en de radio doet het nu goed zonder uitvallen. Ik wilde dit een paar dagen testen dus vandaar mijn late reactie. Het enige waar ik nu mee zit is het slechte ontvangst van de radio. Het signaal verloopt waarbij er na verloop van tijd steeds minder hoge tonen doorkomen. Als ik dan even een andere zender aanzet en weer terug ga naar de oorspronkelijke is het geluid weer goed..... misschien even kijken naar een actieve antenne
Dat met de ontvangst heb ik ook wel eens en ook meegemaakt in andere autos
Het lijkt bij mij of de radio het sterkste signaal op de ether zoekt wat resulteert in een slechte ontvangst
Als ik dan van zender wissel en weer terugga staat hij weer op de voorgeprogrammeerde kanaal en is het geluid weer ok.
Ik denk dat het een instelling in de radio betreft maar nog nooit uitgevogeld
Nog geen zin in gehad omdat ik niet meer dan 1 dag in de week deze auto gebruik.
Rijd normaal dagelijks in een renault 4 met een oldskool radio waar niks automatisch gaat en dus ook nooit problemen heb.
Het lijkt bij mij of de radio het sterkste signaal op de ether zoekt wat resulteert in een slechte ontvangst
Als ik dan van zender wissel en weer terugga staat hij weer op de voorgeprogrammeerde kanaal en is het geluid weer ok.
Ik denk dat het een instelling in de radio betreft maar nog nooit uitgevogeld
Nog geen zin in gehad omdat ik niet meer dan 1 dag in de week deze auto gebruik.
Rijd normaal dagelijks in een renault 4 met een oldskool radio waar niks automatisch gaat en dus ook nooit problemen heb.
Bij de standaard radio in de clio is er slechts 2 instellingen: de rds en de traffic assist (of iets dergelijks).
Ik heb de afgelopen dagen hiermee geëxperimenteerd maar geen van beide opties gaven een oplossing voor het probleem.
Helaas maar de zoektocht zal verder gaan......
Ik heb de afgelopen dagen hiermee geëxperimenteerd maar geen van beide opties gaven een oplossing voor het probleem.
Helaas maar de zoektocht zal verder gaan......
Toch even reageren op dit topic , en dat terwijl ik mezelf nog even voor moet stellen in een ander topic
Dat de radio steeds een seconde wegvalt en dat het signaal dus telkens even weg valt heb ik ook in mijn Twingo
En moet zeggen , bijzonder storend en ook al meerdere keren een vastloper gehad van de radio.
Bij mij is het probleem niet met mijn huidige telefoon opgelost ( samsung S4 ) , maar als ik mijn oude telefoon pak (samsung S2 ) heb ik totaal geen problemen meer.
Het signaal dat mijn nieuwe S4 uit zend is dus minder sterk als een andere telefoon en geeft dan af een toe een tik op de radio omdat die steeds verbinding gaat zoeken.
Je zou dus eigenlijk eens een andere telefoon moeten proberen en kijken of dat een beter resultaat op levert.
Mocht die dan niet meer dit probleem hebben , kan je altijd nog de keuze maken een andere telefoon aan te schaffen.
Harold.

Dat de radio steeds een seconde wegvalt en dat het signaal dus telkens even weg valt heb ik ook in mijn Twingo
En moet zeggen , bijzonder storend en ook al meerdere keren een vastloper gehad van de radio.
Bij mij is het probleem niet met mijn huidige telefoon opgelost ( samsung S4 ) , maar als ik mijn oude telefoon pak (samsung S2 ) heb ik totaal geen problemen meer.
Het signaal dat mijn nieuwe S4 uit zend is dus minder sterk als een andere telefoon en geeft dan af een toe een tik op de radio omdat die steeds verbinding gaat zoeken.
Je zou dus eigenlijk eens een andere telefoon moeten proberen en kijken of dat een beter resultaat op levert.
Mocht die dan niet meer dit probleem hebben , kan je altijd nog de keuze maken een andere telefoon aan te schaffen.
Harold.
Ik heb weer wat verder aan geklooit:
Wanneer je de telefoon voor het eerst verbind krijg je een melding of de radio het telefoonboek mag synchroniseren. Ik heb dit niet geaccepteerd en nu is het wegvallen verdwenen.
Het telefoonboek deed het sowieso niet bij mijn telefoon op de radio.
Mischien helpt dit andere weer wat verder.
Wanneer je de telefoon voor het eerst verbind krijg je een melding of de radio het telefoonboek mag synchroniseren. Ik heb dit niet geaccepteerd en nu is het wegvallen verdwenen.
Het telefoonboek deed het sowieso niet bij mijn telefoon op de radio.
Mischien helpt dit andere weer wat verder.
Na lang onderzoek te hebben gepleegd hierbij de oplossing!
Bij mij is de oplossing om de RDS uit te zetten.
Was bij mij direct weg en, het omkeerbaarheidsprincipe: als ik het aan zet begint hij binnen een minuut weer uit te vallen.
Bij mij is de oplossing om de RDS uit te zetten.
Was bij mij direct weg en, het omkeerbaarheidsprincipe: als ik het aan zet begint hij binnen een minuut weer uit te vallen.