Maar ik laat me graag verrassen....
Vroeger (voor de Clio)

Als de USB interface hogere prioriteit heeft bij het opstarten, dan zou het zo kunnen zijn dat er op deze manier leuke dingen met het systeem te doen zijn. Zoals ik echter ook al aangaf, het lijkt me onwaarschijnlijk dat hier niet een of andere beveiliging op zit. Snelste manier om daar achter te komen is gewoon proberen. Gaat helaas alleen niet meer vanmiddag lukken :/jbosch schreef:Blijkbaar heeft de bios van media-nav een hogere boot order toegekend aan de USB interface dan aan de onboard opslag.
Deze firmware werkt goed hoor. Ik heb het zelf ook draaien sinds vandaag. Bestellen ging gewoon allemaal netjes. Ik heb nog niet heel veel getest maar het fijne is dat je standaard firmware in tact blijft en daardoor kan je zo overschakelen. Voor 30 Euro een zeker doen!Bert O. schreef:Iemand hier die vloeiend Russisch spreekt?
Op een Russisch Duster-forum doen ze leuke dingen met MediaNav, maar ze willen er geld voor, zo blijkt:
http://forum.dusterclub.ru/showthread.php?t=3025
Ik wil best de gok wagen voor die 40$, maar spreek geen russisch en heb weinig vertrouwen in Google-translate om contact op te nemen met die jongens...
Blijkbaar waren die Russen toch geen charlatans die alleen maar mensen wouden oplichten. Ze hebben de IGO navigatie kunnen kraken in hun nieuwste versie van medianav.bmwe schreef:Deze firmware werkt goed hoor. Ik heb het zelf ook draaien sinds vandaag. Bestellen ging gewoon allemaal netjes. Ik heb nog niet heel veel getest maar het fijne is dat je standaard firmware in tact blijft en daardoor kan je zo overschakelen. Voor 30 Euro een zeker doen!Bert O. schreef:Iemand hier die vloeiend Russisch spreekt?
Op een Russisch Duster-forum doen ze leuke dingen met MediaNav, maar ze willen er geld voor, zo blijkt:
http://forum.dusterclub.ru/showthread.php?t=3025
Ik wil best de gok wagen voor die 40$, maar spreek geen russisch en heb weinig vertrouwen in Google-translate om contact op te nemen met die jongens...
En nee, mijn Russisch is niet erg goed, maar Google Translate hielp ;-) En die jongen spreekt gewoon Engels.
De nieuwe iconen blijven dus staan als de usb stick eruit is. Dus de Dacia garage houder kan onmiddellijk zien dat je aan je medianav geprutst hebt? Of kan je die icoontjes ook verwijderen? Eigenlijk zou ik het wel eens willen proberen voor ik het eventueel aanschaf. Zie jij dat zitten om het ergens online te zetten? Dan kunnen mensen het eens proberen om te kijken of het iets voor hen is. En die nieuwere kaarten, waar vind je die?bmwe schreef:Je vervangt de kaarten op de MediaNav. Hierdoor kan je de kaarten vervangen op je MediaNav voor nieuwere kaarten en terugschakelen naar de originele firmware. Alles is nu hetzelfde, behalve dan dat je nieuwe kaarten hebt onder je standaard navigatie-app, hiervoor hoeft de USB-stick er dus niet meer in te zitten. Echter, de alternatieve firmware staat wel op je USB-stick, dus als je weer overschakelt naar de alternatieve firmware dan moet je de USB-stick er wel weer in doen anders werken je nieuwe iconen niet, je ziet ze echter wel.
Natuurlijk was ik ook wel van plan om na het testen de firmware aan te schaffen, jij zal de nieuwste Navteq maps toch ook aanschaffen als je ze getest hebt. Die mensen gun je toch ook wat voor hun bijdragebmwe schreef:De nieuwe iconen zitten verstopt achter de twee navigatie iconen. Je ziet ze dus niet direct als de MediaNav opstart. Zelf vind ik het niet belangrijk dat Renault ziet dat ik andere firmware op mijn MediaNav heb staan, hij is van mij en ik doe eraan wat ik wil. Je kunt overigens direct weer terug naar 4.0.2 door deze firmware weer te laden vanaf je USB-stick.
Nee sorry, ik heb 30 Euro betaald voor de firmware en ben niet van plan deze online te zetten. Ik gun deze jongen ook wel deze bijdrage voor zijn inspanningen. En waar je kaarten kunt vinden? Geen idee....maar kijk eens om je heen zou ik zeggen...