Stuur scheef

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Eric92
forum member
Contacteer:

Stuur scheef

Bericht door Eric92 »

Hey,

Toen ik de auto kocht stond het stuur al een klein beetje naar links, hier kon ik nog mee leven. Alleen sinds vandaag staat hij ineens een veel groter stuk naar links. Geen idee hoe het ineens kan, heb niks geraakt. Auto trekt ook niet naar een kant, hij rijd nog mooi rechtdoor. Hoe kan dit ineens? Merk ook niks anders aan de auto alleen dat het stuur dus ver naar links staat.

Moet ik de auto laten uitlijnen alleen voor het stuur? Ben absoluut geen handige harry en het stuur eraf halen en hem er weer recht opzetten of zo is geen optie.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
Mearjo.

Re: Stuur scheef

Bericht door Mearjo. »

Hoe het kan? Geen idee, ben geen monteur :joker: Maar het is niet 'normaal' dat hij ineens schever staat, het kan dat als je ene band sneller slijt dan de ander dat hij wat schever gaat staan, maar dat het ineens schever staat, klopt het niet. Sowieso als je ene band sneller slijt dan de ander heeft het met je uitlijnen te maken.

Ik zou als ik jou was toch eerst er naar laten kijken door een monteur, anders heb je kans dat je het recht zet nu bij de uitlijner, maar dat je het diepe probleem niet op hebt gelost.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Toch vreemd want de auto is vorige maand nagekeken en daaruit kwamen geen enkele problemen of punten. Kan het niet komen door een gat in de weg of zo? Heb al niet veel te makken als student dus heb niet echt zin in dure reparaties :(
Ik zal morgen wel eens kijken of er een band verkeerd slijt.
Mearjo.

Bericht door Mearjo. »

Er kan van alles zijn waardoor het ineens zo scheef gaat staan. Dat is helaas niet altijd al maanden van te voren te zien.

Begrijpelijk, maar helaas hoort dat ook wel een beetje bij een auto :dead:

Laat ook iemand anders je banden checken.. want je geeft zelf aan geen handige harry te zijn, misschien weet je dan ook 123 niet waar je op moet letten :thumbsup:
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Op de 30 maart vorige maand heeft de auto een kleine beurt gehad. Op het rapport staat dat ze ook het slijtvak hebben gecontroleerd en dat hier helemaal niks mis mee was. Zelf ook vanmiddag gekeken en alle banden lijken normaal te slijten.

Zal morgen of zo even een goed stuk weg zoeken die mooi vlak is om toch 100% zeker te zijn dat hij niet trekt maar ik verwacht hier geen afwijking. Ik gooi de dader een beetje op gaten in de weg, ik kom wel eens langs een stuk waar er een gat in de weg in een bocht zit. Als ik daar dan overheen rij schiet het stuur natuurlijk even door. Dit is in een bocht naar links.

Wat kan ik verder nog zelf contoleren?
arjanbouwmans

Bericht door arjanbouwmans »

Sorry voor de late reactie. Als je stuur scheef staat kan het zijn dat je achteras niet goed is uitgelijnd ten opzichte van je vooras. Hierdoor krijg je als het ware het 'hondengang' principe, wat wil zeggen dat je achterwielen niet helemaal hetzelfde spoor volgen als je voorwielen en waardoor dus je stuur scheef staat.
Dus je kunt proberen om je auto uit te laten lijnen.
Laatst gewijzigd door arjanbouwmans op 26 mei 2013 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric92
forum member
Contacteer:

Bericht door Eric92 »

Ik ga de auto ook laten uitlijnen zodra ik weer centjes heb :smash:
Desondanks nog bedankt voor je reactie
Renaultmonteurtje

Bericht door Renaultmonteurtje »

Naar een bandenboer gaan en vragen voor uitlijnen. Kost rond de 50euro.
Laat ze eerst even voor je checken of je verder geen speling hebt op kogels etc
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”