Niet meer starten na Start - Stop

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
RoelandH

Niet meer starten na Start - Stop

Bericht door RoelandH »

Ik zit af en toe met een probleem dat de wagen niet wil opstarten nadat hij is uitgevallen bij het stilstaan. (start stop functie)

Het is 4 of 5 keer gebeurt op 11 000 km, dus zeer zelden, maar zorgt ervoor dat ik de wagen dus moet uitzetten en opnieuw opstarten met de aan-uit knop.

Aangezien ik dan steeds voor het groene licht sta en niet kan vertrekken is dit best lastig. Nog andere personen die hier al ervaring mee hebben?

Verder merk ik dat ik soms serieus moet duwen en trekken aan de versnellingspook om hem in achteruit te krijgen.

Bevindingen zeker welkom.
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Niet meer starten na Start - Stop

Bericht door klmklmklmklm »

Het beste is dat je ermee naar de dealer gaat.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Dealer neemt je natuurlijk wat serieuzer als je kan melden dat meer mensen er last van hebben.
Laatst gewijzigd door R27 op 17 mei 2013 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

het enige wat ik heb, is als hij in ze vrij staat,en de motor dus uit wil slaan,
en ik duw alweer me koppeling in terwijl de motor net wou afslaan,
dat hij dan niet snel wil starten.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Wat een gezeik is het toch allemaal met die nieuwe Clio's. Ga er inderdaad mee naar je dealer :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Bericht door klmklmklmklm »

Of nog eens de handleiding goed doorlezen want er zijn zeer veel omstandigheden waarom de start en stop niet goed werkt.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
fiscaalvluchteling
beginner
Contacteer:

Bericht door fiscaalvluchteling »

als de stoelsensor geen gewicht meer voelt. omdat je even ging verzitten of iets van de achterbank pakte
denk de auto dus dat de bestuurder is uitgestap en zal zonder dat je expliciet op de rem en startknop drukt niet meer aanspringen bij het intrappen van de koppeling.

ik heb het ook idd eenmaal meegemaakt dat ik de koppeling meteen weer moest intrappen terwijl hij net afsloeg.
Toen sloeg hij ook niet meer aan door het intrappen en moest ik dus rem + startknop gebruiken.

ik denk dat het beide veiligheids functies zijn.
Clio IV dCi ECO2 | Dynamique | Noir Etoile | Int. Elegance | Ext. Chrome | 16" Passion Noir | Comfort Extra
Carla vE
forum starter
Contacteer:

Bericht door Carla vE »

Even dit topic omhoog. Ben eigenlijk wel benieuwd RoelandH of je er nog last van hebt en of je er mee naar de dealer bent geweest.
Ik heb er af en toe last van (gemiddeld zo'n 1x per week). Motor stopt gewoon, alleen start niet meer bij intrappen van de koppeling. Moet dan inderdaad met de Start/Stop knop de motor echt uitzetten en weer opnieuw starten. Beetje vervelend als er nog een rij auto's achter je staat :oops: . Ik kan nog niet vinden of er iets in mijn rijstijl is wat dit triggert. Het gebeurd random, op verschillende punten, na een kort stukje rijden, maar ook na een lang stuk rijden. Nog niks gevonden wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.
Hoewel het op het moment zelf vervelend is, vind ik het nog niet zo erg om er nu voor naar de dealer te gaan. Als het erger wordt doe ik dat uiteraard wel. Ga 'm overigens wel eens bellen of ze het al meer gehoord hebben.
Clio IV TCe ECO2 | Expression | Gris Cassiopee
04.12.2019: Clio V | Intens | Bleu Iron | Pack Easy Link Navigatie 9.3"
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

sj0ertum schreef:Wat een gezeik is het toch allemaal met die nieuwe Clio's. Ga er inderdaad mee naar je dealer :thumbsup:
Beetje negatief reactie voor zo een totaal nieuwe auto die natuurlijk wat kinderziektes kan hebben.

Ben er nog steeds best tevreden over... :sunny:

Probleem mij onbekend terwijl ik de start&stop altijd gebruik..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”