ABS en Servicelampje

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
pascallos

ABS en Servicelampje

Bericht door pascallos »

Vanochtend op weg naar het werk gingen op de snelweg opeens mijn abs lampje en servicelampje branden.
Nu wil de anwb er niet voor komen (geen idee waarom ik ieder jaar 100 euro betaal), maar ben benieuwd wat het probleem is. Heb namelijk maandag pas tijd om naar de garage te gaan en maandag kan ik tevens pas terecht.

Ik begrijp dat m'n abs niet meer werkt, maar moet ik me druk maken over mijn totale remsysteem of blijft dat goed?
Klaas
forum starter
Contacteer:

Re: ABS en Servicelampje

Bericht door Klaas »

Even laten uitlezen door de dealer.

Kan zijn :
- Sensorring
- Lager

Na wat google werk vond ik dit : http://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?t=1785
pascallos

Bericht door pascallos »

Het lager is het niet aangezien die twee maanden geleden zijn vervangen en mijn auto geruisloos is (gisteren zijn er ook twee nieuwe achterbanden gemonteerd)
pascallos

Bericht door pascallos »

Net met terug rijden allenlampjes uitnmaar veel minder remkracht en een grommend geluid. Anwb laten komen maar toen waren de lampjes weer aan en het geluid weg. Na wat ritjes met de monteur toch weer die lampjes uit en het geluid. Na lang kijken zag hij dat een rubber met tandjes erop op de aandrijfas bijna helemaal weg is. Nieuw rubber en aandrijfas nodig volgens hem en direct laten doen. Morgen naar de garage. Wat denken jullie hiervan
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

En die lagers twee maanden terug was ook aan de voorkant? Had dan toch al iets te zien moeten zijn als een ashoes aan het scheuren is.
Maar goed, als die nu zo goed als verdwenen is kan je homokineet wel kapot zijn. Dus ja, maar even langs de garage er mee.
pascallos

Bericht door pascallos »

Nieuwe aandrijfas a paar honderd euro en nog montage.....pffffhoelijk over 2 dagen klaar
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”