Ze ondersteunen niet omdat deze motor geen geharde (dus LPG-bestendige)kleppen/zittingen heeft.meganieker schreef: Verder loopt het goed zonder problemen.
Heb een lpi systeem van vialle erin zitten.
De dealer..... Ja wat zeg je daarop.... Ze ondersteunen het gewoon niet.
Als in de Vialle lijst achter een auto 'premium' staat wil dat zeggen dat de auto LPG-bestendige kleppen/zittingen heeft.
http://www.vialle.nl/fileadmin/user_upl ... gus_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Het was wel zo netjes geweest als de dealer en de gasinbouwer je deze mededeling hadden gedaan.
Zelf zou ik op het 'geniale' idee zijn gekomen om de dealer te vragen waarom geen LPG in de 1.2 16V want het is raar als iemand je NIET iets wil verkopen van zo'n 2000 euro.
Maargoed, je hebt Vialle LPI en dat is de beste LPG-installatie die er is; kost wat meer maar dan heb je ook wat. LPG-bestendige kleppen/zittingen (zoals bij 1.4 16v en 1.6 16V) gaan een motor leven mee; 4-7 ton. Jouw kleppen/zittingen gaan 1,5 a 2 ton mee bij normale/rustige rijstijl (=niet lang boven de 4.000 tpm komen).
Algemene LPG-tip: Tank Shell V-power want dat houdt je benzine systeem, wat haast niet gebruikt wordt, schoon. Verder schijnt het niet goed te zijn voor de benzine opvoerpomp om altijd met een bijna lege benzine tank rond te rijden; dus minimaaal 1/3 benzine tank vol laten.