auto rookt wat in koplampen achterligger.
auto rookt wat in koplampen achterligger.
Is een gechipte diesel. Overdag zie ik geen rook. Geen vermogens verlies en normaal verbruik. Is dit normaal? Of inlaat vervuilt. Ik hoop geen turbo problemen. Mijn obd software vertelt mij dAt de turbo tot 1.2 bar laadt bij volgas. Verder rijdt de auto prima.
- Sp33dFr34k
- forum member
- Contacteer:
Re: auto rookt wat in koplampen achterligger.
Rook bij een koude motor wel ja, maar gok dat hij dat niet bedoelt...
Ik bedoel dat ik de rook alleen zie in het licht van de koplampen van mijn achterligger. Motor is warm trouwens.ArjanRS schreef:Ik kan het mis hebben hoor maar je zegt dat je auto niet rookt, geen vermogens verlies heeft en een normaal vebruik heb.
Dan is er toch niets mis?![]()
Rook bij een koude motor is normaal.
In het licht van mijn achterligger ziet rook er al snel licht uit. Ik geloof niet dat ik koelvloeistof verlies olie denk ik ook niet maar zal voor de zekerheid peilen. Computer zegt iig oliepijl correct. Mischien is het wel normaal wat ik zie, ik zal hem bij de volgende onderhoudsbeurt goed laten nakijken
Voor woon-werk verkeer rijd ik met m'n 1.2 TCE 25 km rustig binnendoor met een klein stukje snelweg aan het eind. Hierbij rijd ik met een laag toerental, dankzij de turbo. Soms bij de snelweg oprit (met warme motor) trek ik wel eens door tot 4.500 tot 5.500 rpm. Dan valt me op dat in het licht van de achterliggers iets "rook" is. Maar dat is altijd maar eenmalig. Als ok het later weer doe, dan is het er niet meer.
Het lijkt er net op dat door het rustig rijden de verbranding niet goed is. En dat bij een keer doortrekken de vuiligheid er uit kan.
Overigens rijd ik bijna altijd op V-power.
Mijn vraag is: wat kan die eenmalig "rook" zijn bij een keer doortrekken?
O ja, er staat nu 70.000 opende teller, maar dit speelt de laatste 40.000 km altijd al.
Alvast bedankt voor reacties
BJ
Het lijkt er net op dat door het rustig rijden de verbranding niet goed is. En dat bij een keer doortrekken de vuiligheid er uit kan.
Overigens rijd ik bijna altijd op V-power.
Mijn vraag is: wat kan die eenmalig "rook" zijn bij een keer doortrekken?
O ja, er staat nu 70.000 opende teller, maar dit speelt de laatste 40.000 km altijd al.
Alvast bedankt voor reacties
BJ
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **