HELP! Handrem zit vast, Opgelost. Slotje?
HELP! Handrem zit vast, Opgelost. Slotje?
Handrem blijft hangen
Mensen!
Ik heb een probleem, gisteravond zette ik de auto op de handrem...maar ik vond
dat ik de hendel verder dan anders omhoog kon trekken. Nu wil ik daarnet wegrijden...
ik doe de hendel naar beneden maar ik voelde weinig weerstand(trekken) aan de hendel.
Normaal als je de knop indrukt word de hendel al een beetje zelf naar beneden getrokken
maar dit was niet het geval en ik moest dus de hendel zelf naar beneden drukken.
Noujah raar...maar de hendel stond naar beneden, ik zet hem in de achteruit en dat lukt dus niet.
De handrem blijft erop staan en als ik naar achter wil rijden word de kont dus flink opgetild en komt geen cm van zijn plek.
Ik heb voorzichtig een beetje naar voor en achter gereden in de hoop dat hij los sprong, maar dat was dus ook niet.
Wat kan ik hier aan doen?? Ik heb gehoord dat ik de wielen er even vanaf moet halen en met een (rubber) hamer even flink op de trommel moet slaan in de hoop dat hij los komt.
Heeft iemand ervaring hiermee of tips? HELP!
Mensen!
Ik heb een probleem, gisteravond zette ik de auto op de handrem...maar ik vond
dat ik de hendel verder dan anders omhoog kon trekken. Nu wil ik daarnet wegrijden...
ik doe de hendel naar beneden maar ik voelde weinig weerstand(trekken) aan de hendel.
Normaal als je de knop indrukt word de hendel al een beetje zelf naar beneden getrokken
maar dit was niet het geval en ik moest dus de hendel zelf naar beneden drukken.
Noujah raar...maar de hendel stond naar beneden, ik zet hem in de achteruit en dat lukt dus niet.
De handrem blijft erop staan en als ik naar achter wil rijden word de kont dus flink opgetild en komt geen cm van zijn plek.
Ik heb voorzichtig een beetje naar voor en achter gereden in de hoop dat hij los sprong, maar dat was dus ook niet.
Wat kan ik hier aan doen?? Ik heb gehoord dat ik de wielen er even vanaf moet halen en met een (rubber) hamer even flink op de trommel moet slaan in de hoop dat hij los komt.
Heeft iemand ervaring hiermee of tips? HELP!
Laatst gewijzigd door sj0ertum op 19 feb 2009 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: HELP! Handrem zit vast
heb je het op alerbeide kanten dat ze blokkeren?
als het aan één kant is, is het waarschijnlijk een rotte cilinder in de trommel rem.
alle 2 de wielen rotte hoofdrem cilinder
als het aan één kant is, is het waarschijnlijk een rotte cilinder in de trommel rem.
alle 2 de wielen rotte hoofdrem cilinder
Groeten, Vincent.
Komt wel is vaker voor bij die Clio waarschijnlijk is er wat water tussen gekomen achter in je trommels waar die vast blijft zitten
Hebben we ook al is een paar keer gehad in de werkplaats nadat die gewassen was.
Paar flink voorruit achterruit gaan en schiet die weer los!!!!
Hebben we ook al is een paar keer gehad in de werkplaats nadat die gewassen was.
Paar flink voorruit achterruit gaan en schiet die weer los!!!!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
En zo niet dus de krik eronder kijken of ze beide vaststaan, Dan onder de auto kijken of de kabels niet ergens blijven haken.... Ken zoveel zijn.....
Luitjes,
Tot zover bedankt...
Ik heb beide kanten even opgekrikte, maar alleen de linker kant (bestuurderskant) blokkeerd, het andere wiel niet. Dus ik heb de velg er even af gehaald, even op de handrem gezet..dan staat er veel spanning op de kabel die achter de trommel in gaat. En als ik de handrem eraf haal dan is hij gewoon heel losjes.
Ik heb met een plastic hamer flink staan knallen op de trommel maar dit hielp helemaal niets.
Ik heb ook een aantal keer vooruit en achteruit gereden, maar dit durf ik niet te hard....Als ik naar voren rijd dan slipt het wel, en naar achteren schiet hij soms een beetje door de handrem heen. Maarja dan duw ik hem er met zoveel kracht er doorheen. Hij komt niet los....
Nja vanmiddag komt er iemand kijken als het goed is, hopelijk valt het allemaal mee.
Tot zover bedankt...
Ik heb beide kanten even opgekrikte, maar alleen de linker kant (bestuurderskant) blokkeerd, het andere wiel niet. Dus ik heb de velg er even af gehaald, even op de handrem gezet..dan staat er veel spanning op de kabel die achter de trommel in gaat. En als ik de handrem eraf haal dan is hij gewoon heel losjes.
Ik heb met een plastic hamer flink staan knallen op de trommel maar dit hielp helemaal niets.
Ik heb ook een aantal keer vooruit en achteruit gereden, maar dit durf ik niet te hard....Als ik naar voren rijd dan slipt het wel, en naar achteren schiet hij soms een beetje door de handrem heen. Maarja dan duw ik hem er met zoveel kracht er doorheen. Hij komt niet los....
Nja vanmiddag komt er iemand kijken als het goed is, hopelijk valt het allemaal mee.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
misschien gelijk een how to maken?..
mijn remmen beginnen ook steeds smorgens te piepen...
vooral achter!..
zou wel verrekte handig zijn Sjoerd!
Gr. Thijs!
mijn remmen beginnen ook steeds smorgens te piepen...
vooral achter!..
zou wel verrekte handig zijn Sjoerd!
Gr. Thijs!

mijne piepen ook, denk dat dat een ander probleem is(vocht,kou) en weinig met een vastzittende handrem te maken heeft
ok, sorry!...
Toch n How to wel handig hoe n rem trommelt van binnenkant eruit ziet!
Toch n How to wel handig hoe n rem trommelt van binnenkant eruit ziet!

Ik zal wel eens kijken, Ik heb er flink op staan rammen met de hamer...maar dit hielp niet. Dus ik hoop dat hij meteen de trommel open haald want dat slaan werkt niet. Alleen die trommel gaat vaak niet zo makkelijk open als je hoopt, lees ik op internet. Maargoed jullie horen het wel 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Nou dames slecht nieuws...
Op geen enkele manier ging de trommel los, uiteindelijk hebben we het los gekregen maar toen was de lager die er in zit al kapot en ook 1 remschoen was doormiddel geslagen.
Oorzaak...Waarschijnlijk is het begonnen met een kapot cilindertje, De remschoenen waren super vet door het lekken van olie uit de cilinder waardoor de remschoenen gewoon aan de binnenkant van de trommel bleven plakken
Hij staat nu bij de garage, word morgen gemaakt....bekeken of meteen de andere kant ook de remschoenen worden vervangen. Prijsindicatie die ik kreeg, Tegen de 300 euro
Op geen enkele manier ging de trommel los, uiteindelijk hebben we het los gekregen maar toen was de lager die er in zit al kapot en ook 1 remschoen was doormiddel geslagen.
Oorzaak...Waarschijnlijk is het begonnen met een kapot cilindertje, De remschoenen waren super vet door het lekken van olie uit de cilinder waardoor de remschoenen gewoon aan de binnenkant van de trommel bleven plakken

Hij staat nu bij de garage, word morgen gemaakt....bekeken of meteen de andere kant ook de remschoenen worden vervangen. Prijsindicatie die ik kreeg, Tegen de 300 euro

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
Re: HELP! Handrem zit vast, Slecht nieuws
Zo dat is een hoop Sjoerd!..
Maargoed, dan kun je wel weer een poosje vooruit!..
Gr. Thijs!

Maargoed, dan kun je wel weer een poosje vooruit!..
Gr. Thijs!
Heej dat is even slecht nieuws Sjoerd
Hoop dat het snel gefixt zal zijn

- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
jup, had ik ook met de vorige clio, en zo'n mooie rekening er bij 

Groeten, Vincent.
Update
De andere kant word ook gedaan, Deze cilinder was ook al lek maar gelukkig nog niet vast geslagen
350 euro gaat het kostten
De andere kant word ook gedaan, Deze cilinder was ook al lek maar gelukkig nog niet vast geslagen

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
remcillinders worden eiglijk altijd per 2 gedaan... als de 1 gaat gaat de ander altijd kort erna... En dat je zei dat 1 wiel vast stond en de kabel los kon ik je wel vertellen dat het de cilinder was... Enigste manier om de trommel er dan af te krijgen zonder meer te slopen is met een slag apperaat waarvan ik de naam kwijt ben
Heb al 3 auto's gehad met dit probleem....

Heb al 3 auto's gehad met dit probleem....
Gefixt
Nou mensen de clio is weer gefixt....Ik ben 325 euro armer maar dan zijn wel de:
*Remcilinders links en rechts
*Remschoenen links en rechts
*Alles schoongemaakt, Remolie weer goed gemaakt en de wiellagers opnieuw ingevet.
Hij moet over een maandje een grote beurt....En mn monteur geeft aan dat de remmen aan de voorkant ook aan vervanging beginnen te raken
Maar dat ga ik via Beun de Haas een collega van me regelen
Nou mensen de clio is weer gefixt....Ik ben 325 euro armer maar dan zijn wel de:
*Remcilinders links en rechts
*Remschoenen links en rechts
*Alles schoongemaakt, Remolie weer goed gemaakt en de wiellagers opnieuw ingevet.
Hij moet over een maandje een grote beurt....En mn monteur geeft aan dat de remmen aan de voorkant ook aan vervanging beginnen te raken

Maar dat ga ik via Beun de Haas een collega van me regelen
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
handrem zit vast
Hee!
Na weer een heleboel fijne kilometertjes in mn clio kwam ik gister tot de ontdekking dat mn handrem "vast" zit..
Eind december zijn mn achterremmen nog vervangen door de garage dus ik hoop dat ik aan mag nemen dat dat niet het probleem is..
als ik hem naar beneden doe om hem eraf te halen blijft het lampje op het dashboard branden en loopt mn rem aan..
iemand enig idee wat het kan zijn?
ik denk zelf aan de kabel, maar wil toch graag jullie advies!
Alvast bedankt!
Grt Erik
Na weer een heleboel fijne kilometertjes in mn clio kwam ik gister tot de ontdekking dat mn handrem "vast" zit..
Eind december zijn mn achterremmen nog vervangen door de garage dus ik hoop dat ik aan mag nemen dat dat niet het probleem is..
als ik hem naar beneden doe om hem eraf te halen blijft het lampje op het dashboard branden en loopt mn rem aan..
iemand enig idee wat het kan zijn?
ik denk zelf aan de kabel, maar wil toch graag jullie advies!
Alvast bedankt!
Grt Erik
Re: handrem zit vast
jaa, ik heb hem vannacht ff in z'n versnelling laten staan en vanmorge gaf hij nog steeds het lampje..
hij raakt inderdaad ook als ik rij.
ik heb op advies van me pa al geprobeerd hem voorzichtig los te tikken door met een hame een klapje op de trommel te geven, maar ook dit werkte niet..
ik denk echt dat de kabel ergens op blijft hangen..
Grt
hij raakt inderdaad ook als ik rij.
ik heb op advies van me pa al geprobeerd hem voorzichtig los te tikken door met een hame een klapje op de trommel te geven, maar ook dit werkte niet..
ik denk echt dat de kabel ergens op blijft hangen..
Grt
dat is ook wel een goeie 
ik zal hem morgen ochtend is uitelkaar halen en foto's maken, dan is het allemaal wat duidelijker!
bedankt alvast voor de snelle reactie!

ik zal hem morgen ochtend is uitelkaar halen en foto's maken, dan is het allemaal wat duidelijker!
bedankt alvast voor de snelle reactie!

Waarschijnlijk remcilinder lek, trommel vol olie/vet waardoor je remschoenen aan de binnenkant van je trommel zijn blijven plakken.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
jaa, de cilinders en de schoenen zijn vervangen door de garage..
dat is het juist, hoe kan je makkelijk controleren waar mn kabel blijft hangen?
dat is het juist, hoe kan je makkelijk controleren waar mn kabel blijft hangen?
hee!
Ik heb hem vanmorgen opgekrikt, en mn remmen lopen niet aan
het bleek dat mn sensor iets verschoven was, zodat hij niet meer registreerde want mn handrem deed..
ik wil toch iedereen bedanken voor de snelle reacties!
Grt
Ik heb hem vanmorgen opgekrikt, en mn remmen lopen niet aan

het bleek dat mn sensor iets verschoven was, zodat hij niet meer registreerde want mn handrem deed..
ik wil toch iedereen bedanken voor de snelle reacties!

Grt