hallo,
ik zit met het volgende. gister was ik lekker aant karren met de auto richting een brug(fotocontest). toen ik weer richting huis ging merkte ik iets raars op. elke keer als ik hard door een rechtse bocht ga hoor ik een best wel forse klap uit linksachter :S.
net alsof iemand heel hard de achtergordel tegen het interieur aan gooit. ik heb toen nog de gordel vast gemaakt omdat ik dacht dat dat het was maar helaas.
heeft iemand dit eerder gehad?
harde klap links achter bij hard door de bocht gaan
Re: harde klap links achter bij hard door de bocht gaan
Hoe bedoel je "hard door de bocht"?
Plotseling scherp sturen of zo snel dat je het wiel linksachter "optilt" van de grond?
Als er niks los ligt in de auto wat de tik kan veroorzaken moet je misschien even kijken naar de linkerachterveer of schokbreker. Zit alles goed vast, niks gebroken?
Plotseling scherp sturen of zo snel dat je het wiel linksachter "optilt" van de grond?
Als er niks los ligt in de auto wat de tik kan veroorzaken moet je misschien even kijken naar de linkerachterveer of schokbreker. Zit alles goed vast, niks gebroken?
- roylee
- forum member
- Contacteer:
er licht niks los achterin en onder me stoel. bij me reservewiel ook niet, en mijn sub staat zo vast dat hij geen kant op kan.
t is juist precies andersom. bij een scherpe bocht naar rechts zou je dus je rechter achterwiel optillen. er komt dus behoorlijk veel kracht op het linkerachterwiel met een bocht naar rechts.
de hardheid van de "klap" loopt gelijk op met de snelheid waarbij ik in de bocht rij.
als voorbeeld:
bij ons in de buurt hebben we een hele lange weg met een lange flauwe bocht naar rechts. als ik dan recht op de as afrijd van de bocht met 80 en ik corrigeer dan weer naar de juiste plaats op de weg dan hoor ik net nadat hij linksachter is ingeveerd(door de correctie en traagheid van het chassis duurt het even voor dat linksachter op zijn "laagste" punt is) een harde klap.
maar eerlijk gezegd klinkt het meer alsof er iets los ligt in het achter scherm bij de bank achter. t klinkt namelijk erg dichtbij. of klinkt het onderstel zo hard omdat het metaal op metaal is?
ik zal em vanmiddag eens op de krik zetten, dan ga ik eens even kijken.
t is juist precies andersom. bij een scherpe bocht naar rechts zou je dus je rechter achterwiel optillen. er komt dus behoorlijk veel kracht op het linkerachterwiel met een bocht naar rechts.
de hardheid van de "klap" loopt gelijk op met de snelheid waarbij ik in de bocht rij.
als voorbeeld:
bij ons in de buurt hebben we een hele lange weg met een lange flauwe bocht naar rechts. als ik dan recht op de as afrijd van de bocht met 80 en ik corrigeer dan weer naar de juiste plaats op de weg dan hoor ik net nadat hij linksachter is ingeveerd(door de correctie en traagheid van het chassis duurt het even voor dat linksachter op zijn "laagste" punt is) een harde klap.
maar eerlijk gezegd klinkt het meer alsof er iets los ligt in het achter scherm bij de bank achter. t klinkt namelijk erg dichtbij. of klinkt het onderstel zo hard omdat het metaal op metaal is?
ik zal em vanmiddag eens op de krik zetten, dan ga ik eens even kijken.
Kijk eens je lagers na van de wielen/as. Heb dat ooit voorgehad en was een gebroken lager. Telkens je bocht nam hoorde je gekraak. Uiteindelijk is het lager volledig kapot gesprongen en wiel vastgelopen. Best eens checken want zou wel eens voor onaangename verrassingen kunnen zorgen.
of je rijdt rond met kapotte dempers/onderdelen van de ophanging (vb. bussen waar de as op scharniert).

of je rijdt rond met kapotte dempers/onderdelen van de ophanging (vb. bussen waar de as op scharniert).
- roylee
- forum member
- Contacteer:
wiellagers is uitgesloten want die zijn 2 maanden geleden al vervangen. ik zal er vanmiddag eens onder kijken;)
Hoeft niks te zeggen alles kan kapot. Komen ook wel is geregeld nieuwe spullen kapot binnen.roylee schreef:wiellagers is uitgesloten want die zijn 2 maanden geleden al vervangen. ik zal er vanmiddag eens onder kijken;)
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©