Aanlopen binnenscherm Clio II

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
cliogek

Aanlopen binnenscherm Clio II

Bericht door cliogek »

Wat hebben de mensen hier allemaal gedaan om het aanlopen van het binnenscherm te voorkomen.
Dus van de verlaagde Clio II.

Bijvoorbeeld volledig weggehaald, uitgesneden, verzet etc...

Heb zelf last van aanlopen tegen het linkerscherm bij bochten naar rechts.
Maar volledig weghalen van binnenscherm lijkt me niet verstandig i.v.m. vuil, of valt dat mee?

Heb ook plattere banden overwogen maar 205-40-16 is er alleen van B-merken.
UnreaL_NL
forum starter
Contacteer:

Re: Aanlopen binnenscherm Clio II

Bericht door UnreaL_NL »

loop het erg aan of net ? bij mij loopt het namelijk alleen aan bij volledig insturen en dat gebeurt niet zo super vaak, dus d8 ik als me band er echt last van heeft haalt hij het zelf wel weg :joker: rij zelf op 215 40 r17 (en verlaagd tot dat je er nog net je vinGer tussen kan steken voor )

-edit- zo goed marcel ?
Life Sucks , So Lay Back And Enjoy !!
cliogek

Re: Aanlopen binnenscherm Clio II

Bericht door cliogek »

Er waren een paar kleine dingen aan de hand en deze zijn door Steverink netjes verholpen.

Het eerste probleem was het aanlopen tegen het binnenscherm aan de onderkant voor het linker voorwiel.
Hier bleek de claxon achter te zitten. De claxon drukte het binnenscherm iets richting band.
De claxon iets verdraaid, vastgezet, het binnenscherm heet gemaakt en teruggedrukt en klaar.

Bij extreme bochten hoorde ik nog af en toe schaven.
Dat bleek te komen van het aanlopen tegen een beugeltje aan de bovenkant waar de voorbumper aan vast zit.
Ik hoopte dat het weg zou zijn met de nieuwe Michelin PS3 banden aangezien ik toevallig toch terug ging van 205-45-16 naar 195-45-16.
Het werd duidelijk minder maar af en toe liep het nog iets aan bij extreme bochten naar rechts en met een kuil in de weg.
Daar erger ik me aan dus het moest gewoon 100% verholpen zijn.

Daarom besloten om de beugels aan beide kanten wat weg te slijpen.
Die beugel heeft weinig te houden en er is maar een klein stukje vanaf.
Daarna de geslepen kantjes even gespoten tegen roest en klaar.
Ik zou nu zelfs nog lager kunnen maar ik vind het mooi zo en kan drempels vlot nemen.

Nu kan ik echt vol de bochten in zonder enige kans dat het aanloopt.
En dat rijdt wel zo prettig!
:driving:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”