bdp-sensor clio 3 bj 2006-feb

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Michaelveen

bdp-sensor clio 3 bj 2006-feb

Bericht door Michaelveen »

Hallo mensen,

Heb een vraagje. Me clio geef vaak start problemen aan. sinds dat ik hem gekocht heb dee die het al na 2 weken eerste probleem aangeven en week later nog een keer. Terug gegaan naar garage en zeiden ja weet niet wat is kan niks aan doen (standaard antwoord volgens mij) 8 maanden geen problemen gehad. totdat die 3 weken stil had gestaan. Kwamen de problemen wanneer ik de contact omdraaide hoor je geluidje tututu. ( moeilijk te omschrijven in worden) en verder doet die niks. Na aanduwen kan ik het starten door in ze 2 te zetten koppeling laten oplopen en gas geven starte die wel is moeilijk. bij garage geweest volgens garage draaid de motor wel wanneer ik de contact omzet maar hij wou niet starten. Gasten hebben het uitgelezen en zagen staan kruk sensor in storing hebben ze vervangen kwam knock as sensor in storing. hij starte wel weer maar dag na vervangen gaf die gelijk weer moeilijk heden aan. Kwamen ze er achter dat het ingeleerd moest worden gedaan bij de renault dealer in veenendaal. 3 dagen later weer niet willen starten. Auto weer uit gelezen krus as sensor weer in storing en na auto starten was de storing weg. Dus dacht zou wel start-motor zijn misschien functioneert die niet goed. zo bedrijf opgebeld die daar in handeld. Vraag wat voor geluid die maakt. Die zei omdat die wel geluid maakt is die goed, als die 1 x geluid maakte was die pas kapot. misschien vocht in de connectors. Maar nu kijk beetje op internet zie mensen met start problemen men zeg dat het bdp- sensor is en gebeurd vooral wanneer het koud is. vorige jaar winter geen problemen gehad. Maar mijn problemen zijn weer begonnen in Juli dit jaar. Maar van alle keren dat het gebeurt is was de motor wel koud en 1x denk ja net half warm of op bijna koud.

Maar dan is eigelijk de volgende vraag nog. Waar zit bdp-sensor in clio 3 2006? zoek beetje op internet maar krijg je alleen van die rotzooi sites die eigelijk helemaal geen info geven, of info over andere autos...

Ik weet totaal niet wat me clio 3 voor probleem heb. graag hoor ik jullie reacties/mening
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: bdp-sensor clio 3 bj 2006-feb

Bericht door Nelis »

Moet zeggen bij een Clio 3 komt de bdp niet echt vaak voor tegenwoordig meer de oudere modellen.

BDP sensor = Krukas sensor.

BDP zit op de bak tegen het blok aangeschoefd. Als goed is moet er nu eentje met een blauwe stekker aansluitinge zitten + de stekker is ook blauw!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Michaelveen

Oke Zou is kijken. Nou zeg men dat me computer van de auto niet meer goed is.... altijd wel leuk dingen horen van verschillende mensen
Michaelveen

probleem is gevonden "Misschien" 2 relais zijn kapot
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”