Maat velgen.
Maat velgen.
Heb nu 15" velgen onder de Clio zitten. Veranderd er iets in de 'handling' van mijn auto zodra ik groter ga kwa velgen, in dit geval 16"?
Bvd, Laurens.
Bvd, Laurens.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Maat velgen.
Met 16 inch zijn je banden wat dunner, dus je zult hobbeltjes enz. iets meer voelen. Maar 1 of 2 maten groter is goed te doen hoor. Verwacht niet een gigantische verbetering qua grip oid. En monteer je heel brede velgen dan zul je merken dat je bij nat weer meer last gaat krijgen van spoorvorming.
Maar als je een goede breedte kiest is 16 en 17 hardstikke goed te doen.
Maar als je een goede breedte kiest is 16 en 17 hardstikke goed te doen.
Bij deze velgen: http://www.online-velgen.nl/velgen/540-swh-black-ice/" onclick="window.open(this.href);return false; staat dat naafgat 73.10mm is en dat ie op mijn Clio past. Maar naafgat van Clio is toch 60.10mm?
Clio is 60,1 ja.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dan moet er een centreerring in je velg. Maar dat is geen probleem. Dat is altijd zo bij aftermarket velgen.
Bij een banden/velgenboer hebben ze die vaak wel.
Bij een banden/velgenboer hebben ze die vaak wel.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik zou mijn velgen daar echter nooit weg halen. Online-velgen biedt erg slechte service.
Oke thanks for the warning
Heb je een site die je wel zou aanbevelen?

Heb je een site die je wel zou aanbevelen?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik zou zelf mijn velgen niet zo snel online bestellen. Veel van die bedrijven bieden slechte service. En als je niet krijgt wat je wilt kun je niet even langs rijden om het persoonlijk te regelen. Ik zou gewoon een goede banden/velgenboer bij jou in de buurt opzoeken.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik heb mijn velgen al 2x bij Bert besteld. Hij is "hofleverancier" van de Clioclub.
Hij werkt voor Profile Tyrecenter in Delft. Hij kan je goed advies geven en je zou het met hem via mail kunnen regelen.
Kijk maar eens in zijn topic.
http://clioclub.nl/viewtopic.php?f=54&t=550
Als de velgen dan binnen zijn, kun je ze daar in Delft laten monteren. Is nog te doen voor jou qua afstand dacht ik.
Hij werkt voor Profile Tyrecenter in Delft. Hij kan je goed advies geven en je zou het met hem via mail kunnen regelen.
Kijk maar eens in zijn topic.
http://clioclub.nl/viewtopic.php?f=54&t=550
Als de velgen dan binnen zijn, kun je ze daar in Delft laten monteren. Is nog te doen voor jou qua afstand dacht ik.