turbodruk clio 3

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
ray--

turbodruk clio 3

Bericht door ray-- »

iemand een idee op welke druk de turbo uit de tce clio 3 loopt?

dit ivm het willen plaatsen van een turbodrukmeter, de meters die ik zo kon vinden lopen tot 2 bar... ( das leuk met een wrx..)
maar als de turbo onder de 0,5 bar loopt, zie je eigenlijk niks gebeuren omdat de afstand van de wijzeruitslag te klein is... wat gelijk verklaart wrom ik nog nooit iemand ermee heb gezien :P ( op een tce dan)
ray--

Re: turbodruk clio 3

Bericht door ray-- »

De 1.2 TCE heeft een turbodruk van 0,7 bar en kan verhoogd worden naar 0,9.

gevonden ;) al zijn de verhalen een beetje dubbel,

the factory's 0,6 bar (standard pressure) and 0,8 bar instant overboost to 1 bar standard and 1,2 over.....

hmmmm

zou het kunnen zijn dat autos die in andere fabrieken, landen geproduceerd worden, ook andere waarden kunnen hebben ivm co2 uitstootwaarden?
tvrman
beginner
Contacteer:

Bericht door tvrman »

He Ray,

Heb jij ondertussen al geschikte turbodrukmeter gevonden en ingebouwd?

Zelf heb ik ook TCe (nov 2010) en wil wel meer weten over tijdelijke overboost :chinrub: . Dus alle info, graag. :idea:

Ciao,
BJ

:thanks:
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
ray--

Bericht door ray-- »

yep, ik heb een x line, in amber zodat de kleur hetzelfde is als interieurverlichting, was flink gepriegel om het vacuum/boostslangetje naar de motorruimte te krijgen, maar zit erin, uurtje werk, en ongeveer half uur om de stroomvoorziening te regelen, moet alleen nog ff puzzelen waar ik geschakllde + voor de verlichting kan vinden zodat die automatisch dimt, als ik de verlichting aanschakel.

de boost varieert van de 0,4 tot 0,6 maar gemiddeld houd je het wel op de 0,5
na een chiptuning zou je veilig op de 0,7 zitten, zou niet veel hoger gaan, het is natuurlijk maar een kleine turbo

de volledige druk heb je al bij 1800 toeren, dus vrij snel, als je snel schakelt, dan pak je continu de boost en gaat het behoorlijk rap ;)
en tijdelijke overboost... de boost blijft aanhouden op 0,5 bar tijdens accelereren, dat ie soms doorschioet naar 0.6 bar, is idd tijdelijk, denk dat de computer ingrijpt en dan binnen aantal seconden hem weer naar 0,5 zet, daar zou je hem voor moeten chippen dat ie dat wel toelaat.
tvrman
beginner
Contacteer:

Bericht door tvrman »

Thx Ray, :thanks:

Ik heb de X line even opgezocht. Ziet er goed uit.
Heb je hem op het dashboard gemonteerd? Of er in>
Misschien pics?

Ben zelf niet zo handig metin bouwen, maar lijkt we wel wat.
Weet jij over bij overschakelen met een wastegate de druk helemaal weg valt, of juist sneller er weer is?
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
ray--

Bericht door ray-- »

hij zit bij mij op het dashboard, zou geen idee hebben war je hem kan inbouwen nml.. ook al gezocht, voor een a stijl houder, maar kon alleen versies vinden met 3 meterhouders, en ja, dat ging me net een beetje te ver, dus ja, lang leve dubbelzijdig tape ;) ( zat bij de meterhouder btw )
pics heb ik wel, maar nog niet op de pc gezet, zal eens kijken.

inbouwen op zich gaat vrij eenvoudig, als je het paneeltje eruit haalt waar de dimmer voor je verlichting zit, linksonder, ff voorzichtig schroevedraaier tussen, dan zie je genoeg draadjes lopen om 12 volt vanaf te pikken, al heb ik ze zelf van de radio afgehaald, en kan je ook door het brandschot naar de motorruimte.
ik heb er zelf voor gekozen om de elektra zelf te doen, en het motorische gedeelte bij de tuner te laten aansluiten, voor die gasten dagelijks werk, en zo gebeurd
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”