Lager versnellingsbak
Lager versnellingsbak
Heyy,
Enige tijd terug kreeg ik plotseling een raar geluid tijdens het rijden.
als ik de koppling op laat komen, gas geven en loslaten hoor je een raar geluid... alsof er lucht vrijkomt ergens. ik ben er mee naar de garage geweest en het bleek volgens de monteur een lager te zijn in de versnellingsbak want als je de koppeling in hebt is het gelijk weg.
mijn versnellingsbak olie was ontzettend vies en is dus gelijk vervangen.. volgens de monteur kan het nu geen kwaad. De lager is wel wat versleten maar kan er gerust mee verder rijden zonder problemen of dat het erger wordt.
maar goed.. ik erger me nog wel aan het geluid met optrekken vooral! is hier wat aan te doen??
Grtz,
Marco
Enige tijd terug kreeg ik plotseling een raar geluid tijdens het rijden.
als ik de koppling op laat komen, gas geven en loslaten hoor je een raar geluid... alsof er lucht vrijkomt ergens. ik ben er mee naar de garage geweest en het bleek volgens de monteur een lager te zijn in de versnellingsbak want als je de koppeling in hebt is het gelijk weg.
mijn versnellingsbak olie was ontzettend vies en is dus gelijk vervangen.. volgens de monteur kan het nu geen kwaad. De lager is wel wat versleten maar kan er gerust mee verder rijden zonder problemen of dat het erger wordt.
maar goed.. ik erger me nog wel aan het geluid met optrekken vooral! is hier wat aan te doen??
Grtz,
Marco
Re: Lager versnellingsbak
dacht ik al.. maar het klopt dus wel dat het geen kwaad kan?
laten vervangen gaat me ongeveer €1000,- (incl.) kosten!
laten vervangen gaat me ongeveer €1000,- (incl.) kosten!

Hoeveel KM heeft je clio gelopene en hoe oud is hij? Dit zou normaal gesproken toch zomaar niet mogen...nu al
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Dat klinkt inderdaad als je versnellingsbak ik had het een tijdje geleden ook.
zou dit bedrijf is een mail sturen is erg goed en snel in het maken / reviseren.
http://www.shmtransmissie.nl/
zou dit bedrijf is een mail sturen is erg goed en snel in het maken / reviseren.
http://www.shmtransmissie.nl/
ik heb het bij iemand van de RTC laten doen, maar dat is geen vergelijking mijn versnellingsbak was gereviseerd versterkt diffrentieel en stalen schakelvork voor 1/2 (1750 euro dat was wel inclusief koppeling drukgroep en alles wat erbij hoort)
Ik zou dat bedrijf is een email sturen een vriend van mij had zijn golf daar laten doen en was 1050 euro kwijt.
Je zou hem ook een berichtje kunnen sturen moet je je even aanmelden op http://www.renault-tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; en dan canonball (reinier) even een berichtje sturen.
(Heeft Dirkjan) hier van het forum ook geholpen.
Ik zou dat bedrijf is een email sturen een vriend van mij had zijn golf daar laten doen en was 1050 euro kwijt.
Je zou hem ook een berichtje kunnen sturen moet je je even aanmelden op http://www.renault-tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; en dan canonball (reinier) even een berichtje sturen.

Ik kan Reinier ook van harte aanbevelen. Revisie van mijn RS bak inclusief versterkingen was ongeveer 900eu geloof ik. Inclusief garantie en uitstekende service.Lee schreef:ik heb het bij iemand van de RTC laten doen, maar dat is geen vergelijking mijn versnellingsbak was gereviseerd versterkt diffrentieel en stalen schakelvork voor 1/2 (1750 euro dat was wel inclusief koppeling drukgroep en alles wat erbij hoort)
Je zou hem ook een berichtje kunnen sturen moet je je even aanmelden op http://www.renault-tuning.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; en dan canonball (reinier) even een berichtje sturen.(Heeft Dirkjan) hier van het forum ook geholpen.
http://www.vakzeker.nl/Onze-vakmannen/C ... ansmissies
Erik
Laatst gewijzigd door ejk op 23 jun 2011 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het rond de 1000e is doe ik het wel bij mijn garagae in hoogeveen maar als het echt moet gebeuren en ik moet 1000e neerleggen ruil ik de auto wel in want dat vind ik wel echt te veel.
Maar de monteur zei dat het geen kwaad kon nu dus dat zal dan wel kloppen toch?:)
Maar de monteur zei dat het geen kwaad kon nu dus dat zal dan wel kloppen toch?:)
Is het niet toevallig je druklager? Die zit niet in de versnellingsbak maar in de koppeling. Als het dat is hoef je alleen de bak los te halen van de motor en dan kun je bij de koppeling en het druklager. Dan hoeft de bak niet gereviseerd te worden.
E
E
mail van SHM trans.:
Goedendag
In eerste instantie zou je even langs kunnen komen voor diagnose. Een kapotte lager kan zeker wel nadelige gevolgen hebben voor je versnellingsbak.
Ik raad aan om er niet al te lang mee door te rijden totdat je bij ons geweest bent.
Gr.
M.Mazlum
k'zal zo m'n garage ook ff bellen welke lager het nu precies was...
Goedendag
In eerste instantie zou je even langs kunnen komen voor diagnose. Een kapotte lager kan zeker wel nadelige gevolgen hebben voor je versnellingsbak.
Ik raad aan om er niet al te lang mee door te rijden totdat je bij ons geweest bent.
Gr.
M.Mazlum
k'zal zo m'n garage ook ff bellen welke lager het nu precies was...
Zoals je het vertelt lijkt het 1e instantie op een druklager ja.
Mijn broer rijdt er zelf ook al jaren mee met een druklager die lawaai maakt.
Mijn broer rijdt er zelf ook al jaren mee met een druklager die lawaai maakt.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Contacteer:
Mijn druklager maakt ook wat herrie, vooral als het koud is buiten... ik doe er voorlopig niets aan
Groet, Age
volgens de garage komt het dus wel echt uit de versnellingsbak..
volgende week maar even heen ter controle
volgende week maar even heen ter controle
Druklager zit in je bak 

ik bedoel dat ze zeker weten dat het niet de druklager is...
Voor die 1000 euro koop je echt geen leuke auto terug hoor, en je auto zal ook niet veel waard zijn met zon versnellingsbak ik denk dat je geen keus hebt of je moet er vrede mee hebben dat je erg weinig geld krijgt voor je auto.dudiluty schreef:Als het rond de 1000e is doe ik het wel bij mijn garagae in hoogeveen maar als het echt moet gebeuren en ik moet 1000e neerleggen ruil ik de auto wel in want dat vind ik wel echt te veel.
zucht...... versnellingsbak naar z'n grootje!
kan gereviseerd worden! vanmorgen in eens een raar ratelend geluid dus gelijk naar de garage gegaan en ja hoor.. versnellingsbak.
grrrrr.. zometeen krijg ik telefoon over de kosten!
k'ga zelf ook nog even zoeken naar een versnellingsbak en als ik zelf 1 kan vinden die goed is zet ik er zelf eventueel wel een ander onder.
kan gereviseerd worden! vanmorgen in eens een raar ratelend geluid dus gelijk naar de garage gegaan en ja hoor.. versnellingsbak.
grrrrr.. zometeen krijg ik telefoon over de kosten!
k'ga zelf ook nog even zoeken naar een versnellingsbak en als ik zelf 1 kan vinden die goed is zet ik er zelf eventueel wel een ander onder.
SHM haalt je auto ook op thuis evt weet niet waar je van komt ? maar vanuit Waddinxveen > Schiedam koste 50 euro.
- Contacteer:
lezen lee, hij komt uit Hoogeveen, dat staat onder zijn avatar. 

Groet, Age
- Contacteer:

Maar denk niet dat die auto voor 50 euro gehaald en gebracht wordt....
Groet, Age
Reisduur:Age schreef:![]()
![]()
Maar denk niet dat die auto voor 50 euro gehaald en gebracht wordt....
1:49 u
Afstand:
193,9 km

Kijk is op http://www.onderdelenlijn.nl" onclick="window.open(this.href);return false;