Trekhaak

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
pascallos

Trekhaak

Bericht door pascallos »

Wat kost het ongeveer om een trekhaak te monteren?
Is zoiets zelf te doen of dien je daar erg handig voor te zijn i.v.m. elektronica etc.?
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Trekhaak

Bericht door Nelis »

is afhankelijk van wat je wilt. Vast / Afneembaar. 7p / 13p. Als je een beetje kan sleutelen zit die er zo onder. Bij de Clio 2 hoeft de bumper er niet vanaf.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
pascallos

Bericht door pascallos »

tsja aantal 7/13 maakt niet uit aangezien er verloopstukken voor zijn.
Het sleutelen is geen probleem, mits er niet gelast of zaken op maat gemaakt dienen te worden.
als het zeg maar gewoon plaatsen is als een bouwpakket geen probleem.... zit alleen met de voeding/elektronica, maar daar zullen vast handleidingen voor zijn.
Auto die ik wil gaan kopen heeft geen trekhaak en wil er 1 via de sloop zien te krijgen. Bij de garage zou het opbouwen van een trekhaak 400 euro extra kosten
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Oke. meestal spreekt het aardig voor zich zo`n trekhaak. Als je hem zelf demonteerd bij de sloop kijk goed hoe alles zit en maak eventueel foto`s. Tevens zullen er online ook volgens mij wel handleidingen van waar de trekhaak vandaan komt ( Bosal, Thule)
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Trekhaak monteren stelt inderdaad niet zoveel voor. Aansluiten van de contactdoos tegenwoordig ook niet. Zijn kabelsetjes voor die je tussen de stekkers van je achterlichten klikt. Soort van plug & play dus.
pascallos

Bericht door pascallos »

Bij de sloop halen lijkt me moeilijk omdat ik denk, maar weet niet zeker dat niet iedere trekhaak past. Daarnaast zullen er ongetwijfeld weinig Clio's staan met een trekhaak. Zijn er zaken waarop ik moet letten of heeft iemand er nog één liggen/weet er één te vinden?
Nieuw ben ik ongeveer 140 euro kwijt inclusief kabels etc., maar tweedehands zou nog beter zijn aangezien er hooguit enkele keren een fietsendrager op komt voor de racefiets(en). Wat roest erop maakt mij niet uit
pascallos

Bericht door pascallos »

Iemand een idee waar een handleiding is te vinden waar stap voor stap staat hoe je hem dient te monteren?
Daarnaast een vraag wat een goede webshop is om een trekhaak te kopen? Je krijgt standaard 3 shops bij google bovenaan, maar is dat ook wat? Via de garage kost het 280 euro zonder montage...op internet kwam ik uit op 130 euro...een GDW trekhaak

http://www.onderdelendirect.nl/renault/ ... gdw--g1080" onclick="window.open(this.href);return false;
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als je een nieuwe besteld zit daar altijd een montage handleiding bij of kan je die downloaden.
pascallos

Bericht door pascallos »

Zag al zoiets, maar die trekhaken die ik via internet kan vinden hebben allemaal dat je in de bumper moet snijden...
Het eronder zetten van de haak zelf lijkt met ook niet heel moeilijk, echter de elektra wel aangezien ik totaal niet handig ben met elektra
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Apart normaal hoeft een Clio 2 niet in de bumper gesneden te worden.

En tsjha neem een orginele kabelset van Renault en dat is plug and play. Zijn ook niet zo duur.

Alleen als je een 13P neemt moet je plust draadje etc. trekken ;)!
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

KLIK

Vaste kogel incl plug & play 7p kabelset 177,00. Volgens mij geen ( of niet zichtbare) bumperuitsnede :thumbsup:
Losse kogel incl plug & play 7p kabelset 279,50
pascallos

Bericht door pascallos »

Heeej,
Die heb ik inderdaad ook gezien, maar die bumperinsnede...hoe doe ik dat en ben bang dat ik m'n bumper sloop.
Over die kabelset...waarom niet de wagenspecifieke kabelset 7 polig? dan geeft de website aan dat het voor een clio vanaf januari 2001 is (mijne is juni 2001). zou dan toch perfect zijn of zie ik dat verkeerd?
pascallos

Bericht door pascallos »

Via een autosloperij die ik op internet heb gevonden kan ik voor 60 euro een complete trekhaak kopen. Deze is van het merk Westfalia en komt van een Clio uit 1996. Model is onbekend bij de sloperij. Gaat dit passen, hij zegt van wel, maar een Clio uit 1996 zal toch anders zijn dan mijne uit 2001 (Clio II phase 2).
Laatst gewijzigd door pascallos op 25 mei 2011 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

ofterwijl ....
dit gaat NIET passen idd aangezien jij een clio 2 ph 2 hebt :wink:

en misschien nog es een tip ...

ik zie hier wel namen en merken etc voobij komen , maar ik mis 1 van de grootste namen uit de 'trekhaakwereld' , namelijk ; Brink trekhaken. :sneaky: :thumbsup:

gr Marcel
pascallos

Bericht door pascallos »

Zonde was een koopje :s
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

uhu .. dat dan weer wel ...

wat ook nog een optie is ...

ff die schadesites in de gaten houden

Holtrop demontage oa , die heeft veel Renault onderdelen

en dan uiteraard nog :

schadeauto.nl

etc :thumbsup:
pascallos

Bericht door pascallos »

Kijk dat werkt, een trekhaak van Westfalia aangeboden gekregen voor 70 euro, echter de elektriciteit werkt niet meer, dus de stekker....
Contacteer:

Bericht door Age »

maar die is wel los te krijgen lijkt me :thumbsup:
Groet, Age
pascallos

Bericht door pascallos »

Hier een foto van de trekhaak die ik aangeboden heb gekregen, klopt het dat dit een westfalia is en het stekkercontact kan ik dus los kopen toch? Iemand een link naar een elektraset die gewoon pas waar ik niet veel met draden moet werken, maar gewoon in kan klikken en klaar?

Afbeelding
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Of het echt westfalia is weet ik niet. Zou je op het type plaatje moeten kijken.

Een stekkerdoos is los te krijgen bij een auto materialen zaak. Je zou hoe dan ook de stekkers in de doos moeten zetten in de juist volgorde. En als ik het zo bekijk moet je de bedrading tussen de kabels van je achter verlichting solderen. En dat wordt meten :smash:
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Afbeelding
pascallos

Bericht door pascallos »

Besloten om toch voor een nieuwe trekhaak te gaan, die van GDW zijn verreweg het goedkoopst en zelf heb ik zoiets dat het niet zoveel uit hoeft te maken (er gaan alleen maar twee racefietsen op). Echter waar ik mee zit is het eventueel uitsnijden van delen van de bumper voor de montage...dit is iets dat ik niet zie zitten (bang om iets te slopen/doorscheuren). Iemand ervaring met de GDW trekhaak op een Clio en zo ja hoe zit het met het uitsnijden?
Synchro
beginner
Contacteer:

Bericht door Synchro »

Geen ervaring bij deze clio.
maar heb vaker trekhaken gemonteerd waarbij een bumperuitsnede nodig is. in 9 van de 10 gevallen krijg je een los sjabloon die je over het stuk plakt of aftekent en zagen maar, bij gdw krijg je vaak een tekening die duidelijk genoeg is(voor mij althans) met diverse maten vanuit het midden van de bumper.
Het zagen zelf stelt echt niet veel voor, maar je maar geen zorgen, gebruik zelf altijd een kleine decoupeerzaag met een fijn blad. Gewoon rustig aan zagen, dan kan er niet veel mis gaan.
Kijk wel even voor de zekerheid of er niks direct onder de bumperrand loopt, zoals kabels. :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”