Whiteline Stabilisatorstang(Anti roll bar)

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
JMDBreuer

Whiteline Stabilisatorstang(Anti roll bar)

Bericht door JMDBreuer »

Ik zie vanuit Engeland veel berichten komen met laaiend enthousiaste mensen over whiteline's arb.
Heeft iemand hier ervaring met dat spul?
Misschien groupbuy te doen via fineline oid.
:thanks:
Martijn_B

Re: Whiteline Stabilisatorstang(Anti roll bar)

Bericht door Martijn_B »

Ik hoor er ook veel over, maar vind ze nogal prijzig?
JMDBreuer

Bericht door JMDBreuer »

200e ong. is overal de prijs, inderdaad niet niks.
daarom vraag ik me ook af of het de moeite is.
JMDBreuer

Bericht door JMDBreuer »

Heb er laatst v-maxx coilovers onder gelegd, achter staat hij nu al zo laag mogelijk.
Hij is nu wel echt goed stug, maar vraag me af of zo'n arb nog veel kan doen, aangezien de ophanging toch al semi onafhankelijk is achter.
ApaX

Bericht door ApaX »

Het is moeilijk om te zeggen wat het effect gaat zijn. HEt voordeel van een ARB is dat je de voertuigrol verminderd terwijl het veergedrag min of meer onveranderd blijft. Nadeel is dat stijve ARB een koppeling maakt tussen de linker en rechter veerpoot, de vering wordt steeds minder onafhankelijk. veel rolstijfheid achter zocht voor een voertuig dat meer naar overstuur gaat neigen. Of het de moeite waard is kan ik je niet vertellen.
JMDBreuer

Bericht door JMDBreuer »

Na wat onderzoek heb ik toch het besluit genomen om zon arb te willen bezitten.
Onderstuur neemt af, strakker weggedrag en minder rolneiging klinkt namelijk erg goed, zowel voor de korte bochtjes waarbij hij erg overhelt maar ook de langere bochten op het circuit lijkt het zijn vruchten af te werpen.

Wilde bij deze even peilen of er nog meer interesse voor de arb is op dit forum, zodat we miss een groupbuy kunnen doen om de prijs wat te drukken.
cliotuner
forum member
Contacteer:

Bericht door cliotuner »

wat kost zoon ding dan??
Afbeelding
JMDBreuer

Bericht door JMDBreuer »

JMDBreuer schreef:Na wat onderzoek heb ik toch het besluit genomen om zon arb te willen bezitten.
Onderstuur neemt af, strakker weggedrag en minder rolneiging klinkt namelijk erg goed, zowel voor de korte bochtjes waarbij hij erg overhelt maar ook de langere bochten op het circuit lijkt het zijn vruchten af te werpen.

Wilde bij deze even peilen of er nog meer interesse voor de arb is op dit forum, zodat we miss een groupbuy kunnen doen om de prijs wat te drukken.
Ik realiseer me dat ik dit topic in het verkeerde deel van het forum gepost heb, aangezien dit topic over een onderdeel voor de clio 2 gaat, excuses hiervoor.
Contacteer:

Bericht door Age »

verplaatst :thumbsup:
Groet, Age
cliogek

Bericht door cliogek »

Het zal de wegligging verbeteren maar ik denk dat het op straat niet zo heel veel toevoegd.
Clio stuurt al heel goed vergeleken met veel andere auto's. Of je moet voor het beste willen gaan, dan hoort het erop.

Anders is het ook als je van plan bent om trackdays te gaan doen en een beetje op tijd wilt gaan rijden.

Ik zit er zelf ook aan te denken maar ik moet nog een aantal andere dingen doen die ik op dit moment even belangrijker vind.
Maar een groupsbuy ben ik altijd wel voor in.

Of een groupsbuy bij Fred in Engeland. De enige verkoper van Yozzasport uitlaten voor de Clio! :worship:
JMDBreuer

Bericht door JMDBreuer »

Daar ben ik inderdaad ook wel voor te porren, dingen klinken goed!

Heb btw maar zon arb besteld, levertijd: 5 weken.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”