Van mijn Clio 2 is bij een van de wielen aan de voorzijde de abs ring gebroken.
Nu heb ik gelezen dat deze bij de dealer niet los verkrijgbaar zijn. Je moet gelijk de hele steekas
vervangen.Echter op ebay zijn deze ringen wel los verkrijgbaar.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van alleen deze ring i.p.v. de hele as?
Is de as een beetje makkelijk te delen om toegang tot de ring te krijgen?
Graag jullie advies voordat ik besluit of ik de ring, of de hele as ga vervangen.
abs ring clio 2
Re: abs ring clio 2
Kijk vooraf of de losse ring wel het juiste aantal tanden heeft. Dat wil ook verschillen. Clio moet er meen ik 44 hebben maar er zijn er ook met minder.
En losse ring vervangen heb ik op het forum nog niemand over gehoord, maar dat zet natuurlijk ook niet alles.
En losse ring vervangen heb ik op het forum nog niemand over gehoord, maar dat zet natuurlijk ook niet alles.
-
- forum starter
- Contacteer:
Heb zelf een identieke situatie meegemaakt bij vervangen aandrijfas.Arjan schreef:Kijk vooraf of de losse ring wel het juiste aantal tanden heeft. Dat wil ook verschillen. Clio moet er meen ik 44 hebben maar er zijn er ook met minder.
Nieuwe as was geleverd met ABS ring met te weinig tanden en heb toen de oude kunnen plaatsen. Heb de oude voorzichting los getikt en de nieuwe as verlijmd.
Losse ringen kun je volgens mij alleen via ebay krijgen en niet bij dealer of automaterialen zaak.
PS je zult wel je aandrijfas moeten los halen.
Laatst gewijzigd door Clio1.5dCi op 28 feb 2011 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de tandjes even tellen en daarna twee ringen bestellen.
Als het gelukt is laat ik het nog even weten.
Groet André
Als het gelukt is laat ik het nog even weten.
Groet André
Vandaag aan beide zijden een nieuwe ring geplaats.
-Centrale moer vd as warm stoken en losdraaien.
-Veerpoot, fuseekogel, stuurstang losmaken.
-De naaf naar voren van de as afschuiven.
-oude ring en roest verwijderen, hierna nieuwe ring een beetje warm maken en plaatsen. (ik heb er ook nog een beetje loctite tussen gedaan).
De bevestigingsbouten van de stabilisatorstang aan de draagarm waren ook erg slecht. Hier ook direct nieuwe in gezet.
Het project is weer geslaagd. Mijn abs treedt niet meer in werking bij licht remmen, en het abs storinglampje is ook uit.
Iedereen bedankt voor de reacties en misschien heeft iemand anders nog iets aan deze info.
-Centrale moer vd as warm stoken en losdraaien.
-Veerpoot, fuseekogel, stuurstang losmaken.
-De naaf naar voren van de as afschuiven.
-oude ring en roest verwijderen, hierna nieuwe ring een beetje warm maken en plaatsen. (ik heb er ook nog een beetje loctite tussen gedaan).
De bevestigingsbouten van de stabilisatorstang aan de draagarm waren ook erg slecht. Hier ook direct nieuwe in gezet.
Het project is weer geslaagd. Mijn abs treedt niet meer in werking bij licht remmen, en het abs storinglampje is ook uit.
Iedereen bedankt voor de reacties en misschien heeft iemand anders nog iets aan deze info.